22 Jaar en verliefd op een Ford Mustang... De droom die uit moet komen!
De wensen:
• Restauratie project
• Jaartal: '67 of '68
• Body: coupé
• Minimaal een 289
• Kleur en interieur niet bepalend: ga ik toch veranderen naar eigen wens.
Marktplaats, e-bay, 2dehands, speurders, advertenties in auto bladen, alles hield ik in de gaten. Zodra ik er een zag, overkwam het me weer: kriebels in mijn buik, warm, koud, kippenvel, een grote glimlach en een gelukkig gevoel… Kun je echt verliefd zijn op een auto? JA!
Marktplaats.nl
Auto’s -> Ford -> Mustang
Te koop: Ford Mustang 1968, €8000,-
Bellen! Afspraak gemaakt, volgende dag om 14.00 uur. Laaiend enthousiast erheen, nog enthousiaster terug naar huis. Dit was de mijne, ik wist het zeker. Na veel overleg, ook met het thuisfront, toch besloten om verder te kijken. Mustang van de baan.
E-bay.com
Te koop: Ford Mustang 1967, 351 Windsor
Op de foto’s een mooie Mustang. E-mail gestuurd en voor 5000 dollar was het de mijne. Verkocht!
Nog wat heen en weer gemaild en ondertussen verscheping etc. geregeld. Ik was er klaar voor. Tot ik in de mail vroeg naar de title. Nee, de verkoper moet toch eerst zijn 1000 dollar non refundable deposit. Daar hield het voor mij op.
De advertentie
In een simpele advertentie vond ik het. Meer dan 450 klassiekers op voorraad. Nog een beetje teleurgesteld van het verhaal marktplaats en e-bay (en nog veel meer) toch maar een afspraak gemaakt op vrijdag 17 juli. Samen met mijn vader erheen gereden en na een uurtje waren we eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen. Ohw wat was ik zenuwachtig.
‘’Hallo, wij komen ff naar een paar mustangs kijken’’ riep ik de werkplaats in. ‘’Ga maar vast kijken hoor, hij komt er zo aan’’ kregen we terug geroepen en de man wees een richting op. Mijn vader en ik liepen de richting op, nog onwetend wat ons te wachten stond.
Het onvergetelijke moment
Mijn vader en ik liepen op twee grote openslaande deuren af en duwde ze open. Ik keek de ruimte in en kreeg spontaan een aanval van buikpijn en kippenvel. Vol ongeloof keken we elkaar aan en ja, wij dachten hetzelfde; is dit de hemel?
Aston martin, Austin Healey, Bentley, Buick, Cadillac, Chevrolet, Dodge, Ferrari, Ford, Jaguar, Maserati, alles stond er. De advertentie klopte niet, het waren minimaal 450 klassiekers!
Er stond een 67er waar ik wel interesse in had, maar ik kon het niet goed zien. De auto’s stonden zó dicht op elkaar. De eigenaar bood aan om de Mustang eruit te halen en die woensdag erop terug te komen. Hij zou hem voor mij op de brug zetten om hem beter te inspecteren.
Woensdag 22 juli
Compleet uitgerust terug. Het was de bedoeling om de Mustang meteen op te laden. Bij aankomst was het een tegenvaller. De bodem had wat rotte plekken. Op dat moment besloten om toch nog ff naar een andere te kijken. Helemaal achterin stond een witte 68er. Die zag er toch beter uit. Weet je wat: doe mij die maar. Verkocht!
Maaruhm… ik ga niet nogmaals terug rijden. Voor die prijs mag je hem best komen brengen.
De deal was rond.
31 juli... De dag
Na een uur aan de weg gewacht te hebben, zag ik hem in de verte aankomen. Jep, dat is de mijne, kon het niet geloven. De droom was uitgekomen en het gevoel kwam weer op.
Thuis konden we hem pas goed bekijken, ik was tevreden en wat liep hij perfect. Maar toch was er een tegenvaller. We kwamen erachter dat er door een ongeluk, lang geleden, een compleet nieuwe achterkant is aangezet. Natuurlijk op zijn Amerikaans. Gelukkig is het allemaal te herstellen.
En nu… zit ik hier met een trotse glimlach en heb mijn verhaal verteld.
Maar ik heb hem… My ’68 Mustang.
Op naar de foto’s.