69 of 70
Moderator: Shelby GT-H
69 of 70
Beste mensen,
Een enkeling van jullie heb ik al het een en ander gevraagd over bepaalde zaken betreft de aanschaf van een Mustang, en weten al af van mijn dilemma. Vooraf wil ik wel even zeggen dat ik niet op zeer korte termijn eentje zal aanschaffen, maar wellicht kan ik wel (deels) dit enorme dilemma voor mijzelf oplossen namelijk:
1) Mach 1 '69
2) Mach 1 '70
ienemienemutte...
Mijn voorkeur gaat al jaren uit naar deze 2 types, het probleem echter, welke van de 2....
Ik wil graag vragen wat voor jullie de doorslag zou geven voor een van deze types, en waarom. Wellicht zijn er mensen hier met een '69/'70 die hetzelfde 'probleem' gehad hebben? Of zijn er mensen die wegens bepaalde redenen sowieso niet voor een van deze 2 gekozen hebben?
alvast hartstikke bedankt voor de feedback!!
groeten
Frank
Een enkeling van jullie heb ik al het een en ander gevraagd over bepaalde zaken betreft de aanschaf van een Mustang, en weten al af van mijn dilemma. Vooraf wil ik wel even zeggen dat ik niet op zeer korte termijn eentje zal aanschaffen, maar wellicht kan ik wel (deels) dit enorme dilemma voor mijzelf oplossen namelijk:
1) Mach 1 '69
2) Mach 1 '70
ienemienemutte...
Mijn voorkeur gaat al jaren uit naar deze 2 types, het probleem echter, welke van de 2....
Ik wil graag vragen wat voor jullie de doorslag zou geven voor een van deze types, en waarom. Wellicht zijn er mensen hier met een '69/'70 die hetzelfde 'probleem' gehad hebben? Of zijn er mensen die wegens bepaalde redenen sowieso niet voor een van deze 2 gekozen hebben?
alvast hartstikke bedankt voor de feedback!!
groeten
Frank
Laatst gewijzigd door frankpost op zo 13 jun, 2010 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
- Mustang Den Haag
- †
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
ik was altijd ( tijdens mijn zoektocht toen ik voor de mustang ben gegaan ) van 69 uit gegaan maar ik kwam op de zelfde twijfel uit.
voor mij persoonlijk 70 boven 69 omdat:
* mooie banen op de motorkap met gestickerde CUI inhoud.
* mooie rockerpanels met Mach 1 afwerking
* ik vind de deck-lid striping van de 70 veel mooier
* de "fake" inlets aan de zijkant van een 69 niet zo mooi
dit zijn voor mij punten wat een 70er prio maakt
van de andere kant, vind ik het wel eens jammer dat je met een 70er mach 1 niet direct als Mustang word herkent, dat zal bij een 69 ongetwijfeld meer zijn door de karakteristieke mustang look.
voor mij persoonlijk 70 boven 69 omdat:
* mooie banen op de motorkap met gestickerde CUI inhoud.
* mooie rockerpanels met Mach 1 afwerking
* ik vind de deck-lid striping van de 70 veel mooier
* de "fake" inlets aan de zijkant van een 69 niet zo mooi
dit zijn voor mij punten wat een 70er prio maakt
van de andere kant, vind ik het wel eens jammer dat je met een 70er mach 1 niet direct als Mustang word herkent, dat zal bij een 69 ongetwijfeld meer zijn door de karakteristieke mustang look.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Koppel gewoon een Poll aan uw topic: 69 of 70... en dan weet je wat de mensen willen.
Ik ga voor 69... (de auto bedoel ik)...
Ik ga voor 69... (de auto bedoel ik)...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Roodmaster
Frank,
Wat een moeilijke keuze ... Ik vind een auto mooi als voor- en achter aanzicht en de daklijn goed zitten. Bij een '69-'70 Mustang is dat zeker het geval. Toen ik voor het eerst een '69 model op foto zag, viel m'n mond open. Het was een witte met blauwe striping in het midden. Toen wist ik al : dit wil ik ook ooit ... Als een gek begon ik '69 Mach1 fotos te verzamelen. Kort daarna verschoof dit naar '70 Mach1 modellen. Toen ik een auto zocht moest ik een knoop doorhakken. Het is een '69er geworden ...
Ik kan Niels bijtreden, een '69er is uiterlijk iets meer Mustang dan een '70 er maar daarom niet minder mooi.
Technisch zijn de auto's vrijwel gelijklopend. Een '69er had de 351W (Windsor) motor, een '70er een 351C (Cleveland). Voor wie nog wat vermogen meer wou (lees benzine) was er ook nog de 428 cobra jet ...

