Ik ga weg bij het Forum

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

lee iacoca

Re: Ik ga weg bij het Forum

Bericht door lee iacoca »

Ja hee als we allemaal gaan lappen dan weet ik wel een betere bestemming :idea: een shelby waar we om de beurten een dagje in mogen rijden
missen we het forum ook niet zo :wink:
En over dat oudje voor de vrouw: had al voorgesteld om een suburban als gezinsautootje te nemen
dat vond mevrouwtje geen goed idee :roll:
Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'exauto's:79 6cyl automaat, coupe/69 250cid automaat,coupe/66 289v2 4 speed, convertible/69 351-4v-4 speed, mach1🐎
driver

Bericht door driver »

:mrgreen: Vrouwen :mrgreen: is nooit goed :oops: .

Is zeker gissen nu zolang geen enkele mod met het verhaal komt .zelf ben ik van mening dat dit gewoon de druppel was om te stoppen gezien dat er al eerder verteld is geworden dat als er geen sponsors meer zouden zijn dat het alleen was op gegeven hier .en dan is nu zo’n moment om dat te doen omdat er enkele regels niet nageleeft worden wat het probleem dan ook helemaal is .nogmaals zeg niet dat het zo is maar denk dat zo .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

lee iacoca schreef:En over dat oudje voor de vrouw: had al voorgesteld om een suburban als gezinsautootje te nemen
dat vond mevrouwtje geen goed idee :roll:
Heb er net een klaar staan voor een leuke, jonge vrouw in Nederland, wie wil nou niet zo'n boodschappenwagen, kunnen tenminste de stokbroden over de lengte in de auto :wink:
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lee iacoca

Bericht door lee iacoca »

Die pas gespoten is ? Wat moet dat dan kosten als ik hem voor de deur wil hebben?
Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'exauto's:79 6cyl automaat, coupe/69 250cid automaat,coupe/66 289v2 4 speed, convertible/69 351-4v-4 speed, mach1🐎
crimson_lion

Bericht door crimson_lion »

hallo alle , ik wist niet wat ik las vanmorgen .
wat een rot bericht .
ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden zodat het mustangforum kan blijven bestaan .
weet niet wat er precies aan de hand is , maar hoop dat dit een goede afloop heeft .
verder wil ik nog kwijt dat ik het mustangforum erg top vind, en ben hier ook bijna dagelijks te vinden .
en wil de mensen die dit forum mogelijk maken alvast bedanken voor hun tijd en energie.
dit is iets wat we niet mogen vergeten .

gr dre :twisted:
The legend lives
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

lee iacoca schreef:Die pas gespoten is ? Wat moet dat dan kosten als ik hem voor de deur wil hebben?

Heb een PB gestuurd, anders gaan we te ver off topic
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

driver schreef:
Officiele Petitie aan marcel
Niet stoppen maar doorgaan man!!!
Geen enkelen moderator Komt met een verhaal hoe wat en waarom .

Is dit Géén intressen of is het wat anders .!!!
OK, laat ik een reactie geven.

Allereerst: ik moet overdag mijn centjes verdienen. Een groot gedeelte van de avond ben ik druk aan het klussen in mijn nieuwe huis. De spaarse vrije tijd die overblijft moet ik verdelen tussen forumzaken en de rest van mijn prive leven. Jullie begrijpen dat ik niet a la minute op zaken kan reageren. Dit geldt ook voor Aron en Jacco.

Hoe de zaken er nu voor staan: Nou ja, jullie kunnen het lezen. De wens is er bij Marcel om de stekker er uit te trekken. Dat mag hij, want het is zijn kindje. Wij allen zijn bij hem te gast. Dit aspect, bij hem te gast zijn, is voor een hoop mensen niet helemaal duidelijk. De laatste 48 uur lees ik weer een hele hoop reacties waarbij ik mij afvraag waar mensen het lef vandaan halen. Wij hebben jarenlang geprobeerd een gezellige herberg aan te bieden, maar op de een of andere manier wordt er de laatste jaren continu aan de poten van het meubilair gezaagd. De gastvrijheid wordt misbruikt. We hebben vaak genoeg iedereen op zijn of haar verantwoordelijkheid in deze gewezen. Nooit hebben we regels willen opstellen, om het voor iedereen relaxed te houden. In hoofdzaak was het forum zelfregulerend en begreep iedereen de 'forummoraal'.

