6 uren van Francorchamps 25-26-27 september 2009
Moderator: Shelby GT-H
6 uren van Francorchamps 25-26-27 september 2009
Op 25-26-27 gaan de 6 uren van francorchamps weer door.Willen jullie de mustangs,shelbys,cobras,gt 40s en vele andere exoten aan het werk zien is dit zeker een evenement om aan te raden.Zaterdag is veruit de beste dag.groeten Emiel
- mike.mustang
- Contacteer:
- Mustangdriver
- Contacteer:
Ik ben er ook bij voor de derde keer ! Met petje en t-shirt van de 6uur (kadootjes van de BFOV) Een super evenement vind ik, al die oude bakken in actie :

De rest van de foto's van vorig jaar:HIER
Geoffrey

De rest van de foto's van vorig jaar:HIER
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
- soulreaper
Ik ga waarschijnlijk zaterdag gaan (voor de eerste keer) maar niet met de mustang denk ik. Heb wel eens gekeken op de site met de planning maar ik ken niks van die verschillende klases.
Wat kost parking en ja ik weet al ik met de mustang ga ik niks moet betalen ivm BFOV. maar omdat hij mij dit weekend heeft laten staan ben ik nog een beetje wantrouwig met lange afstanden moet weer wat vertrouwen kweken
Wat kost parking en ja ik weet al ik met de mustang ga ik niks moet betalen ivm BFOV. maar omdat hij mij dit weekend heeft laten staan ben ik nog een beetje wantrouwig met lange afstanden moet weer wat vertrouwen kweken
GREATZ Davy
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
- Mustangdriver
- Contacteer:
Voor de gewone parking moet je betalen, je hebt wel korting aan de ingang met de BFOV tickets. Tip neem zeker mee: fototoestel (liefst met stevige zoom) en oorwatjes.
Ik denk dat ik zaterdag om 7 u vertrek, het is anderhalf uur rijden. Ik ga ook niet met de mustang.
@ Walter: Ik vertrek pas daar om 18h en moet nog naar een verjaardag in Brussel 's avonds.
Geoffrey
Ik denk dat ik zaterdag om 7 u vertrek, het is anderhalf uur rijden. Ik ga ook niet met de mustang.
@ Walter: Ik vertrek pas daar om 18h en moet nog naar een verjaardag in Brussel 's avonds.
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
- soulreaper
ok moet mij toch eens een nieuw foto toestel kopen wss een slr dus zal dat deze week wel eens gaan doen.
pff oorwatjes sta op tractor pulling naast 2x V12 Rolls-Royce Griffin motoren of 4x russische helicopter jet motoren zonder enige vorm demper
tja ga ook vroeg vertrekken maar ik blijf toch tot de laatste race ongeveer omstreeks 22u
pff oorwatjes sta op tractor pulling naast 2x V12 Rolls-Royce Griffin motoren of 4x russische helicopter jet motoren zonder enige vorm demper
tja ga ook vroeg vertrekken maar ik blijf toch tot de laatste race ongeveer omstreeks 22u
GREATZ Davy
- 69sportsroof
Ik ga dit jaar ook kijken bij de 6 uur van Spa, plus natuurlijk de andere raceklassen: op vrijdag naar de camping + nog een stukje van de trainingen zien, op zaterdag het dagprogramma zien, en op zondag de overige programmaonderdelen en weer terug naar Nederland.
Langskomen op Zolder zal er dan helaas niet meer in zitten Walter.
Langskomen op Zolder zal er dan helaas niet meer in zitten Walter.
Slecht nieuws !!!
Ik zie juist op het nieuws (TV1) en ook op Teletekst dit bericht:
VERGUNNING SPA-FRANCORCHAMPS GESCHORST
Voorlopig mag er geen wedstrijd meer plaatsvinden op het circuit van Spa-Francorchamps. De Raad van State heeft de vergunning vernietigd na een klacht van buurtbewoners.
Die waren twee jaar geleden naar de rechter gestapt wegens geluidsoverlast.
Op het parcours wordt elk jaar de Grote Prijs Formule 1 georganiseerd, maar er zijn ook andere wedstrijden en veel testritten. Die kunnen voorlopig dus niet meer doorgaan.
De uitbaters hebben intussen wel gewerkt aan de lawaaihinder, de voorbije twee jaar waren er geen klachten meer.
Tot daar het bericht. Of de 6 uren nu daardwerkelijk doorgaan of niet, kan ik niet bevestigen. Ik zou zeggen aan al wie gaat: eerst even informeren voordat je nutteloze kilometers gaat maken en zeker in de file komt te staan...
Ik zie juist op het nieuws (TV1) en ook op Teletekst dit bericht:
VERGUNNING SPA-FRANCORCHAMPS GESCHORST
Voorlopig mag er geen wedstrijd meer plaatsvinden op het circuit van Spa-Francorchamps. De Raad van State heeft de vergunning vernietigd na een klacht van buurtbewoners.
Die waren twee jaar geleden naar de rechter gestapt wegens geluidsoverlast.
Op het parcours wordt elk jaar de Grote Prijs Formule 1 georganiseerd, maar er zijn ook andere wedstrijden en veel testritten. Die kunnen voorlopig dus niet meer doorgaan.
De uitbaters hebben intussen wel gewerkt aan de lawaaihinder, de voorbije twee jaar waren er geen klachten meer.
