Wie weet het juiste onderdeelnummer voor een RH quater panel extension voor een 1970 convertible?
Is de coupe gelijk aan de convertible in 1970 of zit daar ook weer een verschil in?
Is een C9ZB-6528518 gelijk aan een DOZB-6528518 en zijn deze geschikt voor een convertible
Weet iemand misschien ook of er tussen het achterpaneel en het achterscherm bij een convertible een zogenaamd las hoekstuk met stukje regengoot wordt toegepast. Ik zie deze eigenlijk alleen maar terug bij een hatchback in de onderdeellijsten.
welk quater panel extension 1970 conv
Moderator: Shelby GT-H
- convertible70
Re: welk quater panel extension 1970 conv
1970 coupé en convertible is verschillend en
C9ZB-6528518 is niet gelijk aan een DOZB-6528518
De verschillen zitten 'm in de bovenste lijn van de "vin" welke bij de convertibles spitser en hoger uitloopt.
Andere verschillen zitten 'm in het platte en bollende taillight panel van de '69 versus de '70 en de daarbijpassende binnenzijde van de extension.
Ook heeft het '69 model een klein uitbollend lijntje lopen vanaf onderzijde extension, over de quarterlight bezel en quarter panel.
De '70er coupé heeft dit lijntje niet, de '70 convertible wel.
Daarnaast zitten de montage studs op een net iets andere positie.
Gebruikte 70 convertible extensions zijn vrij zeer zeldzaam.
Pas ook op wat sommige aanbieders je aan proberen te smeren !
Veel hebben 69 en 70 als één en hetzelfde part op hun site, of er staat "fits 70 convertible en coupé"... Niet dus.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/70-MUSTA ... 0317929521
De 2e vraag begrijp ik niet helemaal goed ben ik bang..
Heb je wellicht een foto of tekening van hetgeen je exact bedoeld ?
Michel.
C9ZB-6528518 is niet gelijk aan een DOZB-6528518
De verschillen zitten 'm in de bovenste lijn van de "vin" welke bij de convertibles spitser en hoger uitloopt.
Andere verschillen zitten 'm in het platte en bollende taillight panel van de '69 versus de '70 en de daarbijpassende binnenzijde van de extension.
Ook heeft het '69 model een klein uitbollend lijntje lopen vanaf onderzijde extension, over de quarterlight bezel en quarter panel.
De '70er coupé heeft dit lijntje niet, de '70 convertible wel.
Daarnaast zitten de montage studs op een net iets andere positie.
Gebruikte 70 convertible extensions zijn vrij zeer zeldzaam.
Pas ook op wat sommige aanbieders je aan proberen te smeren !
Veel hebben 69 en 70 als één en hetzelfde part op hun site, of er staat "fits 70 convertible en coupé"... Niet dus.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/70-MUSTA ... 0317929521
De 2e vraag begrijp ik niet helemaal goed ben ik bang..
Heb je wellicht een foto of tekening van hetgeen je exact bedoeld ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- convertible70
Michel,
Zoals altijd heel erg bedankt voor je snelle reactie.
Nu doet het vreemde zich voor dat ik de C9ZB-6528518 en de C9ZB 6528519 heb en dat ik geen verschil zie met de scherpte van de vin tov het scherm.
Toch behoren deze beide tot een coupe ben ik achter gekomen.
Nu komt via Adams Classic Cars binnenkort een compleet zijpaneel binnen en ik hoopte de extensions te kunnen gebruiken. Alleen is er een stukje afgebroken rechts maar dat zie je niet als deze geplaats is.
Ik had ook op Ebay de twee 70 convertible gezien al zijn deze erg prijzig.
Voor wat betreft het lasdeel gaat het om de Mustang tail light mounting panel RH. Ik heb ik deze al gevonden bij BC Classic en zojuist gekocht.
Om op Ebay de originele extensions te vinden is het zaak om de originele onderdeelnummers te weten die ik nergens kan vinden.
Misschien weet jij deze nog te traceren.
Richard
Zoals altijd heel erg bedankt voor je snelle reactie.
Nu doet het vreemde zich voor dat ik de C9ZB-6528518 en de C9ZB 6528519 heb en dat ik geen verschil zie met de scherpte van de vin tov het scherm.
Nu komt via Adams Classic Cars binnenkort een compleet zijpaneel binnen en ik hoopte de extensions te kunnen gebruiken. Alleen is er een stukje afgebroken rechts maar dat zie je niet als deze geplaats is.
Ik had ook op Ebay de twee 70 convertible gezien al zijn deze erg prijzig.
Voor wat betreft het lasdeel gaat het om de Mustang tail light mounting panel RH. Ik heb ik deze al gevonden bij BC Classic en zojuist gekocht.
Om op Ebay de originele extensions te vinden is het zaak om de originele onderdeelnummers te weten die ik nergens kan vinden.
Misschien weet jij deze nog te traceren.
Richard
Dat zou kunnen kloppen Richard, de 70 convertible heeft dezelfde quarterpanel "Vin" vorm als de '69 coupé/convertible.convertible70 schreef: Nu doet het vreemde zich voor dat ik de C9ZB-6528518 en de C9ZB 6528519 heb en dat ik geen verschil zie met de scherpte van de vin tov het scherm.
De 70 Coupé heeft een andere "vin" vorm.
De cijfers "65" in de 2e cijferreeks van het partnumber staan voor de bodystyle, C9ZB 6528519 is dus (van origine) voor een Coupe ontwikkeld.
beginnende met "63" zou het er één van een Fastback zijn.
Het quarter panel van de 70er convertible is volgens mij op de fake scoop na rechtstreeks overgenomen van de 69er convertible, zo ook dus de extension.
De 70er Coupé is echter veranderd qua vorm t.o.v de 69 Coupé, deze quarterpanels en extensions zijn dus verschillend en uniek.
Je ziet bij de 69 en 70 convertibles ook de smalle lijn (uitbolling/vouw) in het q-panel die je ook ziet bij de 69 coupé, bij de 70 coupé is deze verdwenen.
Zie hier een testfit van een 69 (Shelby) Convertible extention op mijn 70 Coupe.
Je ziet waar het verschil in vorm zich voordoet.

