Traction Control en sneeuw/ijs? hoe handelen?
Moderator: Shelby GT-H
We zijn nog aan het overwegen of we dit weekend naar Duitsland niet beter een klein voorwielaangedreven Kia'tje kunnen nemen dan de Mustang... Zeker omdat ik niet gewend ben met gladheid in de Mustang te rijden, en mijn vriendin al helemaal niet...
We kijken nog even wat het weer doet, maar het ziet er winters uit...
Bedankt voor de tips, ik vind dit erg nuttige info allemaal.
We kijken nog even wat het weer doet, maar het ziet er winters uit...
Bedankt voor de tips, ik vind dit erg nuttige info allemaal.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Hangt van je bak af of hij in de 2 alleen de 2 gebruikt of 1 en 2 bij de laatste heeft het geen zin.2de te starten : verbeter me als ik fout ben, maar in 2de vermijd je gewoon dat die naar 3de gaat. Bij vertrekken zal die toch eerst de 1st versnelling gebruiken, en daarna schakelen naar 2de en daarin blijven (nuttig als motorrem in afdalingen). Dat wil je juist niet, moet zo hoog mogelijk schakelen.
Je moet zo rijden dat je niet hoeft te remmen.
Met mijn 1.6 sierra moet ik ook oppassen in de sneeuw. Ik kwam net nog driftend de dam op rijden. Als het zo glad is maakt vermogen niet zoveel uit.
Jacco
-
EuroBirdNL
ok, gisteren avond even een beetje zitten kloten
mij viel het op dat steeds de verlichting begon te flikkeren, en de voltmeter even flink van waarde veranderde.
dit was klaarblijkelijk met TC aan.
daarna heb ik datzelfde geprobeerd, met TC uit.
verlichting blijft normaal branden, voltmeter slaat niet uit. en lijkt alsof er power op de wielen blijft. terwijl ik met TC aan toch het gevoel heb minder vermogen ter beschikking te hebben
zou dit ook meetbaar zijn?
bedoel op de testbank?
bedankt
mij viel het op dat steeds de verlichting begon te flikkeren, en de voltmeter even flink van waarde veranderde.
dit was klaarblijkelijk met TC aan.
daarna heb ik datzelfde geprobeerd, met TC uit.
verlichting blijft normaal branden, voltmeter slaat niet uit. en lijkt alsof er power op de wielen blijft. terwijl ik met TC aan toch het gevoel heb minder vermogen ter beschikking te hebben
zou dit ook meetbaar zijn?
bedoel op de testbank?
bedankt
Gezien het feit dat er veel sneeuw wordt verwacht in Duitsland, toch maar besloten om met de Kia
van mijn vriendin te gaan.
Geen zin in dit soort dingen:
http://www.youtube.com/watch?v=lMkiexfy ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fyxb4xUG ... re=related
Geen zin in dit soort dingen:
http://www.youtube.com/watch?v=lMkiexfy ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fyxb4xUG ... re=related
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Misschien nog een kleine tip voor automaat rijders.
Als het erg glad is en je moet uit stilstand optrekken gebruik dan de handrem ipv de voetrem, zo voorkom je dat de achterwielen de auto aandrijven/doorslippen terwijl de voorwielen nog geremt worden.
Hetzelfde geld voor stapvoets met de voet op de rem de bocht om, zo voorkom je dat de voorwielen blokkeren en wegschuiven.
Nooit gewoon onder het rijden doen he
Verder rijd ik met gladde wegen binnen de bebouwde kom in zijn twee, die van mij blijft dan altijd in de tweede versn. staan zodat ie niet overschakeld van de één naar de twee in een bocht en vervolgens uitbreekt.
Owja, als je een automaatbak stuk wil hebben moet je hem onder het rijden maar flink vaak in de N zetten.
Als het erg glad is en je moet uit stilstand optrekken gebruik dan de handrem ipv de voetrem, zo voorkom je dat de achterwielen de auto aandrijven/doorslippen terwijl de voorwielen nog geremt worden.
Hetzelfde geld voor stapvoets met de voet op de rem de bocht om, zo voorkom je dat de voorwielen blokkeren en wegschuiven.
Verder rijd ik met gladde wegen binnen de bebouwde kom in zijn twee, die van mij blijft dan altijd in de tweede versn. staan zodat ie niet overschakeld van de één naar de twee in een bocht en vervolgens uitbreekt.
Owja, als je een automaatbak stuk wil hebben moet je hem onder het rijden maar flink vaak in de N zetten.
- Mustang Den Haag
- †
-
EuroBirdNL
ik heb alleen een voetrembozo schreef:Misschien nog een kleine tip voor automaat rijders.
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ben ik toch benieuwd waaraan je bak dan kapot gaat?bozo schreef: Owja, als je een automaatbak stuk wil hebben moet je hem onder het rijden maar flink vaak in de N zetten.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
-
EuroBirdNL
zou zeggen, probeer het uittminus3 schreef:Ben ik toch benieuwd waaraan je bak dan kapot gaat?bozo schreef: Owja, als je een automaatbak stuk wil hebben moet je hem onder het rijden maar flink vaak in de N zetten.
150 kilometer op je achterwielen in zn neutraal, met een gangetje van 80+ km/h als ie gesleept word.......
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
We hebben het over rijden, niet gesleept worden. Zeg jij dan maar waaraan je bak kapot loopt.EuroBirdNL schreef:
zou zeggen, probeer het uit![]()
150 kilometer op je achterwielen in zn neutraal, met een gangetje van 80+ km/h als ie gesleept word.......
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Bij gesleept worden over een afstand van meer dan 25 km, tussenas ertussen uit halen. Als de motor niet loopt dan loopt de pomp van de bak ook niet en gaat de bak dus stuk. (helaas ervaringsdeskundige dus, better safe than sorry
)
In N zetten bij gladheid? Waarom niet, gaat niks mee kapot en kan geen kwaad. Sterker nog, met dit weer en 2000kg chevy met een 350 V8 vind ik het niet meer dan normaal om hem, bij naderen van kruisingen gewoon in N te zetten, als de situatie dat nodig maakt.
Het verhaal optrekken met de handrem erop snap ik al helemaal niet
Piet
In N zetten bij gladheid? Waarom niet, gaat niks mee kapot en kan geen kwaad. Sterker nog, met dit weer en 2000kg chevy met een 350 V8 vind ik het niet meer dan normaal om hem, bij naderen van kruisingen gewoon in N te zetten, als de situatie dat nodig maakt.
Het verhaal optrekken met de handrem erop snap ik al helemaal niet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Als je stilstaat op een zeer glad wegdek met je voet op de gewone rem met een automaat en je wil rustig wegrijden dan ga je die rem dus rustig loslaten, voordat de voorwielen helemaal van de rem zijn willen de achterwielen al draaien.Het verhaal optrekken met de handrem erop snap ik al helemaal niet
Gevolg, de achterwielen slippen door terwijl de voorwielen nog geremd zijn.
Met een beetje pech sta je dan gelijk vast.
Dat kun je dus voorkomen door uit stilstand de "handrem" te gebruiken.
Verder gaat een automaat stuk als hij gesleept word over een langere afstand en met een te hoge snelheid, daarbij maakt het niet uit of de motor loopt de auto uitrolt of wat dan ook, de bak slipt.
Lees eens een instructieboekje die bij je auto hoort.....
Als je bijna stilstaat kan hij idd wel in de N gezet worden zonder problemen
+1Ik zeg niets meer......
Ik was van plan iets te zeggen maar ga het niet doen...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be