1964-1970 Mustangs... Gevaarlijk?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Neko-
Donateur 2014

1964-1970 Mustangs... Gevaarlijk?

Bericht door Neko- »

Misschien iets om in gedachten te houden?

http://www.youtube.com/watch?v=hN2dLti1O6g
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

inderdaad interessant!
...Happiness is the road...
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik kwam een paar weken geleden via het dr-mustang forum hetzelfde filmpje tegen. Wat moet je er van zeggen? Een klassieker is nooit zo veilig als een moderne auto natuurlijk.....en dat van die tank weet men al jaren....niets nieuws dus.
Erwin

1966 convertible
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

wellicht een reden om als je op gas rijdt met een lege benzinetank te rijden?

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

tja... ik denk dat als je geen risico wil nemen, je alleen nog maar thuis achter de geraniums kunt gaan zitten.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Ach... in het filmpje word ook een oplossing geboden... Dus als je er echt mee zit kan dat een optie zijn...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
mick
Contacteer:

Bericht door mick »

die oplossing ziet er mij wel intresant uit
en denk dat ik zo een plaat ga erin lassen in de coupee(in restauratie) en fastback (als die ook gerestaureerd word)
Imand een idde (ontwerp)??????
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Wat je zegt het zou gevaarlijk kunnen zijn en zo een plaat zit er zo in even een mal maken van karton en klaar.
Of net boven je tank een staalle plaat maken van 5 mm dik en die goed vast zetten en af kitten ??
Tegenwoordig heb je kitsoorten daar kan je een hele auto mee in elkaar lijmen.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

iets om over na te denken..
zo moeilijk kan dat toch niet zijn, een stuk plaat erin lassen als firewall?

Eric
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Als je boven je tank een plaat maakt en achter je bank dan hoef je niet meer bang te wezen.
Maar je gaat toch wel even na denken :wallb:

Bij mijn 73 is het helemaal open ?????

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

http://www.tankarmor.com/

bestaat al een tijdje, helaas zijn zij van de prijs a 150$ naar flink over de 200$ gegaan.

Mocht iemand handig zijn op het forum met het lasapparaat, heb ik een tank beschikbaar om dit model betaalbaar na te maken. tanks van 64-70 zijn hetzelfde van omlijning.
doen we dit in serie voor de forumleden kan het denk best goedkoop en houdt de "lasser" er misschien nog wat extra's aan over, afgezien van tevreden en veilige leden ;-)

zie ook het artikel in mustang monthly, weet niet meer wanneer, maar heb het er ooit in gelezen.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

Het lassen is het minste werk, je moet de vorm uit snijden en omzetten. Maar indd $200 is wel een beetje veel. Als er interesse is kan ik wel kijken wat zo'n plaat moet kosten.
Vraag mij wel af wat zo'n plaat doet als je achterkant plat gereden wordt, misschien ligt hij wel op de achterbank in zijn geheel. Misschien is er iem. die zijn auto wil opofferen voor een crashtest :-)

Jacco
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Uiteraard is dit heel erg voor de slachtoffers, daar discuteer ik niet over. Maar in plaats van Ford aan te klagen (ik wens hun succes), zouden ze beter hun moeite stoppen in het op de hoogte brengen van de oplossing aan de Mustang Club van Amerika bijvoorbeeld. Het is inderdaad onveilig, maar er bestaat een oplossing. Als je via een club hard promoot om dit te installeren bereik je iedereen die een mustang heeft. Ze kunnen in hun rule book dit mandatory maken voor een restauratie (gelijk welke klasse). Als iedereen het installeert gaat de prijs omlaag.

En effe the american way: ga je de lasser aanklagen die je plaat heeft vastgelast wanneer er bij een ongeluk iets verkeerd gaat met die plaat ? Of de leverancier van de plaat als er iets met de kwaliteit is ?

We spreken hier over 70 (inderdaad tragische) ongevallen op anderhalf miljoen mustangs. Hoeveel mensen sterven jaarlijks door overdreven snelheid, roken, gsm'en of alcohol achter het stuur ? Wat gaan we daar aan doen ?

Ik weet dat mijn mustang onveilig is. De grootste manier om veilig te zijn is mezelf. Voorzichtig rijden en zorgen dat auto in perfecte mechanische staat verkeert. Als dit we allemaal doen zal het er al heel wat veiliger op worden.

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

en als we de tank "veilig" gemaakt hebben kunnen we verder met de 65-67 vaste stuurkolom, de niet vergrendelbare rugleuning van de voorstoelen, het bakelieten "veiligheidsstuur" (zonder airbag), de ondoordachte kreukelzones, hoofdsteunen, 3 punts gordels etc etc...........dat mensen nog in zo'n ding durven te rijden zeg!
Erwin

1966 convertible
Garcia

Bericht door Garcia »

Inderdaad weer typisch Amerikaans om hier nu nog rechtzaken van te maken.

Ik kan niet anders dan geloven dat de Mustang wel voldeed aan de toen geldende veiligheidseisen.
Maar die wagens van toen moeten we nu echt niet gaan vergelijken met de huidige standaard.

Moeten we dan ook de wagens van vandaag binnen 40 jaar gaan vergelijken met de eisen die dan zullen gelden?

Kan niet, want waarschijnlijk is geen enkele wagen tegenwoordig kwalitatief nog zo goed dat ie 40 jaar zal mee draaien! :lol:

David
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”