Vandaag de remleidingen vervangen en de baksteun eronder gezet. Gelijk maar even 20 kg smeer, zand en motorolie van de onderdelen afgehaald. Het forum had gelijk. Geen trillingen meer. (ik ben nog niet boven de 70 mph geweest) In ieder geval iedereen met advies heel hartelijk bedankt.
Nu het as verhaal. Ik heb de as eruit gehaald en het (nieuwe) lager vertoonde lichte slijt sporen aan de kant van de bearing retainer. Ook de bearing retainer zelf heeft 2 lichte slijt plekken. Toch als de as erin zit (op moment vastgezet) is er geen speling. We hebben geen micrometer, dus heb ik niet kunnen constateren of de as inderdaad krom is. Hij is wel (in het verleden) behoorlijk geroest geweest. (lijkt op lang stilstaan roest)
@ Tonie: 28 spline as, gemeten vanaf de retainer ring 67.4 cm tot bovenkant splines. gemeten vanaf de as plaat (waar de wielmoer bouten in vastzitten) is ie 75.7 cm lang tot bovenzijde splines.
Hoe kan ik zien of de as krom is (op het eerste gezicht is dat niet het geval) Het geluid in de linkerbochten blijft, alsof het lager stuk is.
Wat nu? 2 nieuwe assen (dure grap als dat het niet is)
Ik sta wederom open voor ideen.