pinksteren

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
willie66

pinksteren

Bericht door willie66 »

Eerste Pinksterdag: Classic Car Morning Zandvoort

Afgelopen jaar vond op 1e Paasdag onder aanvoering van Lions Club Zandvoort een recordpoging plaats om meer dan 1.000 klassieke auto’s op het circuit bij elkaar te krijgen. Het sinds 2002 bestaande record met 948 klassieke auto’s werd helaas niet verbroken, maar de bijeenkomst van honderden klassieke auto’s van vóór 1975 was wel een groot succes en smaakt derhalve naar meer. Daarom zal dit jaar op zondag 23 mei, 1e Pinksterdag voor de tweede maal de ‘Classic Car Morning Zandvoort’ plaatsvinden. Een treffen in de ochtenduren, waarbij honderden klassieke auto’s verwacht worden.

Heeft u een klassieke auto, maak dan gebruik van deze unieke gelegenheid en rij mee op dit circuit met haar rijke historie, KOM VANAF 9.00 UUR NAAR HET CIRCUIT!

Eerste Pinksterdag geldt als rustdag van de races, die traditioneel op maandag 24 mei worden verreden. De Classic Car Morning Zandvoort brengt echter een leuke onderbreking van dit weekend. Vanaf 9.00 uur nodigen wij eigenaren van klassieke auto’s uit om naar het circuit te komen voor een fantastische happening. Ook zonder klassieke auto bent u van harte welkom om al dit moois te bewonderen.

RIJ MET JE EIGEN KLASSIEKER MEE OVER HET CIRCUIT. Er zullen vanaf 11.00 uur rondjes over het circuit gereden worden. Hoewel het verbreken van het wereldrecord om 948 klassieke auto’s (van voor het bouwjaar 1975) bij elkaar te brengen niet de primaire doelstelling van de Classic Car Morning is, zou het voor de LiZa organisatie wel een kroon op het werk zijn wanneer dit aantal behaald zou worden. Het evenement is om 13.00 uur afgelopen. Geïnteresseerde oldtimerbezitters en -liefhebbers kunnen nu inschrijven met het inschrijfformulier .Deelname is mogelijk vanaf 10 Euro.

ik kwam dit tegen mischien wel leuk
I get my kicks in my stang sixty six
razor68blade

Bericht door razor68blade »

Het is zeker leuk, maar voor mij is zandvoort wel een eind rijden (en niet alleen voor mij denk ik) en als het al om 13:00 is afgelopen, is het dan de moeite om te gaan? waarom stop het zo vroeg?

Grt. Johan
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Ik heb in 2002 ook aan zo'n gebeuren meegedaan. De organisatie hiervan lag in handen van het Ford Museum Hillegom.
In totaal kwamen er toen 948 auto's in aanmerking voor deelname aan het wereldrecord langste rij oldtimers voor het "Guiness Book Of Records"
Ik heb toen wel een hele leuke dag gehad moet ik wel zeggen. :D
Helaas ben ik deze keer niet van de partij. :cry:

Meer info over as. zondag http://www.xs4all.nl/~rpbosma/Liza/Welkom.html

Arjan.

-
Nog even ter aanvulling: Op zaterdag 11 mei 2002 kwamen zo'n 1000 klassieke auto's van allerlei merken en tevens van 35 jaar en ouder, in actie op het circuit van Zandvoort voor de 2e Wereld record poging. Onder grote belangstelling werd door 948 geregistreerde automobielen voldaan aan de gestelde voorwaarden door Guinness/London. Het werd een groots auto-evenement om nooit meer te vergeten.

Zie filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=qs1R7Puy21c
http://www.youtube.com/watch?v=sVgZ0Rm7U6Y
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”