Oliedruk sensor testen?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
peer

Oliedruk sensor testen?

Bericht door peer »

Weet iemand hoe ik de oliedruk meter zou kunnen testen?
Mijn oliedruk meter geeft niets tot heel weinig aan, maar het lijkt erop dat er wel olie druk is. Als ik de kabel van de sensor tegen het chassis aan hou, dan slaat de meter wel uit. Dus de meter lijkt goed te zijn. Nu verdenk ik de sensor en vraag me af of deze met bijvoorbeeld een compressor te testen is.

Mijn gedachten: als ik met een * aantal bar in de sensor blaas zou de meter uit moeten slaan. Heeft iemand een idee of dit gaat werken en hoeveel bar dit dan zou moeten zijn om de meter ongeveer op de juiste plek te krijgen. Hoeveel bar hoort de oliepomp aan druk te geven?
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Erwin,(dakloos) heeft een sensor te koop staan

ik denk als je er te veel bar op zou duwen,dat deze gelijk stuk is

anders een losse drukmeter lenen en even op de plaats van de sensor monteren,dan weet je alles

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Heeft iemand een idee of dit gaat werken
Ja, dat idee hebben we zeker...

Er is al een prachtig topic over geweest, met alle druk/ohm tabellen en zelfs fotos van de opstelling.

Zoek en gij zult vinden (spreekwoord van DM&FF).

:wink:

Zo, even gezocht... de rest moet je zelf doen. Al doende leert men (ook een spreekwoord van DM&FF)... :oops:

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

als je door dit topic heen gaat kom je ook nog een aantal metingen (resultaten en meetmethode) tegen :

http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14411

groetjes, gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
68 Mustang 302

Bericht door 68 Mustang 302 »

bij mij was dit ook ik heb even wat door gemeten en uiteindelijk mijn kabels vervangen en voor mij was het probleem opgelost ik zou zeggen eerst ff door meten miss is wel net als bij mij dan is het zo opgelost
en testen zou ik niet weten
maar succes ermee
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Uiteraard kost een nieuwe sensor je ook de kop niet en weet je voorlopig zeker dat e.e.a in orde is (de sensor dan), een losse drukmeter geeft echter meteen uitsluitsel.
Zoals reeds geschreven, Erwin heef dacht ik (nog) een sensor te koop.

Zorg voornamelijk dat e.e.a goed contact maakt en liefst via een schroefverbinding en daarnaast schoon is, sommige modellen hadden een soort hulsje wat er overheen schuift welke na verloop van tijd zorgt voor een onnauwkeurige meting !

Ik heb de luxe dat ik meerdere wagens in m'n werkplaats heb staan met gelijkwaardige motoren, sensors en meter. Even een paar metertjes draad erbij en onderling aansluiten en je hebt uitsluitsel aangaande meter en sensor mits je van de andere wagen weet dat e.e.a OK is, hoef je 'm niet eens te demonteren.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
peer

Bericht door peer »

Gearz schreef:Uiteraard kost een nieuwe sensor je ook de kop niet en weet je voorlopig zeker dat e.e.a in orde is (de sensor dan), een losse drukmeter geeft echter meteen uitsluitsel.
Zoals reeds geschreven, Erwin heef dacht ik (nog) een sensor te koop.

Zorg voornamelijk dat e.e.a goed contact maakt en liefst via een schroefverbinding en daarnaast schoon is, sommige modellen hadden een soort hulsje wat er overheen schuift welke na verloop van tijd zorgt voor een onnauwkeurige meting !

Ik heb de luxe dat ik meerdere wagens in m'n werkplaats heb staan met gelijkwaardige motoren, sensors en meter. Even een paar metertjes draad erbij en onderling aansluiten en je hebt uitsluitsel aangaande meter en sensor mits je van de andere wagen weet dat e.e.a OK is, hoef je 'm niet eens te demonteren.

Michel.
Dat was ook een 2e optie, ik heb altijd de 66er nog waar volgensmij dezelfde sensor op zit. Maar als het makkelijk is om hem lost te testen dan hoef ik niet aan de andere mustang te schroeven. Maar alles een keer goed schoonmaken kan al veel uitmaken. Het is daar nu een redelijk vette bedoeling.
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Je hoeft niets te schroeven hoor, enkel een massa kabel (start kabel o.i.d) tussen de wagens en een draad van de ene sensor naar de (losgemaakte) bedrading van de andere sensor. Aldoende geeft de meter van de ene wagen de oliedruk aan van de andere wagen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
peer

Bericht door peer »

Ah, dat is natuurlijk ook mogelijk daar had ik nog niet aan gedacht.

(en je vorige bericht niet goed genoeg gelezen)

Maar op deze manier test je eigenlijk de meter en niet de sensor. Hoewel als de meter goed is ben je natuurlijk al halverwege met testen ;)
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Maar op deze manier test je eigenlijk de meter en niet de sensor
Jawel... want dan zie je toch op de andere auto de meter uitslaan (of niet).
Als hij het op de andere niet doet is het de sensor, als hij het op de andere wel doet, is het de meter...

Doet ie het of doet ie het niet ???? :wink:

Kom je zaterdag naar Zolder ? Supporteren voor Emiel en Dirk ?
Jij speelt daar een thuismatch :P
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
peer

Bericht door peer »

GTA67 schreef:
Maar op deze manier test je eigenlijk de meter en niet de sensor
Jawel... want dan zie je toch op de andere auto de meter uitslaan (of niet).
Als hij het op de andere niet doet is het de sensor, als hij het op de andere wel doet, is het de meter...

Doet ie het of doet ie het niet ???? :wink:

Kom je zaterdag naar Zolder ? Supporteren voor Emiel en Dirk ?
Jij speelt daar een thuismatch :P
Waarschijnlijk kom ik wel kijken, ik moet er toch in de buurt zijn.

(En als mijn nieuwe auto op tijd klaar is rij ik volgend jaar misschien wel mee)
peer

Bericht door peer »

Net even gemeten met de sensor nog op de auto. 89 ohm met motor uit, 68 met de motor op 700 rpm en 64 op 1400 rpm. Het ziet er naar uit dat de sensor teveel weerstand heeft. Nu was ik aan het kijken hoe ik de sensor er af kon krijgen maar de stuurbekrachtiging zit in de weg... iemand een slim truukje zonder de bekrachtiger eraf te halen..
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”