m.v.g.
Hans
Wat een moeilijke keuze ... Ik vind een auto mooi als voor- en achter aanzicht en de daklijn goed zitten. Bij een '69-'70 Mustang is dat zeker het geval. Toen ik voor het eerst een '69 model op foto zag, viel m'n mond open. Het was een witte met blauwe striping in het midden. Toen wist ik al : dit wil ik ook ooit ... Als een gek begon ik '69 Mach1 fotos te verzamelen. Kort daarna verschoof dit naar '70 Mach1 modellen. Toen ik een auto zocht moest ik een knoop doorhakken. Het is een '69er geworden ...
Ik kan Niels bijtreden, een '69er is uiterlijk iets meer Mustang dan een '70 er maar daarom niet minder mooi.
Technisch zijn de auto's vrijwel gelijklopend. Een '69er had de 351W (Windsor) motor, een '70er een 351C (Cleveland). Voor wie nog wat vermogen meer wou (lees benzine) was er ook nog de 428 cobra jet ...

m.v.g.
Hans
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Zowel 1969 als 1970 trokken mijn intresse tijdens mijn zoektocht naar een Mustang.
Ik heb bij meerdere 1969 Mustangs staan kijken, maar toen ik vernam dat een 1970 Mustang in mijn favoriete kleur te koop kwam, moest en zou ik 'm hebben.
Vooral omdat ik ook toen al helemaal gek was van de Twister Special.
Ik heb bij meerdere 1969 Mustangs staan kijken, maar toen ik vernam dat een 1970 Mustang in mijn favoriete kleur te koop kwam, moest en zou ik 'm hebben.
Vooral omdat ik ook toen al helemaal gek was van de Twister Special.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- grandmaster n
Beide zijn mooi en het ligt echt aan de persoonlijke smaak. Ik zou zeggen maak (of zoek) een lijst met de verschillen en maar daaruit je keuze wat je liever wil.
Klein voorbeeld:
Wel of geen dubbele koplamp
wel of geen embleem op de achterste daklijn
Wel of geen "Fake" Inlets
En daaruit moet je zelf een keuze maken
Klein voorbeeld:
Wel of geen dubbele koplamp
wel of geen embleem op de achterste daklijn
Wel of geen "Fake" Inlets
En daaruit moet je zelf een keuze maken
- FastbackMarc1967
Het mooie van een mustang is, dat de koplampen ver uit elkaar staan. Daar herken je al van verre een mustang aan, in your rear view mirror.
Bij de 70er zijn ze iets meer naar binnen geplaatst, jammer.
Daarnaast zoals iedereen al aangeeft; dubbele koplampen, die versterken de look enrom.
Dus de 69er wint het van de 70er, op dit aspect dan !
Succes ermee,
Gr. Marc
Bij de 70er zijn ze iets meer naar binnen geplaatst, jammer.
Daarnaast zoals iedereen al aangeeft; dubbele koplampen, die versterken de look enrom.
Dus de 69er wint het van de 70er, op dit aspect dan !
Succes ermee,
Gr. Marc
- brammeke11
- Contacteer:
De voor '69 voor mij.
Sorry dat ik het zeg maar de '70+ ziet er een beetje "dom" uit met die koplampjes.
Mijn menig dan hé
Sorry dat ik het zeg maar de '70+ ziet er een beetje "dom" uit met die koplampjes.
Mijn menig dan hé
Laatst gewijzigd door brammeke11 op zo 13 jun, 2010 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]
- brammeke11
- Contacteer:
triple post!?

Laatst gewijzigd door brammeke11 op zo 13 jun, 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]