Hallo
Een paar weken terug heb ik mijn C4 bak gereviseerd dmv een Master rebuild kit. Gelukkig is dit allemaal goed gegaan en schakelt weer perfekt!
Maar nu heb ik telkens als ik net gereden heb een beetje lekkage (paar drupjes) uit de bellhousing. Het lekt dan uit dat inspectieplaatje en iets hoger bij de starter naar beneden. Waarschijnlijk lekt hij het meest tijdens het rijden. Na een halve dag stilstaan met motor uit lekt hij niet meer.
Ik denk dat ik de bak er toch maar weer onder vandaan haal om te kijken waar het wegkomt en in ieder geval de keerring wederom te vervangen.
Tijdens montage heb ik geen kit of ander afdichting middel gebruikt bij de keerring en de pomp bouten omdat dat er hiervoor ook niet tussen zat en ook niet lekte.
Iemand ervaring met dit soort lekkages? Ik zit te denken om een nieuwe keerring te monteren met een beetje blauwe siliconenkit om de buitenkant, is dit aan te raden of is hier een ander beter middel voor?
Her en der lees ik dat de pompbouten ook voorzien moeten worden van draad afdichting, maar het staat mij bij dat deze boutgaten blind zijn? Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!
C4 lekkage
Moderator: Shelby GT-H
- richard66coupe
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Re: C4 lekkage
De onderste 3 pompbouten zijn niet blind en zouden kunnen lekken. Dus daar zou je wat sealer kunnen gebruiken. Als alle oppervlakken netjes vlak zijn heb je geen vloeibare pakking oid nodig. Ook niet bij de keerring in de pomp. Heb je die keerring wel ingesmeerd met ATF of vaseline voordat je de bak gemonteerd hebt? Als je 'em droog monteert kan 'ie verbranden bij de eerste keer starten.
En hoe zag de hals van de koppelomvormer eruit? Deze moeten meestal opnieuw gepolijst of vervangen worden ivm groeven die ook lekkage kunnen veroorzaken.
Tot slot kan ook de koppelomvormer lekken. De aftapplug(gen) zijn daar eerste verdachte, maar op de lassen en de tapeindjes kan ook een lek zitten.
En hoe zag de hals van de koppelomvormer eruit? Deze moeten meestal opnieuw gepolijst of vervangen worden ivm groeven die ook lekkage kunnen veroorzaken.
Tot slot kan ook de koppelomvormer lekken. De aftapplug(gen) zijn daar eerste verdachte, maar op de lassen en de tapeindjes kan ook een lek zitten.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- richard66coupe
Dank voor je reactie.
Op de converter was nauwelijks of geen slijtage te voelen op hoogte van de keerring maar ik heb het niet gepolijst, hoe kun je dit het beste polijsten?
De onderste pompbouten ga ik dan voorzien van wat sealer. Kun je hier gewoon loctite thread sealer voor gebruiken of beter siliconen(blue rtv)?
De keerring die ik nu gekregen heb(via Elferink) is buitenom van metaal, zonder rubber of coating erop.
Ik heb het gevoel dat ik hier toch beter iets tussen zou kunnen doen of niet?
Voor de eerste start had ik de converter gevuld met olie en de keering ingesmeerd met vaseline en de as van de converter ingesmeerd met ATF. Hij is ook niet onder aan pijl geweest dus ik durf bijna wel uit te sluiten dat hij niet verbrand is. De voorkant van de converter is droog. De zijkant is voor zover ik kan zien heel iets vochtig maar hangen geen druppels aan. Aangezien de olie eigenlijk alleen maar aan de starter zijde en aan de onderkant zit denk ik dat er een beetje olie onder in de bellhousing verzamelt die dan opgezwiept wordt tegen de starter door de draairichting van de motor. Nou ja, we zien wel, ik probeer het zo goed mogelijk te bekijken als ik het los heb!
Op de converter was nauwelijks of geen slijtage te voelen op hoogte van de keerring maar ik heb het niet gepolijst, hoe kun je dit het beste polijsten?
De onderste pompbouten ga ik dan voorzien van wat sealer. Kun je hier gewoon loctite thread sealer voor gebruiken of beter siliconen(blue rtv)?
De keerring die ik nu gekregen heb(via Elferink) is buitenom van metaal, zonder rubber of coating erop.
Voor de eerste start had ik de converter gevuld met olie en de keering ingesmeerd met vaseline en de as van de converter ingesmeerd met ATF. Hij is ook niet onder aan pijl geweest dus ik durf bijna wel uit te sluiten dat hij niet verbrand is. De voorkant van de converter is droog. De zijkant is voor zover ik kan zien heel iets vochtig maar hangen geen druppels aan. Aangezien de olie eigenlijk alleen maar aan de starter zijde en aan de onderkant zit denk ik dat er een beetje olie onder in de bellhousing verzamelt die dan opgezwiept wordt tegen de starter door de draairichting van de motor. Nou ja, we zien wel, ik probeer het zo goed mogelijk te bekijken als ik het los heb!
- McQueen
- Contacteer:
richard66coupe schreef:
Zonder twijfel is dit de boosdoener.
Kan je al hebben met gewoon in elkaar te zetten, moet juist-juist gaan anders lekt hij, bij het minste is deze pijn gedaan en gaat hij lekken.
Jan
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.