Mijn 1967 Coupe heeft echt een wegligging als een dweil. Ik heb veel speling op het stuur en ben continue aan het corrigeren. Dit iriteerd mij dermate dat de Mustang gewoon te vaak binnen blijft staan.
Nou heeft een vriend van mij dezelfde Mustang gekocht als ik heb, maar zonder power steering. Deze auto reageerd veel lekkerder op een stuurbeweging, en je hebt veel meer gevoel met het wegdek, wat er bij de mijne helemaal niet is.
Daarom wil ik mijn auto om gaan bouwen naar een rack & pinion steering. Ik wil wel graag mijn powersteering behouden, en het liefste met de originele pomp. Zijn er mensen die deze conversion reeds gedaan hebben, en zo ja, waar gekocht, en eventuele ervaringen ermee?
Conversion naar Rack and Pinion steering
Moderator: Shelby GT-H
2 choices
You can either go with a rack and pinion or a new steering box.
I went from power steering on my 69 to a manual rack and pinion from Total Control Products. My car steers very well. Randall's Rack and Flaming River also make rack and pinion units but they are poor quality. Avoid them.
I got my R&P direct from TCP.
Your other choice, and this is cheaper and will probably get you excellent results, is to get a new steering box. Faming River makes one but Borgeson makes a better product.
http://www.borgeson.com/mustang.html
guys back in the US who have replaced their steering boxes with either the FR or the Borgeson have been extremely satisfied.
I went from power steering on my 69 to a manual rack and pinion from Total Control Products. My car steers very well. Randall's Rack and Flaming River also make rack and pinion units but they are poor quality. Avoid them.
I got my R&P direct from TCP.
Your other choice, and this is cheaper and will probably get you excellent results, is to get a new steering box. Faming River makes one but Borgeson makes a better product.
http://www.borgeson.com/mustang.html
guys back in the US who have replaced their steering boxes with either the FR or the Borgeson have been extremely satisfied.
Let's just say that my car hauls more ass than a rickshaw driver pulling Jennifer Lopez up a hill.
- Mustangdriver
- Contacteer:
Misschien kan je gewoon je stuurhuis eens laten reviseren ? Hoe zijn de tie rods, pitman arm ed er aan toe ? Zijn die nog goed ?
Rack & pinion zal je wat geld kosten hoor. Een goed uitgelijnde mustang met een fris stuurhuis en dito onderdelen stuurt best prima.
Geoffrey
Rack & pinion zal je wat geld kosten hoor. Een goed uitgelijnde mustang met een fris stuurhuis en dito onderdelen stuurt best prima.
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Ok, laat mij dan de steering box laten vervangen, als ik bijvoorbeeld op de site van summit kijk staat het volgende:
Remanufactured unit. 1965-67 Mustangs will require a replacement column shaft. Cars with factory power steering will require either a drag link adapter or a manual steering center link.
Is er geen die direct op een vroege '67 er past met origineel power steering?
Zijn er dan ook revisiekits te krijgen voor de steering box? Ik kan deze niet vinden.
Remanufactured unit. 1965-67 Mustangs will require a replacement column shaft. Cars with factory power steering will require either a drag link adapter or a manual steering center link.
Is er geen die direct op een vroege '67 er past met origineel power steering?
Zijn er dan ook revisiekits te krijgen voor de steering box? Ik kan deze niet vinden.
Ik zwalpte vroeger ook over de baan als een dronken zeeman...
Kon zelfs geen tien meter rechtdoor rijden zonder bij te sturen.
Maar alles eens goed doorsmeren en de bout van het stuurhuis GOED afregelen, en nu rijd hij messcherp !
Heb ook de sporing laten uitlijnen en alle beetjes helpen.
Kon zelfs geen tien meter rechtdoor rijden zonder bij te sturen.
Maar alles eens goed doorsmeren en de bout van het stuurhuis GOED afregelen, en nu rijd hij messcherp !
Heb ook de sporing laten uitlijnen en alle beetjes helpen.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Ik zal binnenkort eens proberen om iets aan die bout te draaien, en inderdaad eens alles smeren.
Probleem is ook een beetje dat de originele pomp eigenlijk veel te zwaar is. Ik heb een Cleveland voorin liggen met een C6 bak wat bepaald niet de lichtste combinatie is, daarbij 215 banden. Ik heb nu een origineel grote houten stuur erin, maar had tijdelijk een klein sportstuurtje, en kon probleemloos met mijn pink bij stilstaande auto het stuur van lock naar lock draaien. hierdoor verlies je ook het gevoel met de weg.
Probleem is ook een beetje dat de originele pomp eigenlijk veel te zwaar is. Ik heb een Cleveland voorin liggen met een C6 bak wat bepaald niet de lichtste combinatie is, daarbij 215 banden. Ik heb nu een origineel grote houten stuur erin, maar had tijdelijk een klein sportstuurtje, en kon probleemloos met mijn pink bij stilstaande auto het stuur van lock naar lock draaien. hierdoor verlies je ook het gevoel met de weg.
-
capri v8 driver
kijk ook eens naar dit conversion topic: http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15956