Tarieven en prijzen, wat is reeël.
Moderator: Shelby GT-H
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Tarieven en prijzen, wat is reeël.
Hallo allemaal,
Omdat er recent zich een situatie heeft voor gedaan met het trouw rijden en ik vandaag ook een beetje met een dilema zat wou ik eigenlijk eens deze discussie met jullie starten.
Wat mag iets kosten. ( uitgaande van een onbekende )
Wat mag je vragen voor met iemand een half uur te rijden ? ( +/- 30 a 50 km )
Wat mag je vragen voor iemand een gala ritje te bezorgen ? ( +/- 1 a 2 uur totaal )
Wat mag je vragen voor een halve en een dag trouw rijden ?
ik ben eens benieuwd
Omdat er recent zich een situatie heeft voor gedaan met het trouw rijden en ik vandaag ook een beetje met een dilema zat wou ik eigenlijk eens deze discussie met jullie starten.
Wat mag iets kosten. ( uitgaande van een onbekende )
Wat mag je vragen voor met iemand een half uur te rijden ? ( +/- 30 a 50 km )
Wat mag je vragen voor iemand een gala ritje te bezorgen ? ( +/- 1 a 2 uur totaal )
Wat mag je vragen voor een halve en een dag trouw rijden ?
ik ben eens benieuwd
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Re: Tarieven en prijzen, wat is reeël.
Je moet vragen wat je zelf rieel vind en tevreden mee bent. De eene vraagd €50,- en de ander € 1000,- en vind dit nog te weinig.
Groetjes John
Mustang convertible mei 1964
289 4V Atm D code
5F08D145999
-------------------------------------------------------
WWW.Aqualon.nl
www.moviecars.nl
www.fordmustangclub.nl
Mustang convertible mei 1964
289 4V Atm D code
5F08D145999
-------------------------------------------------------
WWW.Aqualon.nl
www.moviecars.nl
www.fordmustangclub.nl
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
nee dat lijkt me duidelijk, maar dat is de discussie juist niet John.
laat ik het anders stellen, wat kun je met goed fatsoen vragen... dat is het punt van het topic eigenlij
laat ik het anders stellen, wat kun je met goed fatsoen vragen... dat is het punt van het topic eigenlij
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Misschien nog iets om over na te denken: hoe denkt je verzkering erover als je gaat trouw rijden?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Denk dat dit er even los van staat Erwin, mijn verzekering geeft aan dat ik de bestuurder moet zijn.
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
je kan het denk wel vergelijken met bedrijfjes die aan trouwauto verhuur doen
ff goegelen bijv.:
http://www.trouwautoshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoclassictrouwautoverhuur.nl/tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oudenestrouwautoverhuur.nl/prijslijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
anderzijds (ok ik heb makkelijk praten...) vind ik dat er nou ook weer niet altijd (veel) winst uit gehaald hoeft te worden...toch!? zolang de benzine e.d. betaald worden, en je kan iemand er gelukkig mee maken is toch ook al een mooie vergoeding?
Ben even de naam kwijt, maar het evenemtn waar Blacky (en nog wat anderen) aan mee doen voor gehandicapte kids, petje af, en dat zou vaker moeten gebeuren!
dus ik zou zeggen hooguit 1 of 2 tientjes vergoeding voor een goed humeur naast het benzinegeld
weet niet of ik nu tegen wat schenen aan schop, maar so be it..
groetuuuuuuuuuuh
Frank
ff goegelen bijv.:
http://www.trouwautoshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoclassictrouwautoverhuur.nl/tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oudenestrouwautoverhuur.nl/prijslijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
anderzijds (ok ik heb makkelijk praten...) vind ik dat er nou ook weer niet altijd (veel) winst uit gehaald hoeft te worden...toch!? zolang de benzine e.d. betaald worden, en je kan iemand er gelukkig mee maken is toch ook al een mooie vergoeding?
