1964-1970 Mustangs... Gevaarlijk?
Moderator: Shelby GT-H
1964-1970 Mustangs... Gevaarlijk?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- PoisonIvy66
- metzijndrie
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
die oplossing ziet er mij wel intresant uit
en denk dat ik zo een plaat ga erin lassen in de coupee(in restauratie) en fastback (als die ook gerestaureerd word)
Imand een idde (ontwerp)??????
en denk dat ik zo een plaat ga erin lassen in de coupee(in restauratie) en fastback (als die ook gerestaureerd word)
Imand een idde (ontwerp)??????
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
- Mustang Den Haag
- †
Wat je zegt het zou gevaarlijk kunnen zijn en zo een plaat zit er zo in even een mal maken van karton en klaar.
Of net boven je tank een staalle plaat maken van 5 mm dik en die goed vast zetten en af kitten ??
Tegenwoordig heb je kitsoorten daar kan je een hele auto mee in elkaar lijmen.
GR ROB
Of net boven je tank een staalle plaat maken van 5 mm dik en die goed vast zetten en af kitten ??
Tegenwoordig heb je kitsoorten daar kan je een hele auto mee in elkaar lijmen.
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
- Mustang Den Haag
- †
Als je boven je tank een plaat maakt en achter je bank dan hoef je niet meer bang te wezen.
Maar je gaat toch wel even na denken
Bij mijn 73 is het helemaal open ?????
GR ROB
Maar je gaat toch wel even na denken
Bij mijn 73 is het helemaal open ?????
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
- 65-fastback
http://www.tankarmor.com/
bestaat al een tijdje, helaas zijn zij van de prijs a 150$ naar flink over de 200$ gegaan.
Mocht iemand handig zijn op het forum met het lasapparaat, heb ik een tank beschikbaar om dit model betaalbaar na te maken. tanks van 64-70 zijn hetzelfde van omlijning.
doen we dit in serie voor de forumleden kan het denk best goedkoop en houdt de "lasser" er misschien nog wat extra's aan over, afgezien van tevreden en veilige leden
zie ook het artikel in mustang monthly, weet niet meer wanneer, maar heb het er ooit in gelezen.
bestaat al een tijdje, helaas zijn zij van de prijs a 150$ naar flink over de 200$ gegaan.
Mocht iemand handig zijn op het forum met het lasapparaat, heb ik een tank beschikbaar om dit model betaalbaar na te maken. tanks van 64-70 zijn hetzelfde van omlijning.
doen we dit in serie voor de forumleden kan het denk best goedkoop en houdt de "lasser" er misschien nog wat extra's aan over, afgezien van tevreden en veilige leden
zie ook het artikel in mustang monthly, weet niet meer wanneer, maar heb het er ooit in gelezen.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Het lassen is het minste werk, je moet de vorm uit snijden en omzetten. Maar indd $200 is wel een beetje veel. Als er interesse is kan ik wel kijken wat zo'n plaat moet kosten.
Vraag mij wel af wat zo'n plaat doet als je achterkant plat gereden wordt, misschien ligt hij wel op de achterbank in zijn geheel. Misschien is er iem. die zijn auto wil opofferen voor een crashtest
Jacco
Vraag mij wel af wat zo'n plaat doet als je achterkant plat gereden wordt, misschien ligt hij wel op de achterbank in zijn geheel. Misschien is er iem. die zijn auto wil opofferen voor een crashtest
Jacco
- Mustangdriver
- Contacteer:
Uiteraard is dit heel erg voor de slachtoffers, daar discuteer ik niet over. Maar in plaats van Ford aan te klagen (ik wens hun succes), zouden ze beter hun moeite stoppen in het op de hoogte brengen van de oplossing aan de Mustang Club van Amerika bijvoorbeeld. Het is inderdaad onveilig, maar er bestaat een oplossing. Als je via een club hard promoot om dit te installeren bereik je iedereen die een mustang heeft. Ze kunnen in hun rule book dit mandatory maken voor een restauratie (gelijk welke klasse). Als iedereen het installeert gaat de prijs omlaag.
En effe the american way: ga je de lasser aanklagen die je plaat heeft vastgelast wanneer er bij een ongeluk iets verkeerd gaat met die plaat ? Of de leverancier van de plaat als er iets met de kwaliteit is ?
We spreken hier over 70 (inderdaad tragische) ongevallen op anderhalf miljoen mustangs. Hoeveel mensen sterven jaarlijks door overdreven snelheid, roken, gsm'en of alcohol achter het stuur ? Wat gaan we daar aan doen ?
Ik weet dat mijn mustang onveilig is. De grootste manier om veilig te zijn is mezelf. Voorzichtig rijden en zorgen dat auto in perfecte mechanische staat verkeert. Als dit we allemaal doen zal het er al heel wat veiliger op worden.
Geoffrey
En effe the american way: ga je de lasser aanklagen die je plaat heeft vastgelast wanneer er bij een ongeluk iets verkeerd gaat met die plaat ? Of de leverancier van de plaat als er iets met de kwaliteit is ?
We spreken hier over 70 (inderdaad tragische) ongevallen op anderhalf miljoen mustangs. Hoeveel mensen sterven jaarlijks door overdreven snelheid, roken, gsm'en of alcohol achter het stuur ? Wat gaan we daar aan doen ?
Ik weet dat mijn mustang onveilig is. De grootste manier om veilig te zijn is mezelf. Voorzichtig rijden en zorgen dat auto in perfecte mechanische staat verkeert. Als dit we allemaal doen zal het er al heel wat veiliger op worden.
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
en als we de tank "veilig" gemaakt hebben kunnen we verder met de 65-67 vaste stuurkolom, de niet vergrendelbare rugleuning van de voorstoelen, het bakelieten "veiligheidsstuur" (zonder airbag), de ondoordachte kreukelzones, hoofdsteunen, 3 punts gordels etc etc...........dat mensen nog in zo'n ding durven te rijden zeg!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Inderdaad weer typisch Amerikaans om hier nu nog rechtzaken van te maken.
Ik kan niet anders dan geloven dat de Mustang wel voldeed aan de toen geldende veiligheidseisen.
Maar die wagens van toen moeten we nu echt niet gaan vergelijken met de huidige standaard.
Moeten we dan ook de wagens van vandaag binnen 40 jaar gaan vergelijken met de eisen die dan zullen gelden?
Kan niet, want waarschijnlijk is geen enkele wagen tegenwoordig kwalitatief nog zo goed dat ie 40 jaar zal mee draaien!
David
Ik kan niet anders dan geloven dat de Mustang wel voldeed aan de toen geldende veiligheidseisen.
Maar die wagens van toen moeten we nu echt niet gaan vergelijken met de huidige standaard.
Moeten we dan ook de wagens van vandaag binnen 40 jaar gaan vergelijken met de eisen die dan zullen gelden?
Kan niet, want waarschijnlijk is geen enkele wagen tegenwoordig kwalitatief nog zo goed dat ie 40 jaar zal mee draaien!
David