Sensoren en spanningsregelaar vervangen toch foutieve waarde

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

mantachiel

Sensoren en spanningsregelaar vervangen toch foutieve waarde

Bericht door mantachiel »

Bij mijn '67 er heb ik de oliedruksensor en temperatuursensor en ook de spanningsregelaar achter het dashboard vervangen door nieuwe exemplaren. De spanningsregelaar en de temperatuursensor zijn doorgemeten en zijn niet defect. De oliedruk lijkt juist te worden weergegeven (stationair 50-60%).
Zodra ik mijn contact aanzet gaat de temperatuurmeter direct helemaal naar het rode tot hij niet verder kan. Als ik de draad van de sensor loshaal geeft de meter (uiteraard) geen enkele waarde aan. Als ik de draad met aarde verbind slaat de meter ook helemaal uit. Weet iemand wat de oorzaak van de verkeerde weergave is ? Zodat ik weet in welke hoek ik het moet zoeken.
mantachiel

Ik dacht ook dat het aan de temp sensor lag, maar die is door de leverancier getest en niet defect bevonden. Ik had ook een probleem met de spannningsregelaar, die is ook door de leverancier doorgemeten en wel defect geconstateerd en daar heb ik keurig een nieuwe voor gekregen.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

De temperatuursensor mag je niet monteren met van die teflon tape tussen, want hij moet goede massa hebben...
T'is maar een hint... je weet maar nooit. :roll:

:idea:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
peer

Bericht door peer »

Ik weet niet of de sensors van een 67er hetzelfde werken als die van een 66er maar bij een 66er zijn de olie en temperatuur meters hetzelfde. Om te testen of de meters goed zijn kan je de olie en temperatuur sensor op de andere meter aansluiten. Dan zie je meteen of het aan de meter ligt. (zoals bij mij dus was)
driver

Bericht door driver »

de nieuwere sensoren wijken nog al wat af van de originelen sensoren dus of je daar nu vanuit moet gaan is de vraag
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Heb je de meter losgehad ? Maakt de meter aan de achterzijde van het dashboard geen contact met andere delen in het circuit ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
mantachiel

sensor en meter

het heeft even geduurd, maar hier mijn bevindingen. Ik ben geen electronica techneut, maar het doormeten van de weerstand van mijn temperatuursensor lukt nog net. Als hij koud is geeft hij ongeveer 230 ohm en bij 90 graden ongeveer 50 ohm. Zijn dat correcte waarden ?
De tip om de oliedrukmeter aan te sluiten op de temperatuursensor heb ik ook gevolgd en ... de meter slaat volledig uit. Je zou dus bijna denken dat het toch aan de sensor zou liggen. Ik hoop dat ik nog een reaktie (of meer natuurlijk !) krijg.
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

ik ben eerder al eens naar waarden aan het zoeken geweest, zie topic phpBB2/viewtopic.php?t=14411& olielekkage 289 bij druksensor? gevonden!

daar tref je een verwijzing naar:

http://www.who-sells-it.com/cy/northern ... lsize.html

Ook Erwin heeft wat beschreven, maar zijn topic vindt ik niet meer.

Ik kreeg toen de indruk dat temp- en oliedruk sensor dezelfde waarden voor max en min hebben.

Als je in de catalogus kijkt zie je 3 soorten sensors beschreven:

Full level 0-90 Ohm = GM
Full level 73-10 Ohm = Ford
Full level 240-33 Ohm = niet benoemd (niet afwijkende USA en Europese wagens?)

Wellicht is je sensor er eentje van 240-33 Ohm en dan dus niet defect maar van een fout type?

gj
Laatst gewijzigd door metzijndrie op vr 18 jun, 2010 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Als je in de catalogus kijkt zie je 3 soorten sensor beschreven:

Full level 0-90 Ohm = GM
Full level 73-10 Ohm = Ford
Full level 240-33 Ohm = niet benoemd (niet afwijkende USA en Europese wagens?)

Wellicht is je sensor er eentje van 240-33 Ohm en dan dus niet defect maar van een fout type?

GJ, de waarden die je opgeeft zijn waarden van de BENZINESENSOR !!!
Dus die IN de benzinetank zit....

Ik denk dat je ergens een verkeerde lijn gelezen hebt !

Kijk het nog eens goed na !
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

hoi Emiel,
er staat niet "fuel level" maar "full level", dus "volle schaal"
Als je dan de regels er onder kijkt zie je dat dit geldt voor oil pressure, water temp, oil temp, trans temp en en kennelijk zelfs voor de voltmeters.

;-)
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

OK, full level, maar dat slaat toch niet op oliedruk ?
Dan zou het full pressure moeten zijn...
neenee, ik begrijp wat je bedoeld, maar heb dat niet verward met full of fuel...

Feit is, dat ik heel de week de handleiding aan het lezen ben van mijn digitale cluster, en daar moet ik de "fuel sender" instellen, en die gaat percies van 73 naar 10 Ohm...
Voor de oliedruk is er een topic van iemand die dat gemeten heeft met een compressor.
Ik zal eens kijken of ik dat nog vind...

Kijk toch maar uit voor je de waarden 10 en 73 gebruikt !

Gearz... ben je in de buurt .... help.....
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

GTA67 schreef:Voor de oliedruk is er een topic van iemand die dat gemeten heeft met een compressor.
Wie was dat ook al weer? :wink:

phpBB2/viewtopic.php?t=12951&highlight=oliedruk
Erwin

1966 convertible
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Wie was dat ook al weer?
Ere aan wie ere toekomt !

:up:
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

metzijndrie schreef: er staat niet "fuel level" maar "full level", dus "volle schaal"
Als je dan de regels er onder kijkt zie je dat dit geldt voor oil pressure, water temp, oil temp, trans temp en en kennelijk zelfs voor de voltmeters.
Pertinente onzin.

er worden drie verschillende fuel level gauges (dus niet sensors) in de tabellen vermeld. Dit omdat de autofabrikanten ieder eigen manieren van bepalen van het brandstofniveau hebben en daar grosso modo drie versies van overgebleven zijn. De fabrikant van de meters maakt geen sensors voor de fuels tanks, omdat dat betekent dat ze nogal wat verschillende tankmodules moeten bouwen (de fuel level sender zit meestal geintegreerd op een montage plaat met de brandstofleiding).

Voor de overige meters (water temp, oil temp en pressure kan/moet je de bijpassende sensors kopen. Die kan je vrijwel altijd wel in je blok schroeven omdat dat 9 vd 10 keer een pipe thread is waar je hooguit een adaptertje voor nodig hebt.

Ik zou niet weten hoe je je spanning op drie verschillende ohmse waarden volle schaal zou moeten meten (nou ja, ik weet wel wat hoor, maar dat is hier niet van toepassing).
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Oh ja, vergeten te plakken

Stewart Warner FUEL gage faq.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”