Ben even de naam kwijt, maar het evenemtn waar Blacky (en nog wat anderen) aan mee doen voor gehandicapte kids, petje af, en dat zou vaker moeten gebeuren!
dus ik zou zeggen hooguit 1 of 2 tientjes vergoeding voor een goed humeur naast het benzinegeld
weet niet of ik nu tegen wat schenen aan schop, maar so be it..
groetuuuuuuuuuuh
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Ik ben het met Frank eens, ik rijd natuurlijk geen klassieker dus als iemand mij zou vragen voor een trouwerij of een gala, dan zou ik dat zo'n eer vinden dat ik het gratis zou doen, of voor het benzinegeld. Ook afhankelijk van wie het vraagt, natuurlijk. Ik zou het meer zien als een extra gelegenheid om de Mustang te showen dan als een kans om geld te verdienen (als je geld wil verdienen, moet je de Mustang verkopen
). Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Je kunt vragen wat je wil, zolang je klanten het willen betalen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ik vind voor gehandicapten iets anders, daar hoef ik bij wijzen van geen benzine geld voor of niks.
Maar ik vind niet dat als je een oldimer hebt je andere maar een plezier moet doen om hun er mee rond te rijden.
Ik zat vanochtend in zo'n situatie, er was niet direct iets afgesproken maar ik zou een half uurtje met het zoontje van een oud collega van ons mam gaan rijden, ken die mensen verder niet echt maar er was wel gezegd dat ik dat niet voor niets deed maar dat we daar verder wel aan uit kwamen.
Ik dus een half uur gereden en nog effe met die mensen gepraat over wat zo'n ding verbruikt en of er nu veel onderhoud aan is... allemaal leuk en aardig.
Maar ik kreeg dus een paar flessen bier ( die ik niet echt drink als ik heel eerlijk ben, ben meer van het wit bier haha ) en er werd verder met geen woord gerapt over kosten of hoe of wat... uit fatsoen ben ik er zelf nog eens even niet over begonnen want ik dacht dat we dat misschien achter af ( als ut manneke er niet bij was ) zouden regelen. Na ons mam gesproken te hebben moet ik eigenlijk de conclusie trekken dat ik het met de 6 flessen moet doen.
Je kunt hier uit concluderen dat het een wijze les is om het voor af duidelijk af te spreken, 100% zeker, maar ik vond het ook weer niet echt netjes om er op het moment van vertrek zelf over te beginnen.
Ik had zelf zo'n 25 euro in gedachten, 6km heen, 30 rond, 6 terug... dat lijkt me toch heel netjes of niet dan ?
Maar ik vind niet dat als je een oldimer hebt je andere maar een plezier moet doen om hun er mee rond te rijden.
Ik zat vanochtend in zo'n situatie, er was niet direct iets afgesproken maar ik zou een half uurtje met het zoontje van een oud collega van ons mam gaan rijden, ken die mensen verder niet echt maar er was wel gezegd dat ik dat niet voor niets deed maar dat we daar verder wel aan uit kwamen.
Ik dus een half uur gereden en nog effe met die mensen gepraat over wat zo'n ding verbruikt en of er nu veel onderhoud aan is... allemaal leuk en aardig.
Maar ik kreeg dus een paar flessen bier ( die ik niet echt drink als ik heel eerlijk ben, ben meer van het wit bier haha ) en er werd verder met geen woord gerapt over kosten of hoe of wat... uit fatsoen ben ik er zelf nog eens even niet over begonnen want ik dacht dat we dat misschien achter af ( als ut manneke er niet bij was ) zouden regelen. Na ons mam gesproken te hebben moet ik eigenlijk de conclusie trekken dat ik het met de 6 flessen moet doen.
Je kunt hier uit concluderen dat het een wijze les is om het voor af duidelijk af te spreken, 100% zeker, maar ik vond het ook weer niet echt netjes om er op het moment van vertrek zelf over te beginnen.
Ik had zelf zo'n 25 euro in gedachten, 6km heen, 30 rond, 6 terug... dat lijkt me toch heel netjes of niet dan ?
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
-
capri v8 driver
een goed punt dat Dakloos aanhaald, de verzekering.
ik weet dat mijn verzekering dit niet toestaat om de capri, maar ook de mustang, als trouw of gala auto te gebruiken, ik moest de verzekerings polis laten aanpassen (dus meer €€€). iets om mee rekening te houden en die kosten, naast de benzine, wil je toch wel graag terug verdienen.
met gehandicapten op vroemdag over het circuit heen rijden vond ik geweldig om te doen. daar heb ik niks voor gevraagd en wil ik niks voor vragen, ondanks dat ik er 2,5 tank leeg gereden heb en na afloop de banden moest vervangen. zoiets doe om die kinderen een fijne dag te bezorgen en (eigenlijk) ook voor je eigen plezier.
ik weet dat mijn verzekering dit niet toestaat om de capri, maar ook de mustang, als trouw of gala auto te gebruiken, ik moest de verzekerings polis laten aanpassen (dus meer €€€). iets om mee rekening te houden en die kosten, naast de benzine, wil je toch wel graag terug verdienen.
met gehandicapten op vroemdag over het circuit heen rijden vond ik geweldig om te doen. daar heb ik niks voor gevraagd en wil ik niks voor vragen, ondanks dat ik er 2,5 tank leeg gereden heb en na afloop de banden moest vervangen. zoiets doe om die kinderen een fijne dag te bezorgen en (eigenlijk) ook voor je eigen plezier.
Natuurlijk die verzinnen wel wat denk .Neem aan dat je een inzittende verzekeing hebt en dat je wagen alriks verzekert is wat moet je dan nog meer doen?? Bestaan er dan speciale verzekeringen voor dan ? Bedoel er kan altijd wat gebeuren ook als je je eigen familie vervoert of wat dan ook dus wat is het verschil dan ?
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
volgens mij is dat broodje aap, sorry als ik het fout heb.
Je moet natuurlijk een inzittende verzekering hebben, maar verder staat er niks in over trouw / gala vervoer dat er dan andere regels gelden.
dat is toch het zelfde als je je vrouw mee neemt met een ritje of je zus bij wijze van ?
maar daar gaat het hier effe niet om, wat mag je met goed fatsoen tellen, thats the question.
Je moet natuurlijk een inzittende verzekering hebben, maar verder staat er niks in over trouw / gala vervoer dat er dan andere regels gelden.
dat is toch het zelfde als je je vrouw mee neemt met een ritje of je zus bij wijze van ?
maar daar gaat het hier effe niet om, wat mag je met goed fatsoen tellen, thats the question.
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Denk idd als je je kosten eruit hebt wat betreft je benzine en wat voor de 2 uurtjes wat je zelf kwijt bent ,Vind ik dat je redelijk bent lijkt mij .en wat ook al eerder is gezegd meestal hou je er ook nog wel een leuke foto aan over ofzo .en tja niels dat biertje hm daar zou bij mij ook de gootsteen zat van worden
gemeente pils is nog het beste 
Ze kunnen natuurlijk altijd bij de bedrijven gaan navragen die hier hun werk van maken en dan denk dat ze heel snel terug komen .Bedoel pak eens gewoon wat hiir eens een rols denk dat je die iet hebt onder de 450 euro voor die dag .kan me vergissen heb me daar niet zo in verdiept maar denk dat je aardig in die richting gaat .Weet wel dat een colega van mij vorig jaar nog een WV bittel of hoe heet zo’n ding en wat 300 euro kwijt
Ze kunnen natuurlijk altijd bij de bedrijven gaan navragen die hier hun werk van maken en dan denk dat ze heel snel terug komen .Bedoel pak eens gewoon wat hiir eens een rols denk dat je die iet hebt onder de 450 euro voor die dag .kan me vergissen heb me daar niet zo in verdiept maar denk dat je aardig in die richting gaat .Weet wel dat een colega van mij vorig jaar nog een WV bittel of hoe heet zo’n ding en wat 300 euro kwijt
Laatst gewijzigd door driver op zo 10 apr, 2011 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
zodra je je auto zakelijk gebruikt maw er geld voor vraagt dan gelden er andere regels mbt je verzekering zover als ik weet
ik persoonlijk vind dat als je gevraagd word om te rijden iig je brandstof en je tijd vergoed moet worden (in het geval dat je vrij moet nemen van je reguliere baan) voor niks gaat de zon op en iedereen wil al voor een dubbeltje op de 1ste rij zitten
als ze je te duur vinden gaan ze toch naar een proffesioneel bedrijf .....
voor vrienden en familie gelden er uiteraard andere regels dan zou ik enkel de brandstof vergoed willen zien
ik persoonlijk vind dat als je gevraagd word om te rijden iig je brandstof en je tijd vergoed moet worden (in het geval dat je vrij moet nemen van je reguliere baan) voor niks gaat de zon op en iedereen wil al voor een dubbeltje op de 1ste rij zitten
als ze je te duur vinden gaan ze toch naar een proffesioneel bedrijf .....
voor vrienden en familie gelden er uiteraard andere regels dan zou ik enkel de brandstof vergoed willen zien
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- razor68blade
Hey Niels,
Qua verzekering, bij mij staat ook niets over gala of zo..ik heb wel een inzittende verzekering (4 personen).
Voor het rijden voor invaliden of zwak begaafde kinderen lijkt het mij niet meer dan logisch dat je hiervoor helemaal niets vraagt.
Frank bedoelt de rit in Zwijndrecht op Koninginnedag . Super lijk me dat, maar misschien een beetje egoistisch, maar op deze dag is het groot feest en is het een traditie dat ik alle oude bekende weer ziet. Als was de rit alleen in de ochtend, dan zou ik het zeker doen.
Voor de prijzen betreffende gala ritten of trouwerijen..ik denk dat je minimaal je benzine eruit moet hebben..daarna is het denk ik aan jezelf wat je extra wilt hebben...lig er ook aan of je een vrije dag moet nemen of niet...en of het bekenden/vrienden zijn of vreemden. Of misschien doe je het wel voor de eer!
Lig er ook aan wie het vraagt en hoe hij het vraagt. Daarom viel de laatste post van die gozer zo bij mij in het verkeerde keelgat. Stel dat iemand totaal het geld niet heeft om het te betalen, maar wel zijn/haar/hun droom is om in een Mustang te trouwen, dan zou ik het nog gratis doen en dat meen ik.
Qua verzekering, bij mij staat ook niets over gala of zo..ik heb wel een inzittende verzekering (4 personen).
Voor het rijden voor invaliden of zwak begaafde kinderen lijkt het mij niet meer dan logisch dat je hiervoor helemaal niets vraagt.
Frank bedoelt de rit in Zwijndrecht op Koninginnedag . Super lijk me dat, maar misschien een beetje egoistisch, maar op deze dag is het groot feest en is het een traditie dat ik alle oude bekende weer ziet. Als was de rit alleen in de ochtend, dan zou ik het zeker doen.
Voor de prijzen betreffende gala ritten of trouwerijen..ik denk dat je minimaal je benzine eruit moet hebben..daarna is het denk ik aan jezelf wat je extra wilt hebben...lig er ook aan of je een vrije dag moet nemen of niet...en of het bekenden/vrienden zijn of vreemden. Of misschien doe je het wel voor de eer!
Lig er ook aan wie het vraagt en hoe hij het vraagt. Daarom viel de laatste post van die gozer zo bij mij in het verkeerde keelgat. Stel dat iemand totaal het geld niet heeft om het te betalen, maar wel zijn/haar/hun droom is om in een Mustang te trouwen, dan zou ik het nog gratis doen en dat meen ik.
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
ik kan niet meer zeggen dan dat ik het 100% met je eens ben Johan.
+1 dus
+1 dus
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !