Vorderingen project 69 sportsroof

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

willem_nog_niks

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Tijd voor een update. Qua voortgang is er misschien niet zoveel te zien, toch hebben we niet stil gezeten.
Ten eerste heb ik een hoop onderdelen weten te versieren, waaronder een voorruit (ben ik heel blij mee) en:

DE ORIGINELE 4-BAK CLOSE-RATIO!! Het aluminium plaatje op de bak met de code klopte. Jullie kunnen je voorstellen dat ik er ontzettend blij mee was.
Er zat ook een heel verhaal achter:
Zoals jullie weten heb ik die Mustang vorig jaar gekocht. Regelmatig (iedere dag, hoezo junkie ;) ) ben ik op MP aan het kijken naar Mustang en 351 onderdelen.
Op een dag zag ik staan: Mustang versnellingsbak. Voor de gein kijk ik op het kaartje en wat bleek: de versnellingsbak lag hemelsbreed nog geen kilometer verwijderd dan waar ik die Mustang had gehaald.
Dus ik bel die goede mens op en vraag of hij Peter uit Maarssen kent. Die goede mens aan de andere kant van de lijn denkt even na en zegt vervolgens dat hij daar zijn Mustang aan heeft verkocht.
Vervolgens zeg ik tegen hem dat ik die Mustang nu heb. En hij vind dat geweldig! Het weekend erop samen met mijn broer ernaartoe gereden en die versnellingsbak overgenomen, samen met nog wat spul.

Maar dat is nog niet alles. Die man vertelde me ook dat hij nog 2 bijna complete Torino's wist te staan en ik mocht daar de kentekens van hebben als ik dat wilde. Daar was ik wel blij mee, maar 2 complete auto's kan ik niet kwijt onder mijn carport, laat staan eentje. Maar ik dacht dat er misschien nog wel iets te regelen zou zijn. Richard (zo heette die man) moest wel even de kentekens zoeken.
Op een gegeven moment had hij ze gevonden. Nu was ik in de tussentijd bezig geweest om mensen te zoeken die onderdelen nodig hadden voor een Torino. En ik had er aardig wat gevonden. Mijn bedoeling was om die 2 Torino's op mijn werk uit elkaar te halen, de carrosserien bij het oud ijzer te gooien en de rest te verkopen. Het was echter een hoop geregel, het zou een hoop kosten (er stond nog een rekening open) en zelf zou ik maar 5 onderdelen kunnen gebruiken, dus op een gegeven moment heb ik tegen mijn potentiele klanten gezegd dat ik de Torino's niet aan zou schaffen. Natuurlijk vonden ze het jammer maar ze begrepen mijn kant ook wel.

Nu zei een van mijn klanten (Remko, die nu heel dat Torino spul op MP heeft staan:

http://link.marktplaats.nl/396266786" onclick="window.open(this.href);return false;

en waar ik pas geleden die link op DMFF heb gezet) dat hij ze misschien allebei compleet wilde. Ik gooide het op een akkoordje: hij kreeg van mij de papieren en betaalde de rekening, en ik mocht de onderdelen eraf halen die ik nodig had:

- stuurwiel
- carterpan
- hemeltje (dan heb ik 1 compleet Torino interieur dat ik kan verkopen)
- handremsysteem

en nog wat spul. Dus die onderdelen heb ik nu ook.

Verder had ik een tijd geleden het idee opgepakt om nog een Mustang erbij te kopen. Ik moet zeggen dat het af en toe flink gaat jeuken dat ik niet kan rijden ;) . Op een gegeven moment had ik een hele mooie bordeaux-rode gevonden op MP. Het was een omgebouwde 6-cilinder waar enigszins aan geplamuurd was, maar voor de prijs van 7500 euro kon ik hem bijna niet laten staan. Verder zaten er behoorlijk wat onderdelen bij. Vooral van dat kleine grut wat altijd van pas komt, dat rallypack (dat inmiddels verkocht is, 4 stalen wielen (die ook verkocht zijn) en 1 differentieel (wat ook te koop is en wat ik nog wel heb). Nu was de koop niet doorgegaan, maar ik kon wel die onderdelen overnemen waar ik heel blij mee was.

Dan is er nog de enginegate. Had ik dat al verteld? Volgens mij niet. Het is wel een grappig verhaal. Als ik straks koters en kleinkoters heb zullen die er ook smakelijk om kunnen lachen.
Bij de Mustang zitten 3 motorblokken: een 302 die helemaal in elkaar staat en waarvan de krukas ook gewoon rond kan draaien, een 351 die voor een deel in elkaar staat en een 289 die echt helemaal uit elkaar ligt. Oke, de kleppen zitten nog in de koppen, maar dan is ook echt alles. Mijn broer en ik zijn 3 weken bezig geweest om een zuiger van het 351 blok los te krijgen. Echt van alles hebben we erin gegooid: kruipolie, cola, niets hielp. In de loods ligt ook een gietijzeren 4 barrel spruitstuk (hoort er origineel ook op). Voor de gein legde ik dat spruitstuk op het motorblok, gewoon om te kijken hoe het past. WTF? Past het niet? Rondom kon ik een vinger tussen het spruitstuk en het motorblok steken! Hoe kan dat nou weer? Ik heb toch niet het verkeerde spruitstuk aangeschaft? Ik snapte er dus geen barst van.
Thuis ook nog een hele tijd zitten denken. Op een gegeven ogenblik schoot me iets te binnen. In een stuk tekst wat ik een tijd geleden had gelezen meende ik gelezen te hebben dat een 351 blok een langere cilindermantel had. De keer darop even opgemeten en ja hoor: we hebben 3 weken aan het verkeerde blok liggen klooien! Lachuh ;).

Groetjes en volgende keer meer.

Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

willem_nog_niks schreef:H De keer darop even opgemeten en ja hoor: we hebben 3 weken aan het verkeerde blok liggen klooien! Lachuh ;).
Aldoende leert men :mrgreen:

Mooi verhaal !

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Leuk verhaal,
dat soort dingen lees ik ook graag.

Succes met het project,

Eric
willem_nog_niks

Hallo allemaal

Update'tje doen? Allee dan.
Momenteel heb ik thuis de deuren liggen, zodat ik deze in elkaar kan zetten.
Normaal gesproken ga ik er altijd vanuit dat eerst het grootste deel gemonteerd moet worden (zeker als je de exacte montage niet weet is dit vaak een vrij reeele aanname).
In het geval van de deur betekent dit dat eerst de ruit, daarna het ruitmechanisme, het ontgrendelingsmechanisme en daarna de rest.
Dit bleek echter niet het geval te zijn. En daar ben ik lang mee bezig geweest om daar achter te komen ;).
Maar uiteindelijk heb ik deur van de bestuurderskant in elkaar weten te zetten (na 4 avonden pielen) :oops: :lol: .
Op een gegeven moment dacht ik: nu kan ik de ruit en het binnenwerk monteren. Bleek ik die er toch weer uit te moeten halen omdat ik de handgreep aan de buitenkant niet kon monteren.
Verder kukelde iedere keer mijn stangetje van de ontgrendeling binnenzijde naar beneden (mijn deur had ik staan zoals hij zoals hij normaal in de auto zit. Bleek in de deur een doorvoergat te zitten.
En daar ben ik lang mee bezig geweest voordat ik daar achter kwam ;) . Ik dacht dat dat stangetje alleen door het gat in de sierstrip zou gaan. Maar dat was dus niet zo.

De deur van de passagierskant is een ander verhaal. Die is in veel minder goede staat dan de andere deur en ik mis een stangetje met schroefdraad. Maar goed, daar is wel een mouw aan te passen.
Een bevriende spuiter heeft speciale kit liggen. Een deur mag schijnbaar niet gestraald worden, aangezien deze een golfplaat zou worden.
Maar daarover later meer.

Verder ben ik thuis met het blok bezig. Eigenlijk was het de bedoeling om dat afgelopen winter te doen. Nu hadden mijn ouders aangeboden om alles bij hun neer te leggen (zij hebben een verwarmd hok, ikke niet). En daar hebben ze spijt van gehad :thanks: :twist: .
In de winter hebben we het namelijk stikdruk gehad op het werk. Toen de drukte eindelijk voorbij was had ons Sander geen tijd omdat hij tentamens had.
Dus die onderdelen hebben al die tijd bij ons pap en ons mam behoorlijk in de weg gelegen. Sorry paps en maps

Natuurlijk had ik alles al van tevoren aangeschaft om een blok te reviseren. Daarmee bedoel ik de hijskraan + evenaar en een motorblok steun (jullie weten wel, zo'n rotisserie).
Afgelopen weekend heb ik samen met ons pap en ons Sander het blok bijna helemaal schoongemaakt met dieselolie (een paar losse delen moeten nog).
En dat werkte goed! Het is weer bijna een nieuw blok ;).
Zo zag het eerst uit

[attachment=2]IMG_1643 klein.JPG[/attachment]

En zo nu

Verder had ik de cilinderkoppen mee naar huis genomen. Helaas had ik niet de casting en datum codes gecheckt. Deze waren D0 respectievelijk 9H nog wat. Eigenlijk zouden ze C9 respectievelijk 8H nog wat moeten zijn. Maar goed. Met een beetje mazzel heb ik de goede nog in de loods liggen.
Om de kleppen te demonteren had ik ff een steun in elkaar gescheten (bijna gelast :lol: ). Maar ik heb het al een tijdje niet meer gedaan.

Grappig: mijn Mustang is eigenlijk een muscle car, maar is nu opeens een gezinsauto geworden (omdat het hele gezin eraan werkt) ;) :ok:
De volgende keer alles nameten en onderdelen (lagerschalen en dergelijke) bestellen. Daarna, duimen ;) :ok: .

Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

uldop / uitlaatspruitstuk L+R / spacer 4V gezocht

Hallo allemaal
Pas geleden hebben we ontdekt dat het blok toch echt gehoond moest worden. We hebben wel de kleppen gemerkt en de zittingen met de hand gefreesd.
En dat was vet. Letterlijk en figuurlijk :lol:
Mijn broer leek net zwarte piet met zijn zwarte toet en ik had ook zwarte klauwen.
Ik had wel ontdekt dat mijn koppen eigenlijk te nieuw zijn: allebei D0 (351 koppen, dat wel). Maar goed.

Inmiddels ligt mijn blok bij Muste-Leco in Eindhoven. Ze zouden een aanbieding maken, dus ik ben benieuwd.
Daarover later meer.

Verder ben ik nog op zoek naar de volgende onderdelen:

- Olievuldop origineel
- Uitlaatspruitstuk L+R origineel.
- Spacer inlaatspruitstuk 4 barrel 351 W

Misschien dat iemand me daar aan kan helpen?

Groetjes Willem
Mijn project:
lee iacoca

Bericht door lee iacoca »

mischien heeft deze nog wat liggen.

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/f ... nd=25&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'exauto's:79 6cyl automaat, coupe/69 250cid automaat,coupe/66 289v2 4 speed, convertible/69 351-4v-4 speed, mach1🐎
willem_nog_niks

Hallo allemaal
Hartelijk bedankt voor de reacties.
Helaas (voor mij dan ;) ) heeft die goede mens een Cleveland inlaatspruitstuk liggen.
De spacer, vuldop en de uitlaatspruitstukken van een Cleveland blok zijn anders dan die van een Windsor blok.
Groetjes en nogmaals bedankt.
Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Hallo allemaal

Goed nieuws: inmiddels heb ik een set originele spruitstukken en een carburateur spacer weten te versieren. Een olievuldop heb ik inmiddels ook gevonden, met dank aan Niels
Verder heb ik thuis de hoofdremcylinder gereviseerd. Een leuk verhaal. Horen?

Een tijd geleden hadden ons Sander en ik het binnenwerk van de remtrommel gemonteerd. Thuis had ik van tevoren de wielremcylinders schoongemaakt. Jammer was alleen dat we materiaal voor 1 kant hadden. Maar goed.
De hoofdremcylinder had ik toen mee teruggebracht. De voorste plunjer had ik eruit kunnen halen. De achterste plunjer stroopte een beetje (veel dus ;) ). En die kreeg ik er met geen mogelijkheid uit. Ik had nog een achterste plunjer liggen dus op een gegeven moment dacht ik bij mezelf: dan maar met lomp geweld. Ik zal maar niet zeggen hoe, uit angst voor represailles ;) maar toen heb ik dus de achterste plunjer volledig vernacheld. Maar ik kreeg hem er nog steeds niet uit. Ik ging eens goed kijken, en toen bleek er een pinnetje in de weg te zitten. Aan de buitenkant had ik allang gezien dat er een bult op de hoofdremcylinder zat, met een gat erin. Te laat aan gedacht dat dit een boutje zou kunnen zijn. Inbus misschien (ik heb alleen Europese). Nee dat paste niet. Het gat was ook rond. In het boek gekeken en het bleek idd een bout te zijn. Toen een kleine zaagsnede erin gemaakt en eruit getikt. En de pin was weg! Foei Willem: je vergat regel 2: als iets niet zomaar uit elkaar gaat: is daar een reden voor.
Stout Willempje ;) . Maar wat nu? De plunjer was vernacheld, hij zat vast en ik kreeg hem er niet uit. Toen had ik zelf een soort griptang gemaakt, bestaande uit een ronde buis, in de lengte doorgeslepen en een gat in de dwarsrichting erin waar ik een bout in kon steken. De achterste plunjer helemaal plaat gespoten met kruipolie en na "voorzichtig geweld" uiteindelijk de plunjer eruit gekregen. Allemachtig, wat was dat ding smerig! Aan de binnenkant zat een hele hoop roestbruine tjap.
Schoongemaakt en hij werkt weer super!

Verder heb ik de carburateur afgesteld. Het probleem was dat hij niet meer helemaal open ging, omdat er een of ander achterlijk piefje in de weg zat. Dit piefje zat aan de behuizing gegoten, dus ervanaf slijpen was een optie, maar ik ben blij dat ik dat niet had gedaan. Uit foto's bleek namelijk dat de arm van gasklep was verbogen, maar daar heb ik lang naar moeten zoeken. In de goede hoek buigen en het piefje bleek de aanslag te zijn voor de arm van de gasklep. Echt blij dat ik hem niet zomaar heb afgeslepen ;).

Bovendien hebben we afgelopen 2 keren de elektro nagelopen. Alleen de koplampen deden het, het startrelais deed niets, de kachel en de ruitewissers hadden we nog niet uitgeprobeerd.
Wat ik ook deed met het contact, de voetschakelaar of de lichtschakelaar. Het maakte niets uit. De lampen bleven branden en het startrelais deed niets.
Mijn eerste gedachte was de contactschakelaar, de lichtschakelaar of allebei. Het was alleen te laat om dat uit te proberen.
Dus thuis zitten puzzelen en tot dezelfde conclusie gekomen, met als extra mogelijkheid de voetschakelaar.
Afgelopen weekend zijn we weer bij de Mustang geweest. Eerst de voetschakelaar losgemaakt. Effect: ziltj, oftewel niets. Vervolgens de lichtschakelaar vervangen door een andere. Ook geen effect. Daarna de schakelaar losgemaakt, ook geen effect. Vervolgens de kabel van het contact losgemaakt. Dat had wel effect: de lichten deden niets meer. Daarna de stekker van de stuurkolom, ook geen effect. Toen zag ik een kabeltje zitten. Als ik nu eens .. . Inderdaad, dat was het. Een van mijn voorgangers had een kabeltje van de gele voeding rechtstreeks naar de aansluiting naar de koplampen gemaakt. Hartstikke mooi. Licht deed het. Yahoo!! ;)

Volgende uitdaging was het startrelais. Ik had van tevoren uitgevogeld welke kleur op welke aansluiting moest zitten. Maar hij deed niets. Ook niet toen ik een nieuw startrelais erop had gezet. Als ik ze nu eens omdraaide. En dat was het. Waarschijnlijk scheel gekeken.
Volgende stap was de rest. De ruitenwissermotor deed het ook. Vet! ;)
De kachel deed niets. Was ook niet gek, want het stekkertje dat van de motor afkwam zat nergens aan. Maar dat kon ik ook nergens aansluiten. Vreemd. Op de tast (de kachelsunit is al ingebouwd, evenals het frame van het dashboard) kwam ik erachter dat er nog een aansluiting onder de aansluiting voor het verwarmingselement zat. Kabeltje tijdelijk verlengen en de kachelmotor deed het. Het verwarmingselement deed niet veel.
Volgende stap was de achterlichten. Die deden niets. Toen bleek ik een stekkertje over het hoofd te hebben gezien. Oops ;) Aansluiten en de achterlichten deden het. Maar wat nu. Aan een kant werkten alleen de remlichten, aan de andere kant alleen de normale en de knipperlichten. Toen kwamen we erachter dat het duplolampen waren. De linker lamp had een kapot draadje van het remlicht, de rechter had een kapot draadje van het knipper en gewone licht.
Opgelost, nou ja, bijna, want ik had niet alle lampen bij ;) en nu werkt:

- startrelais
- groot licht
- klein licht
- remlicht
- sommige knipperlichten
- marker light (eentje, want er is er maar eentje aangesloten ;) )
- kachelmotor
- ruitenwisser
- courtesy lights in de C-pillar, de rest is ook nog niet aangesloten.

We gaan dus de goede kant op.
Volgende keer meer

Groetjes Willem
Mijn project:
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Willem,dit zegt allemaal niet zo veel zonder fotoos :mrgreen: :mrgreen:

hint,hint

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
willem_nog_niks

Is goed Tonie. Ik snap de hint ;)
Ik zal nog wel een keer foto's maken.
Ook vanaf de buitenkant van een werkende kachelmotor ;) :smt043
Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Hallo allemaal
Zoals beloofd een foto van het gereedschap wat ik heb gemaakt.

http://i809.photobucket.com/albums/zz18 ... G_1895.jpg

De rest van het verhaal was volgens mij wel duidelijk.
Als jullie daar ook foto's van willen laat maar horen.
Helaas ben ik meer van het pielen en minder van het foto's maken ;)
Niet goed, ik weet het. Een van mijn POP (Persoonlijke Ontwikkel Punten) is om in de toekomst meer foto's te maken :mrgreen:
Humor. Op het werk teken ik hele machines uit. Als hobbies zet ik auto's in elkaar die tot op het laatste schroefje uit elkaar zijn gehaald en tem ik mijn
Maar met foto's fatsoenlijk in een topic te plakken heb ik behoorlijk wat moeite ;) .

En nu weer on-topic. Inmiddels heeft mijn broer het dashboard mee naar huis genomen en het uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. De lampjes en verlichting deed het al voor een heel groot deel. Dus jullie kunnen je voorstellen dat ik daar enorm blij mee ben. Verder heb ik inmiddels het klokje aan de gang gekregen. Eerst was ik naar een juwelier geweest. Die kon me niet helpen en verwees me door naar een andere juwelier die een horlogemaker in dienst had. Later bleek dat het een gepensioneerde horlogemaker was die ook klokken maakte. Van de juwelier had ik de gegevens van de goede man gekregen en op een avond ben ik ernaartoe gereden, met mijn klokje. Hij werkte nog voor een deel. Oftewel: er zitten contactpuntjes en spoeltjes in. Zodra ik spanning op het klokje zette met de contactpuntjes tegen elkaar schoten de contactpuntjes van elkaar af. Maar daarna gebeurde er dus niets. Verder had ik vrij vlug het balanswieltje gevonden wat ervoor zorgde dat de wijzers bewogen. Dat balanswieltje deed het even. De horlogemaker legde mij uit dat het balanswieltje veel langer moest bewegen. Oftwel: een beetje teflon spray of kruipolie zou wonderen doen. Thuis geprobeerd. En inderdaad: mijn klokje liep weer als een trein, eh klok :lol:

Foto's volgen. Ik had ze wel gemaakt. Ik kan ze alleen even niet meer vinden :oops:

Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Ik zie het al, ik had hem nog niet eens op mijn PC gezet :oops: :lol:
Bij deze een foto van mijn klokje. Het is een wazige foto, maar goed

http://s809.photobucket.com/albums/zz18 ... /Interior/

Groetjes Willem
Mijn project:
willem_nog_niks

Hallo allemaal

Ik heb mijn blok maar weer opgehaald bij Muste Leco. Het schoot niet op.
Dit was er gebeurd:

Om te beginnen had ik rondgebeld naar verschillende revisiebedrijven. En dat scheelde nogal in prijs. Helmondse Motoren Revisie en Muste Leco in Eindhoven waren in de buurt van mijn woonplaats, hadden ongeveer dezelfde prijzen en hadden ook een goede naam. Uiteindelijk gekozen voor Muste Leco.

Eerste contact ging prima. Blokdelen (want mijn blok ligt uit elkaar) eind april weggebracht en een hele tijd gepraat met Bas en Leo. Ik kreeg het idee dat ze verstand hadden van zaken. Duidelijk afgesproken dat er eerst een aanbieding gemaakt zou worden voor de daadwerkelijke opdracht. Toen heb ik de fout gemaakt om te zeggen dat hij rustig aan kon doen met zijn offerte. Dat zeg ik dus niet meer ;) .

Hoe dan ook, na 4 weken een offerte gekregen van bijna 5000 euro (!) , ex BTW (!) Hoe kon dit? Er zat voor bijna 3000 euro aan arbeid in. Onderdelen en kop aanpassen zaten erbij, maar die had ik ook ingecalculeerd. Die 3000 euro arbeid was voor mij een uitermate onaangename verrassing. Krukas slijpen was 300 euro, honen was ook iets van 300 euro, monteren was 500 euro. Dus hoe kon dit? Het blok moest gestraald en schoongemaakt worden. Een keer gaan kijken naar hun offerteberekening in de hoop dat de arbeidsuren gespecificeerd zouden zijn. Niets ervan. Dus besloten om het blok weer in te laden.

En toen begon het gemekker. Bij het inladen bleek mijn krukas weg te zijn. Hoe zat dat? Die lag bij de slijper. Huh? Daar had ik geen opdracht voor gegeven.
De krukas zou ik terug krijgen als ik 120 euro arbeidsloon af zou rekenen, omdat Leo 2 uur bezig was geweest om boutjes uit te zoeken. Wtf***********??? Ook daar had ik geen opdracht voor gegeven!!
Sterker nog, Bas kwam zelf met de oplossing om een boutenset te bestellen. Toen hebben we afgesproken dat die zou worden besteld bij opdracht, en niet eerder.

Maar goed, zoals gezegd alles ingeladen en die 120 euro zou ik nog na moeten vragen of dat ze daar recht op hadden. Dus naar het politiebureau gegaan. Ze wisten me daar te vertellen dat dat gewoon kon en dat dat recht op retentie heette.
Ik kreeg nog een foldertje mee van sociaal rechtslieden. Daar ben ik ook naartoe geweest. Mijn hele verhaal verteld (ook wat er op het politiebureau werd verteld). De raadsvrouw vertelde ze me dat wat ze bij Muste Leco hadden gepresteerd dus absoluut niet mocht. Verder, recht op retentie gold alleen als ik opdracht zou hebben gegeven. Haar advies was om andere revisiebedrijven op te bellen met de vraag of er kosten zijn verbonden aan het maken van een offerte voor een blok wat helemaal uit elkaar lag. Dat varieerde: het ene bedrijf zei: bende gek ;) oftewel welnee joh, doe niet zo raar in ABN :D, het andere bedrijf zei 40 euro, nog een ander bedrijf zei dat ik het blok zou moeten komen brengen.
Dus voorgesteld aan Muste Leco dat ik 40 euro wilde betalen. Hun reactie: betaal 66 euro (eerste reactie, mmm kan), exclusief BTW. Natuurlijk accepteer ik dat niet, dat is bijna 80 euro inclusief BTW.
Inmiddels heb ik een remanufactured krukas op de kop weten te tikken. Mijn oude wil ik nog steeds terug. Maar goed, we zullen wel zien.

Het blok heb ik inmiddels naar een ander revisiebedrijf gebracht. Momenteel zijn ze ermee bezig (hoop ik ;) ). Maar daarover later meer.

Dit is de eerste keer dat mijn project een klein beetje tegenzit. Maar ach, alles komt goed. En ik vind het nog steeds superleuk om te doen. Ik zou het zo weer doen en laat me door niets of niemand uit het veld slaan.
Verder gaat bijna alles van een grinttegel dakje ;) .
Als de Mustang klaar is willen we aan een Porsche beginnen voor mijn broer. Zoals vermeld zal ik maar niet zijn reactie geven op het verhaal over Erwin Wurm en zijn Porsche creatie ;) in een ander topic hier op het forum.

http://www.porscheperfect.com/2010/07/1 ... 1-carrera/

Groetjes Willem
Mijn project:
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Retentierecht mag je inroepen als één van de partijen niet aan de afspraken voldoet. Oftewel: je spreekt af met een garage: jij maakt dit en ik betaal jou daarvoor. Als de ene dan het werk doet, en de ander betaalt niet, is die afspraak geschonden en mag de garage het onderdeel achterhouden.

Maar in dit geval was er helemaal nog geen afspraak "jij maakt dit en ik betaal jou" dus de ander kan zich nooit beroepen op retentierecht. Hij beriep zich dus op retentierecht op een afspraak die niet bestond. Maar voor een rechtbank is dat lastig bewijzen want een mondelinge afspraak is ook een afspraak en hoe ga je bewijzen dat je iets niet hebt gezegd?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
willem_nog_niks

He Mack
Bedankt voor je reactie. Mijn broer was er ook bij. Hij zegt ook dat er geen afspraken over betalingen zijn gemaakt.
Groetjes Willem
Mijn project:
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”