Internet mag voor veel mensen vrijheid betekenen. Vrijheid van meningsuiting, maar voor sommigen ook vrij van fatsoen en moraal. Wij hebben altijd gestreeft om kwaliteit te bieden. Kwaliteit in de berichten, laagdrempelige toegang, een veilige omgeving voor jong en oud, man of vrouw en niet te vergeten een stukje gezelligheid. Fatsoen, op een nette manier met elkaar omgaan, verzorgde berichten zijn de pijlers waarop dit forum gebaseerd is (of is geweest). Volgens mij is het succes van dit forum (hoeveel leden hebben we wel niet?) hieraan te danken. In de ogen van sommigen zou dit een oude wijven club zijn of een theekransje; tenminste als ik zo eens rond kijk op andere fora. Fora, waar ik ook lid ben vanuit mijn algemene interesse in amerikaanse auto's. Echter, de cultuur van kleineren, afkraken, elkaar niet serieus bejegenen is iets wat mij niet trekt. En als ik hier om mij heen kijk ben ik over het algemeen trots wat dit forum doet en waar het voor staat. De hulp die geboden wordt, de informatie die er wordt gegeven, de 'verplichte' inburgering voor nieuwelingen, het samen afspreken voor meetings. Etc, etc. Ik denk dat iedereen hierin wel iets herkent wat voor hem of haar de doorslag heeft gegeven om hier in te schrijven en mee te doen.

Dit besef komt nu pas bij veel mensen. Kortweg: de schrik zit er goed in. Opeens is voor iedereen ook het betrekkelijke van deze herberg duidelijk. Het is geen instantie die altijd maar blijft draaien. Geen jeugdhonk waar je onbeperkt kunt rausen in een hufterproof interieur. We zijn te gast. Bij Marcel, met Jacco, Aron en mij als jullie dienaren. Dat betekent dat wij jullie zo goed mogelijk proberen te bedienen en te facilteren, maar ook dat we de rotzooi mogen opruimen. Dat vinden we meestal niet erg, we hebben er immers voor gekozen. Soms moeten we ook handelend optreden. Dat is echt niet iets wat wij met plezier doen; omdat we ook zien dat het altijd onrust veroorzaakt. It's part of the job. That's all.

De schrik zit er dus goed in. Ook bij mij. En ik weet zeker ook bij Jacco en Aron.

Zijn we er nog na augustus? Er is maar 1 die het weet. Het heeft geen zin om over een aantal dingen te speculeren zolang er niet meer informatie is. Wacht de dingen af zoals ze komen. Ik weet zeker dat Marcel niet ongevoelig is voor de positieve berichten die in de diverse topics verschenen zijn. Helaas is hij ook gevoelig voor de negatieve berichten. Afijn, dat hebben jullie nu kunnen ervaren (en daarom hebben wij hem altijd bij het modereren weg gehouden :-) . En ja, het zou doodzonde zijn als we dit forum laten verdwijnen.

Wat mij betreft is dit zeker niet het einde. Echter, zoals nu kunnen we niet doorgaan. Dat is mij wel duidelijk.

Edgar.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Erwin

Bericht door Erwin »

Bedankt Edgar! Helder en niet verrassend m.i.

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
falcongek

Bericht door falcongek »

Ik heb dit met stijgende verbazing zitten lezen.

Ik kan mij de reactie van Marcel goed indenken.
En inderdaad, de reacties overstijgen soms het niveau van de kleuterschool niet.
Ik heb posts gezien die als je dat mano a mano zegt mijns inziens tot platte neuzen zou leiden.

Ik zou het wel heel erg jammer vinden als het forum zou verdwijnen.
Dit is eigenlijk het enige plekje op het nederlandse internet waar ik me met mijn valkje thuisvoel.

Dus Marcel: wat mij betreft doorgaan. Eventueel met een strafpuntensysteem, want zoals sommige discussies nu lopen is gewoon not done.

mijn 2 centjes.

Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
78 firebird

Bericht door 78 firebird »

Ook ik vind het jammer.....................................
Ik ben er nog niet zo gek lang bij op dit forum,heb niet veel gepost,maar bezoek hem wel met regelmaat en lees e.e.a. door.
Zou zonde zijn wanneer dit forum zou verdwijnen,het heeft wel degelijk een toegevoegde waarde,en zou mijn inziens gewoon door moeten gaan.
Wanneer de oprichter van dit forum niet meer wil/kan is er dan wellicht iemand die het over kan nemen?
Ik ben al blij dat ik een pc op kan starten en af kan sluiten,dus ik ben niet echt geschikt.
Edsel ranger 1959
(daily ride) Chrysler PT Cruiser 2001
driver

Bericht door driver »

Edgar +1
Thnx voor deze uit leg het is helder .met veel dingen kan ik het ook eens zijn in je verhaal .en dat niet iedereen tijd kan maken omdat er ook een privé leven bestaat is heel begrijpelijk .vandaar ik zelf ook al aan gaf te wachten op een van jullie met een duidelijk verhaal .nou dat is er dan nu .Personlijk vind ik dat de gene die het veroorzaakt heeft aan gepakt moet worden want je ziet wat dit veroorzaakt .heb geen idee wie het zal zijn boeit me ook verder niet maar daar mag niet iedereen de dupe van worden .Die gene had er ook voor kunnen kiezen het niet te lezen of bekijken simpel zat .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
78 firebird

Bericht door 78 firebird »

[quote="driver" ]Die gene had er ook voor kunnen kiezen het niet te lezen of bekijken simpel zat .[/quote]

Helemaal mee eens,er zit toch niemand naast je met een gun die je tot lezen of topic aanklikken dwingt?
Edsel ranger 1959
(daily ride) Chrysler PT Cruiser 2001
fuel66

Bericht door fuel66 »

Edgar +1.

Nu maar afwachten, en positiefe geluiden en gedachten het universum insturen richting Marcel :D
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
6-banger

Bericht door 6-banger »

edgar schreef:
driver schreef:
Officiele Petitie aan marcel
Niet stoppen maar doorgaan man!!!
Geen enkelen moderator Komt met een verhaal hoe wat en waarom .

Is dit Géén intressen of is het wat anders .!!!
OK, laat ik een reactie geven.

Allereerst: ik moet overdag mijn centjes verdienen. Een groot gedeelte van de avond ben ik druk aan het klussen in mijn nieuwe huis. De spaarse vrije tijd die overblijft moet ik verdelen tussen forumzaken en de rest van mijn prive leven. Jullie begrijpen dat ik niet a la minute op zaken kan reageren. Dit geldt ook voor Aron en Jacco.

Hoe de zaken er nu voor staan: Nou ja, jullie kunnen het lezen. De wens is er bij Marcel om de stekker er uit te trekken. Dat mag hij, want het is zijn kindje. Wij allen zijn bij hem te gast. Dit aspect, bij hem te gast zijn, is voor een hoop mensen niet helemaal duidelijk. De laatste 48 uur lees ik weer een hele hoop reacties waarbij ik mij afvraag waar mensen het lef vandaan halen. Wij hebben jarenlang geprobeerd een gezellige herberg aan te bieden, maar op de een of andere manier wordt er de laatste jaren continu aan de poten van het meubilair gezaagd. De gastvrijheid wordt misbruikt. We hebben vaak genoeg iedereen op zijn of haar verantwoordelijkheid in deze gewezen. Nooit hebben we regels willen opstellen, om het voor iedereen relaxed te houden. In hoofdzaak was het forum zelfregulerend en begreep iedereen de 'forummoraal'.

Internet mag voor veel mensen vrijheid betekenen. Vrijheid van meningsuiting, maar voor sommigen ook vrij van fatsoen en moraal. Wij hebben altijd gestreeft om kwaliteit te bieden. Kwaliteit in de berichten, laagdrempelige toegang, een veilige omgeving voor jong en oud, man of vrouw en niet te vergeten een stukje gezelligheid. Fatsoen, op een nette manier met elkaar omgaan, verzorgde berichten zijn de pijlers waarop dit forum gebaseerd is (of is geweest). Volgens mij is het succes van dit forum (hoeveel leden hebben we wel niet?) hieraan te danken. In de ogen van sommigen zou dit een oude wijven club zijn of een theekransje; tenminste als ik zo eens rond kijk op andere fora. Fora, waar ik ook lid ben vanuit mijn algemene interesse in amerikaanse auto's. Echter, de cultuur van kleineren, afkraken, elkaar niet serieus bejegenen is iets wat mij niet trekt. En als ik hier om mij heen kijk ben ik over het algemeen trots wat dit forum doet en waar het voor staat. De hulp die geboden wordt, de informatie die er wordt gegeven, de 'verplichte' inburgering voor nieuwelingen, het samen afspreken voor meetings. Etc, etc. Ik denk dat iedereen hierin wel iets herkent wat voor hem of haar de doorslag heeft gegeven om hier in te schrijven en mee te doen.

Dit besef komt nu pas bij veel mensen. Kortweg: de schrik zit er goed in. Opeens is voor iedereen ook het betrekkelijke van deze herberg duidelijk. Het is geen instantie die altijd maar blijft draaien. Geen jeugdhonk waar je onbeperkt kunt rausen in een hufterproof interieur. We zijn te gast. Bij Marcel, met Jacco, Aron en mij als jullie dienaren. Dat betekent dat wij jullie zo goed mogelijk proberen te bedienen en te facilteren, maar ook dat we de rotzooi mogen opruimen. Dat vinden we meestal niet erg, we hebben er immers voor gekozen. Soms moeten we ook handelend optreden. Dat is echt niet iets wat wij met plezier doen; omdat we ook zien dat het altijd onrust veroorzaakt. It's part of the job. That's all.