Om de vormverschillen duidelijk te maken heb ik ze onder elkaar gezet..
Zie verschillen:
69 convertible met lijn aan zijkant en hoge "vin" vorm.

70 convertible met lijn aan zijkant en hoge "vin" vorm.

69 coupe/grandé met lijn aan zijkant en hoge "vin" vorm.

70 coupe/grandé zonder lijn aan zijkant en met de lagere minder scherpe "vin" vorm.
(Zie hoe de "vin" afloopt).

Het taillight panel van de 70 is recht, van de 69 bolt licht naar binnen, hier zouden de extensions moeten verschillen lijkt mij.
Dit is voor jou denk ik toch wel te passen ??
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- convertible70
Michel,
Waar zou dit forum zijn zonder jouw geweldige input?
Helder en duidelijke uitleg met een schat aan fotomateriaal.
Voor mij betekent dit simpel gezegd dat ik kan volstaan met een quater panel extensions van een coupe 1969 en dus niet op zoek hoef naar andere en of originele 70 convertible.
Scheelt dus veel geld en moeite.
Nogmaals, heel erg bedankt.
Richard
Waar zou dit forum zijn zonder jouw geweldige input?
Helder en duidelijke uitleg met een schat aan fotomateriaal.
Voor mij betekent dit simpel gezegd dat ik kan volstaan met een quater panel extensions van een coupe 1969 en dus niet op zoek hoef naar andere en of originele 70 convertible.
Scheelt dus veel geld en moeite.
Nogmaals, heel erg bedankt.
Richard
- razor68blade
+1convertible70 schreef: Michel, Waar zou dit forum zijn zonder jouw geweldige input?
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader