We zijn er bijna 67- coupe 289ci

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

okp
Donateur 2013
Contacteer:

Re: We zijn (nog niet) gestart, 67- coupe 289ci

Bericht door okp »

mick schreef:http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=153 ... trol+valve
Hier een how to dat ik gemaakt heb voor de control valve te reviseren , meschien kan je dit helpen
greets
Mick
Thx Mick, maar ik zal eerst de oorzaak van het falen moeten bekijken. Hij lekt niet van onder. Ik ga eerst beginnen met alle olie eruit. Dan onderdeel per onderdeel controleren. Wanneer kom je trouwens je dozen ophalen? Ik heb ze nog niet open gemaakt, maar af en toe ben ik wel nieuwsgierig wat er in zit :wink:

grtz

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Re: We zijn (toch wel) gestart, 67- coupe 289ci

Bericht door okp »

Afgelopen 3 dagen veel prutswerk gedaan.
Motorruimte opgeschoond, geschuurd en gespoten, gril er af en gespoten, nieuwe achteruitrijlichten gemonteerd.Nieuwe bezels achterlichten erop, rubbertjes hier en daar vervangen, ruitesproeier gerepareerd, nieuw zakje gehangen, claxons terug erop gezet en nog meer "prutswerk".

Foto's moet ik nog opladen straks.
Nu het volgende struikelblok, de stuurbekrachtiging. Ik ga straks eerst een zien of de pomp wel naar behoren werkt. Slangen van onder eraf, riem eraf en dan eens draaien om te zien of er iets uit komt.
Ik zal later wel posten , als ik de oorzaak van het falen heb gevonden. Ik vermoed zelf of wel de pomp ofwel de control valve. Dan hoop ik tegen einde vd week ook de nieuwe uitlaat er op te zetten, de shifterbushing te vervangen, nieuwe schokbrekers erop en de nieuwe banden. Dan nog remmen nazicht, en dan kunnen we volgende week naar de keuring.

Keep you posted..

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Tja, Soms gaat het niet zo snel als verwacht.
Toch nog nieuwe dash bezel Erin gezet, ziet er mooi uit.

Maar ik wilde vandaag de motor verder afstellen, maar heb gestaakt.
De uitlaat rechts zit wat Los, en er komt wat rook uit. Waarschijnlijk een doorgeslagen donut gasket.
Ik ga dus eerst de uitlaat vervangen, zodat er wat minder lawaai is en er evenveel druk uit de uitlaten komt.

Servo werkt ook nog altijd niet en na optrekken en rem men op de oprit trekt die behoorlijk naar links. Dat moet ik ook nog nakijken.
De motor start wel direct, maar schudt nog behoorlijk en loopt nog niet echt lekker. Is waarschijnlijk een combinatie van ontsteking en carb afstellen en een defecte uitlaat.
we weten dus voorlopig nog wel wat te doen.

Iemand nog tips om de motor goed af te stellen?

Heb een beetle down dag vandaag :?

Grtz

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Vacuum vanavond nagezien, alles zit vast, geen lekken, dopjes zit erop. Schudden moet dan iets anders zijn, zal waarschijnlijk afstelling zijn van carb/contacpunten en ontsteking samen met een lekke uitlaat.

Vanavond toch nog iets gedaan: Middenconsole eruit gehaald (wat een werkje) lampjes vervangen vd console, en shifter bushings vervangen, was wel nodig, want die zaten er helemaal niet meer in. In de shifter housing zelf nog een stuk of 6 muntjes gevonden van 1964-1969. :wink: Shifter zit nu weer lekker strak en gaat goed door zijn versnellingen.
Daarvoor heb ik ook onder de wagen gelegen en de boel eens goed kunnen bekijken. Klien lekje bij de pakking vd bak, niks ernstigs. En de bodem ziet er nog origineel uit, en dat zonder roest of gaten, mooi. :D
Verder console wat schoongemaakt. Die gaar er morgen weer in. En dan de uitlaat proberen demonteren. De bouten zien er bij het uitlaatspruitstuk behoorlijk verroest en vast uit. Maar alvast ingespoten met WD40...

Morgen meer nieuws en foto's.

see u

Eric
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Even weer een update. Inmiddels weer een hoop prutsdingen gedaan: Alle schokbrekers vervangen door KYB's. Alle rubbers vervangen van raamdeur achterruitjes(raamsnorren), bezels achterlichten, shifterbushings vervangen en lampjes vervangen middenconsole, werkt ook allemaal weer.
Grootste werkje nu, de uitlaat vervangen. Ik ben gisteravond begonnen alles los te draaien en vandaag de uilaat in 3 stukken geslepen, want alles zat moervast door roest, is toch voor het oud ijzer.
Daarna begonnen met het voorste stuk. Is een stuk, een H-pijp. Was nog even spannend of alles zou passen, maar op 4 mm zat alles goed. Even buigen en de moertjes konden erop. Ik heb ijzeren donut gaskets gebruikt, de oude waren zo goed als door.
Het is knap lastig als je geen brug hebt. Dus asssteunen eronder en op je rug werken. Tot nu toe valt het nog mee.
Een vraag aan de kenners. Zet ik nu eerst de mufflers vast, of eerst de tussenbuizen erop? Ik moet nieuwe gaten boren voor de hangers, er zat origneel een enkele uitlaat op. Iemand nog tips, voordat ik verder doe morgen?