Tot daar het bericht. Of de 6 uren nu daardwerkelijk doorgaan of niet, kan ik niet bevestigen. Ik zou zeggen aan al wie gaat: eerst even informeren voordat je nutteloze kilometers gaat maken en zeker in de file komt te staan...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- soulreaper
Dit staat op de site van BFOV:
AANDACHT - AANDACHT - INGEVOLGE EEN BESLISSING VAN DE RAAD VAN STATE OP 22.09.2009, WERDEN DE VERGUNNINGEN VAN HET CIRCUIT VAN SPA FRANCORCHAMPS ALLEMAAL INGETROKKEN EN MOGEN ER TOT NADER GEEN WEDSTRIJDEN MEER GEREDEN WORDEN. ER ZIJN MOMENTEEL ONDERHANDELINGEN AAN DE GANG OM HET EVENEMENT VAN DE SPA SIX HOURS TOCH TE LATEN DOORGAAN. HOU DE SITE GEREGELD IN HET OOG EVENALS UW MAILBOX WAARIN WE DE DEFINITIEVE BESLISSING ZULLEN MEDEDELEN
http://www.bfov.be
AANDACHT - AANDACHT - INGEVOLGE EEN BESLISSING VAN DE RAAD VAN STATE OP 22.09.2009, WERDEN DE VERGUNNINGEN VAN HET CIRCUIT VAN SPA FRANCORCHAMPS ALLEMAAL INGETROKKEN EN MOGEN ER TOT NADER GEEN WEDSTRIJDEN MEER GEREDEN WORDEN. ER ZIJN MOMENTEEL ONDERHANDELINGEN AAN DE GANG OM HET EVENEMENT VAN DE SPA SIX HOURS TOCH TE LATEN DOORGAAN. HOU DE SITE GEREGELD IN HET OOG EVENALS UW MAILBOX WAARIN WE DE DEFINITIEVE BESLISSING ZULLEN MEDEDELEN
http://www.bfov.be
- soulreaper
Uit de krant van vandaag:
woensdag 23 sep 2009 De uitbatingsvergunning van het autocircuit van Spa-Francorchamps wordt geschorst. Daardoor kunnen er geen wedstrijden meer worden georganiseerd. Dat heeft de Raad van State beslist. Het circuit van Spa-Francorchamps had nog tot 2026 een uitbatingsvergunning, maar een aantal buurtbewoners had klacht ingediend tegen de geluidsoverlast die het circuit zou veroorzaken, nadat het circuit anderhalf jaar geleden van de Waalse regering een uitbatingsvergunning had gekregen. Aan die vergunning was wel de verplichting verbonden om een studie te laten uitvoeren naar de geluidsoverlast die het circuit zou veroorzaken. De Raad van State vindt de studie echter zwaar ontoereikend en dat niet kan gewaarborgd worden dat het circuit geen ernstige en moeilijk te herstellen schade veroorzaakt.
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer als al de andere berichten.
Afwachten is de boodschap en... hopen...
woensdag 23 sep 2009 De uitbatingsvergunning van het autocircuit van Spa-Francorchamps wordt geschorst. Daardoor kunnen er geen wedstrijden meer worden georganiseerd. Dat heeft de Raad van State beslist. Het circuit van Spa-Francorchamps had nog tot 2026 een uitbatingsvergunning, maar een aantal buurtbewoners had klacht ingediend tegen de geluidsoverlast die het circuit zou veroorzaken, nadat het circuit anderhalf jaar geleden van de Waalse regering een uitbatingsvergunning had gekregen. Aan die vergunning was wel de verplichting verbonden om een studie te laten uitvoeren naar de geluidsoverlast die het circuit zou veroorzaken. De Raad van State vindt de studie echter zwaar ontoereikend en dat niet kan gewaarborgd worden dat het circuit geen ernstige en moeilijk te herstellen schade veroorzaakt.
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer als al de andere berichten.
Afwachten is de boodschap en... hopen...
Is dit weeral geen knap staaltje van onze bekrompen apathische samenleving.Lomp,lui en lelijk.Kan ik nog een betere beschrijving geven van onze bevolking.Weeral ben ik fier Belg te zijn.hoeha.Na zolder kapot gemaakt te hebben zijn ze goe bezig met Francorchamps.Beseffen sommige individuen wel wat dit teweeg brengt,honderden teams uit een tiental landen zitten nu in francorchamps als ze te horen krijgen dat het niet kan doorgaan.Voorbereidingen van een jaar,sponsorgeld,duizenden bezoekers die al dan niet een hotelletje geboekt hebben wordt met een veeg van tafel geveegd en ik hoop niet door dezelfde rechter die oordeelde dat een 18 jarige die 3 jaar geleden een man de kop insloeg en nu reeds op vrije voeten deze week weeral 2 mensen doodde????Geloof me de frustratie zit zeer hoog bij mij.De vraag die ik me nu serieus stel is wordt het geen tijd dat er een partij komt die de rechten verdedigd van creatieve en ondernemende mensen om ons te verdedigen tegen de alsmaar overheersende leegloperij.Is dit de maatschappij waar ik mijn zuurverdiende centen moet aan afgeven.Denk het niet meer hoor.
Volgens het Engelse GT 40 forum is het circuit enkele uren gesloten geweest en na wat onderhandelen door de bevoegde autoriteiten weer geopend en zouden de races dit weekend toch doorgaan .Gelukkig toch nog enkele zeldzame heldere geesten in dit bekrompen landje !!!!!Deze namiddag vertrek ik om te genieten van het meest fantastische evenement van Belgie(en ver erbuiten).Groeten Emiel.