Guy's and Girls,
Zoals de moderator Edgar vroeg een apart topic. Bij deze dus.
Zoals reeds eerder gemeld in het Topic van Peer, ga ik proberen een Trans-am Dan Gurney voor mekaar te krijgen.
Drie mogelijkheden dus : een Cougar 1967, mustang coupe 1968 of mustang fastback 1969. Voor het moment richt ik mijn pijlen op een 1968'er gezien de aankoop van de basis kwa prijs misschien het voordeligst is en ik het graag nog financieel leuk wil houden, het blijft nog altijd een hobby. Hoogstwaarschijnlijk bouw, deels zelf, deels misschien niet (alles afhankelijk van de prijs en mijn kunnen op mustangs). Daarom ga ik niet naar volledige FIA spec, maar eerder semi-race klaar voor clubraces.
Heb reeds een paar prijs-interessante Cougars gezien in the US (internet), maar ik aarzel duidelijk. Een Cougar is mooi, maar minder gemakkelijk voor onderdelen achteraf. Overseas overhalen kan kosten, moeilijk misschien met de douane. Een 1969 fastback, net iets té duur vrees is, tenzij ik een interessant bod vind.
Vandaar dus op zoek achter een goed basis 1968 coupe, liefs 4 gangsbak, maar helaas niet zo gemakkelijk te vinden, toch niet in de Benelux en Duitsland. Interieur speel voor mij minder een rol, gaat er toch uit, kuipzetel en basic rolkooi in, geen vloerbekleding, classic stuur vliegt eruit en 4 (6) puntgordel. Kas, chassis en motor moeten dus goed zijn.
Hoogswaarschijnlijk zal er ombouw moeten zijn van automaat naar manueel, iemand ervaring hiermee ?
Nu zag ik onlangs in Zwolle via Heideveld er eentje staan , lage prijs, echter ik heb geen ervaring met deze garage. Iemand anders wel en zijn ze te vertrouwen ? Hoe liggen meestal zijn wagens kwa techniek, OK of niet, gewoon verkoop om geld binnen te rijven of man van zijn woord, zoals hij beweert ? Wagen gemakkelijk van NL naar B te importeren ?
Iemand die ervaringen met me kan delen zou welkom zijn, dan krijg ik wat meer klaarheid van hoe ik alles in mekaar gebokst krijg. Ondertussen blijf ik naarstig sparen.
Trans-am Mustang D. Gurney
Moderator: Shelby GT-H
Altijd leuk om te zien dat er nog meer mensen voor de trans-am mustangs gaan.
Ik zou zelf eerder voor de mustang gaan dan de couger door hetgene wat je zelf aan zegt. Achteraf aan onderdelen komen is bij de mustang makkelijker. Hou er rekening mee dat je tijdens het circuit rijden wat meer kans hebt op schade en/of bijvoorbeeld een kapotte voorruit.
Ik zou me ook niet blind staren op de automaat of hand bak. Bij stevig circuit gebruik zal je al snel een andere koppeling moeten steken. Als je een goede basis vind zou ik hem daar in ieder geval niet voor laten staan. (sterker nog de mijne had ook een automaat)
Invoeren in belgie is simpel, je hoeft alleen voor de goede papieren te zorgen en de remmen moeten werken. Als je voor een auto met rolkooi gaat wordt het keuren voor dagelijks gebruik toch al bijna onmogelijk. En een O-plaat is dan net zo goed.
Zodra het eenmaal zover is dat je een keer het circuit op wil, dan heb ik vast nog wel wat tips voor je
Ik zou zelf eerder voor de mustang gaan dan de couger door hetgene wat je zelf aan zegt. Achteraf aan onderdelen komen is bij de mustang makkelijker. Hou er rekening mee dat je tijdens het circuit rijden wat meer kans hebt op schade en/of bijvoorbeeld een kapotte voorruit.
Ik zou me ook niet blind staren op de automaat of hand bak. Bij stevig circuit gebruik zal je al snel een andere koppeling moeten steken. Als je een goede basis vind zou ik hem daar in ieder geval niet voor laten staan. (sterker nog de mijne had ook een automaat)
Invoeren in belgie is simpel, je hoeft alleen voor de goede papieren te zorgen en de remmen moeten werken. Als je voor een auto met rolkooi gaat wordt het keuren voor dagelijks gebruik toch al bijna onmogelijk. En een O-plaat is dan net zo goed.
Zodra het eenmaal zover is dat je een keer het circuit op wil, dan heb ik vast nog wel wat tips voor je
oh, ja al van kinds af aan ben ik USA circuit racing en gt-racing gek, vraag maar aan onze rallykampioen van welleer. Nu kan ik eindelijk eens gaan voor the real stuff.
Het zou zowiezo de bedoeling zijn om hem als oldtimer in te schrijven. Hij is niet voor dagelijks gebruik, maar voor meetings en clubraces, voor het plezier dus.
Even dit: misschien interessant voor training voor de trans-am freaks : www.bmwcircuitclub.nl . Even op klikken en je begrijpt het wel.
Het zou zowiezo de bedoeling zijn om hem als oldtimer in te schrijven. Hij is niet voor dagelijks gebruik, maar voor meetings en clubraces, voor het plezier dus.
Even dit: misschien interessant voor training voor de trans-am freaks : www.bmwcircuitclub.nl . Even op klikken en je begrijpt het wel.
Re: Trans-am Mustang D. Gurney
Vraag maar raak als het zover is.knight43 schreef:Hoogswaarschijnlijk zal er ombouw moeten zijn van automaat naar manueel, iemand ervaring hiermee ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.