De schrik zit er dus goed in. Ook bij mij. En ik weet zeker ook bij Jacco en Aron.

Zijn we er nog na augustus? Er is maar 1 die het weet. Het heeft geen zin om over een aantal dingen te speculeren zolang er niet meer informatie is. Wacht de dingen af zoals ze komen. Ik weet zeker dat Marcel niet ongevoelig is voor de positieve berichten die in de diverse topics verschenen zijn. Helaas is hij ook gevoelig voor de negatieve berichten. Afijn, dat hebben jullie nu kunnen ervaren (en daarom hebben wij hem altijd bij het modereren weg gehouden :-) . En ja, het zou doodzonde zijn als we dit forum laten verdwijnen.

Wat mij betreft is dit zeker niet het einde. Echter, zoals nu kunnen we niet doorgaan. Dat is mij wel duidelijk.

Edgar.
Gisteren las ik dat het forum per 11 augustus stopt.Aangezien ik eerst wilde weten waarom heb ik de betreffende delen zitten lezen.Inderdaad,daar staan dingen die niet netjes zijn,zachtjes uitgedrukt dan.
Het AAP forum heb ik ook eens wat zitten lezen maar dat zal het voor mij niet gaan worden.

Ruim 5 jaar terug,net nadat ik mijn Mustang had gekocht,ben ik lid van dit forum geworden.Ik heb er veel van geleerd als het om techniek gaat.Zoveel dat ik uiteindelijk afgelopen winter de stap durfde te nemen mijn wagen te gaan maken zoals wij hem graag zagen.

Nu,na alles zowat gelezen te hebben,en de reactie van Edgar wil ik mijn reactie op het besluit geven.

De 2e alinea van Edgar kan ik het niet geheel mee eens zijn.Inderdaad,Marcel is het forum gestart 8 jaar terug,maar de leden hebben het tot een succes gemaakt en daarom ben ik van mening dat het niet alleen zijn kindje is,maar ook dat van de leden.Dat hij opeens besluit de stekker eruit te trekken zonder zich iets van de ruim 2500 leden aan te trekken vind ik geen goede zaak.Beter zou het zijn geweest om degenen die in Marcel's ogen verkeerd bezig zijn geweest,per pb een waarschuwing te sturen,of hun lidmaatschap te beeindigen.

Zelf ben ik ongeveer 2 jaar terug geband van het forum omdat ik op een volgens mij nette wijze mijn mening had gegeven over hoe een aantal mensen over bepaalde type's Mustang dachten.Ik vond dat niet terecht en heb Marcel daarover een mail gestuurd.Daarop kon ik mij weer opnieuw aanmelden met dien verstande dat al mijn oude berichten gemerkt stonden als geschreven door "gast".Daar was ik dus niet zo gelukkig mee,maar kon er wel mee leven.
Nadien heb ik vaak zaken voorbij zien komen waarbij ik dacht,waarom werd ik toen geband en hij of zij niet?Voor mij kwam dat over als een soort willekeur,de ene kan alles zeggen,de andere schijnbaar weinig.Ik ben van mening dat er dan 1 lijn getrokken moet worden.

De 3e alinea van Edgar kan ik mij volledig in vinden,evenals in de rest van zijn verhaal.

Ik mag hopen dat als Marcel bij zijn besluit blijft,het forum draaiende word gehouden door de andere moderators of door kompleet andere mensen die al aangegeven hebben hiermee door te willen gaan.Daarbij zou het Marcel sieren als hij dan al hetgeen er nu op het forum te vinden is,over te dragen aan de nieuwe mensen.Het zou in mijn beleving erg egoistisch zijn om dat niet te doen,en ik heb het idee dat Marcel er ook zo over denkt.

Dat er weinig regeltjes tot nu toe zijn geweest en dat men ervan uit ging dat een ieder zich zou gedragen is misschien iets te naief geweest.Daarom is het waarschijnlijk beter om op het punt van reclame en sponsering,en hoe men elkaar in het algemeen dient te bejegenen en te respecteren,iets van een regelementje op te stellen.Op die manier weet iedereen waar hij of zij aan toe is en waar men zich aan dient te houden.Ik denk dat de meesten van ons zich daar wel in kunnen vinden.

Hoe dan ook,bovenstaande is mijn mening en reactie op de beslissing van Marcel.Wat er verder zal gebeuren zal de tijd moeten leren.Ik zou het echter zeer jammer vinden als dit op deze manier moet eindigen....

groet Jan
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

Dank Edgar voor jouw visie. We wachten wel af. Ondertussen roep ik iedereen op af te zien van verdere negativiteit op het Forum.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gesloten

Terug naar “Lounge”