Shorty headers icm magnaflow uitlaat

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MrLee86

Shorty headers icm magnaflow uitlaat

Bericht door MrLee86 »

Hallo allemaal,

Ik ben op het punt gekomen na de restauratie dat ik mijn 1967 mustang coupe weer op kan gaan bouwen. Nu was mijn oude uitlaat (exhaust manifolds ook trouwens) niet veel meer, dus had ik besloten jba shorty headers te kopen. Nu moet ik de rest van de uitlaat en ik zat te denken aan een magnaflow systeem. Nu vroeg ik mij alleen af of hier iemand ervaring mee heeft. Is dit een logische combinatie en is het uberhaupt mogelijk? Zijn er veel modificaties nodig?
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Re: Shorty headers icm magnaflow uitlaat

Bericht door tminus3 »

Zo'n Magnaflow systeem is een header-back systeem, dus bedoeld om op maat te maken achter een setje headers. Voor het stuk vanaf de X-pijp naar voren levert Magnaflow twee stukken pijp met één bocht erin. Ga er vanuit dat dit niet zonder aanpassingen op jouw headers past.
Er zijn tientallen headers te koop voor Mustangs, en deze eindigen allemaal op verschillende plekken en onder verschillende hoeken. Het laatste stuk zul je dus op maat moeten maken. Ik heb zelf een Magnaflow 15816 systeem icm met Hooker Competition longtube headers. Met een handige vader die RVS kan lassen zat het systeem er binnen een paar uur netjes en zonder verlies van grondspeling onder. Ik ben er zeer tevreden mee.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Geen ervaring mee

meestal is het al een hele kunst om headers en een uitlaat van het zelfde merk er netjes onder te krijgen

laat staan van 2 verschillende merken :wink:

ik denk dat je wel het een en ander zal moeten aanpassen

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Ik heb een magnaflow 2,5 inch systeem met magnaflow front/downpipes op de originele manifolds. Dit Past perfect zonder aanpassingen. Voor shorties van JBA zul je idd het eea moeten aanpassen dan wel op maat maken.
Een magnaflow systeem is header back en hangt zonder aanpassing vrij laag, kun je net zo goed long tubes nemen of tri-y headers.

Gr. Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
MrLee86

Bericht door MrLee86 »

Hallo heren, bedankt voor jullie reacties! Het is mij nu een stuk duidelijker geworden met betrekking tot het uitlaatsysteem. Ik ga waarschijnlijk toch voor de magnaflow en dan kijk ik even hoe ik deze aan kan laten sluiten op de jba shorty headers. Ik zal nog even een reactie achterlaten als de uitlaat eronder zit. Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
hingst

Bericht door hingst »

Hoi MR LEE,

Ik ga volgende week bij mijn 68ér Mustang nieuwe long tube headers en een nieuwe 2,5 inch magnaflow uitlaat monteren, ik zal je volgende week iets meer kunnen vertellen over wat ik allemaal heb moeten aanpassen.

Groeten Peter
ppsrmustang

Bericht door ppsrmustang »

zelf heb ik mijn ook laten vallen op een rvs uitlaat systeem van PYPES, stond in de laatste mustang monthly advertentie van Mustangs Unlimited. Ook een headerback systeem, maar daar kan je ook aansluit stuk van 120 dollars bij kopen naar het standaard uitlaat manifold, dus ook naar shortys toch?
Overigens iemand al ervaring met dit systeem van Pypes, komt deze dicht op de auto?
1968 coupe " Peter Pan Speed Rock Special" met J-code 302 V8, ps, at, disc brakes, shelby drop, mideye 5 leafsprings and steeroids

LOUD PIPES SAVE LIFES
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”