Hier wat foto's vd werkjes tot nu toe:

Motoruimte ervoor en bijna klaar:

Afbeelding

Afbeelding

de gril opnieuw gespoten in mat zwart:

Afbeelding

nieuwe achterlicht bezels:

Afbeelding

De oude uitlaat eronderuit gehaald, oud ijzer.

Afbeelding

De nieuwe, klaar voor montage:

Afbeelding

binnenkort meer.

grtz

Eric
Laatst gewijzigd door okp op do 23 jun, 2011 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Erwin

Bericht door Erwin »

Jee, die motorruimte...wat een verschil!!
Mooi werk Eric!

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Frank

Bericht door Frank »

Waauw, wat een verschil... dat voor-en-na-plaatje van de motorruimte! Puik werk hoor Eric!
Heb je de motorruimte 'gewoon' met de hand geschuurd en vervolgens met de spuitbus zwart gespoten? Ik heb dat volgens mij niet in je topic gelezen, of ik moet er overheen hebben gekeken.

Anyway, daar kun je met recht trots op zijn. Ga zo door!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Erwin

Bericht door Erwin »

Ja, was ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt! Frank, you read my mind!
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Yep, zoals bij de vorige wagens ook. Alles zoveel mogelijk gedemonteerd. Daarna motor ingepakt in plastic folie. Dan eerst met water en Bref alles schoongepoetst. Dan alles nat geschuurd, eerst korrel 400 dan 800. Daarna helemaal ontvet en vervolgens 2 lagen zijdeglans zwart uit de spuitbus (vd Hubo) Is nog lang geen concours(is ook niet de bedoeling), maar het ziet er tenminste weer netjes uit.
Als straks de motor goed is afgesteld, is het helemaal af.( en nog wat kleine dingetjes naspuiten)oh ja, en de veren vd motorkap eerst ontvet en dan Hammerite zwart uit de spuitbus, doet wonderen..

grtz

Eric
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

Nice Job :)
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Nu de airco nog....

Ik kom volgende week wel eens af.
Kom je naar de start kijken zondag aan het kasteel (rond 13.30u) ?

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Airco is op dit moment absoluut geen prio Emiel.

Eerst uitlaat plaatsen, dan motor op punt zetten, dan servo repareren, dan remmen checken, hij trekt serieus naar links, zlefs met 5 per uur. Dan keuring.

Zondag, misschien, mijn dochter speelt ook tennistornooi dan. Moet even zien welk uur.
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Kom net uit de garage, gaat niet zo snel als verwacht, maar ja, ik lig op mijn rug onder de auto. Passen, meten, nog eens passen, schuiven, nog eens passen, damn.
Ondertussen is het al zo laat , dat ik liever niet meer ga boren. Kindjes slapen en buren ook denk ik. Maar ik heb de rechterkant er nu onder zitten, ondersteund door een krik. Alles zit perfect op zijn plaats en de boorgaten zijn ook al afgetekend. Zaterdag dus zeker de rechterkant erop. (morgenavond een feestje)

Maar ik merk wel dat mijn laatste stuk uitlaat (dat over de as gaat) een cm of 10 te kort is. Komt niet aan de achterkant onder de wagen uit. Tenzij het de bedoeling is dat daar een exhaust tip op moet. Hij wordt ook iets smaller op het einde. Heeft iemand dat nog al eens voorgehad? En waar kan ik evt een stuk buis vinden om hem iets langer te maken?

grtz

Eric
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

En waar kan ik evt een stuk buis vinden om hem iets langer te maken
Bij Midas op de splitsing Brasschaat-Kapellen op de Bredabaan.
Die hebben een buigmachine voor "Sjappementen"....

En de "siertips" bij Auto5, een beetje verder....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

GTA67 schreef:
Bij Midas op de splitsing Brasschaat-Kapellen op de Bredabaan.
Die hebben een buigmachine voor "Sjappementen"....

En de "siertips" bij Auto5, een beetje verder....
thx Emiel, buigmachine zal waarschijnlijk niet nodig zijn, alles past goed tot nu toe. Ik heb op het net ook al leuke eindstukken gezien, tot 30 cm lang, dat zoek ik eigenlijk..

grtz

Eric
nu slapen, morgen weer werrukke, blahhh :censored:
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”