Het doel is om de Trans-am mustang van parnelli Jones uit 1970 na te bouwen. De auto zal zo veel mogelijk hetzelfde zijn als de auto waarin Jones in 1970 mee reed. Op wat kleine veiligheid punten na.
Foto's van het doel:

Daarvoor heb ik al een mooi project auto gevonden die bij mustang fever te zien was. Daarnaast heb ik de eerste circuit kilometers al gemaakt in lelystad.
Wat is er ondertussen al gebeurd:
Marti rapport binnen gekregen, met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus!
Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet.
De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden.
Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd.
De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.)
Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden.
Het interieur er helemaal uit vervangen door sparco stoelen. Hier ga ik afwijken van het origineel.
6 punt gordels gemonteerd.
De planning:
Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren.
Nieuw blok bouwen
De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in de juiste kleur.
Nieuwe ophanging, achteras en de juiste remmen.
En vast nog heel veel meer.
Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn.
Nu nog wat foto’s van de auto op lelystad: