Project 12 Ford Falcon station
Moderator: Shelby GT-H
- tripleblack
- Nicov.dr.Klok
Project
Nou Rinke hij hoeft toch ook niet zo snel als een Mustang te zijn.die snelheid gebruiken de meesten van ons ook niet.Het hoeft niet hard te gaan als het maar mooi gaat,oftewel niet broezen maar cruisen :lalala: :mrhappy:
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Hoi, FF een update:
De bodemplaat aan de bestuurderskant is (bijna) waterdicht!!!
Voor:

en na:

Nog 4 lasjes tegen de aandrijfstunnel (reparatiestuk was net te klein....)
Lekker ook meteen in de RX5, heb ik teminste geen roestige kont meer als ik daar gezeten heb
BTW weet iemand wat de kleurcode is voor de interieurkleur rood van 64.
Dan bedoel ik niet de ford code, maar de code van bv de spuitbus bij de halfords die er het dichtst bij in de buurt komt.
Ik wil het interieur namelijk zelf gaan spuiten en die spuitbusjes van de halfords lijken me er wel geschikt voor.
(of zeg ik nu iets waar de spuiters onder ons van grillen????)
Ik lees het wel
Oh ja, graag nog geen commentaar over m'n laadvloer, ik weet dat dat een gatenkaas is... :sadblinky:
Rinke
De bodemplaat aan de bestuurderskant is (bijna) waterdicht!!!
Voor:
en na:
Nog 4 lasjes tegen de aandrijfstunnel (reparatiestuk was net te klein....)
Lekker ook meteen in de RX5, heb ik teminste geen roestige kont meer als ik daar gezeten heb
BTW weet iemand wat de kleurcode is voor de interieurkleur rood van 64.
Dan bedoel ik niet de ford code, maar de code van bv de spuitbus bij de halfords die er het dichtst bij in de buurt komt.
Ik wil het interieur namelijk zelf gaan spuiten en die spuitbusjes van de halfords lijken me er wel geschikt voor.
(of zeg ik nu iets waar de spuiters onder ons van grillen????)
Ik lees het wel
Oh ja, graag nog geen commentaar over m'n laadvloer, ik weet dat dat een gatenkaas is... :sadblinky:
Rinke
Knap Werk RInke!
Nog wat vraagjes:
-Heb je de reparatiestukken zelf gemaakt?(hoe?) Of heb je de bodemplaat besteld?
-Je hebt de bodemplaat gelast zeg je? Puntlassen met mig-apparaat, of heb je het gestreeplast? Doorlassen mag niet volgens de apk, hoe vul jij de overblijvende strepen dan?
KNap gedaan! Groetjes
Joost
Nog wat vraagjes:
-Heb je de reparatiestukken zelf gemaakt?(hoe?) Of heb je de bodemplaat besteld?
-Je hebt de bodemplaat gelast zeg je? Puntlassen met mig-apparaat, of heb je het gestreeplast? Doorlassen mag niet volgens de apk, hoe vul jij de overblijvende strepen dan?
KNap gedaan! Groetjes
Joost
Joost,
Ik heb een 1 dags cursus autoplaatwerklassen bij rustbuster gevolgd (www.rustbuster.nl of com) Dat was 80 euro, ik vond het het geld meer dan waard.
De reparatiestukken hebben we (ik en m'n pa) zelf gemaakt van 1mm plaatstaal. We vormen het door, voor we het oude deel verwijderen, het in vorm te kloppen. Ook gebruiken we wat aanwezig is (remtrommel om rondingkje te maken ect).
M'n pa is ooit begonnen als plaatwerker en gelukkig weet hij er na 40 jaar nog wat van.
De lastechniek die ik gebruik is proplassen, bijna gelijk aan puntlassen.
(RDW geaccepteerd)
Je maakt in een van de 2 plaatdelen gaatjes (5 mm) met een ponstang, een van de 2 delen geef je een verzet met de verzettang.
Daarna las je de 2 delen aaneen door in de geponsde gaten met het CO2 apparaat een proplas aan te brengen.
Als het lukt zal ik er eens een detailfoto van maken, maar op de site van rustbuster kan je ook alles duidelijk uitgelegd vinden.
Door het verzet sluit alles mooi op elkaar aan.
Ik heb (nog) geen grote kieren en de plaatranden van de bodemplaat ga ik met carrosseriekit afwerken, die in m'n achterscherm zal ik moeten afplamuren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Greetz Rinke
Ik heb een 1 dags cursus autoplaatwerklassen bij rustbuster gevolgd (www.rustbuster.nl of com) Dat was 80 euro, ik vond het het geld meer dan waard.
De reparatiestukken hebben we (ik en m'n pa) zelf gemaakt van 1mm plaatstaal. We vormen het door, voor we het oude deel verwijderen, het in vorm te kloppen. Ook gebruiken we wat aanwezig is (remtrommel om rondingkje te maken ect).
M'n pa is ooit begonnen als plaatwerker en gelukkig weet hij er na 40 jaar nog wat van.
De lastechniek die ik gebruik is proplassen, bijna gelijk aan puntlassen.
(RDW geaccepteerd)
Je maakt in een van de 2 plaatdelen gaatjes (5 mm) met een ponstang, een van de 2 delen geef je een verzet met de verzettang.
Daarna las je de 2 delen aaneen door in de geponsde gaten met het CO2 apparaat een proplas aan te brengen.
Als het lukt zal ik er eens een detailfoto van maken, maar op de site van rustbuster kan je ook alles duidelijk uitgelegd vinden.
Door het verzet sluit alles mooi op elkaar aan.
Ik heb (nog) geen grote kieren en de plaatranden van de bodemplaat ga ik met carrosseriekit afwerken, die in m'n achterscherm zal ik moeten afplamuren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Greetz Rinke
RHAAAAA
GRRRRRRRRR
Als je met een restauratie bezig bent komt volgens mij altijd het RHAAA moment!!!!
Vandaag had ik dus de mijne......
Al mijn vooruiten (3stuks) dwars doormidden.... :burn:
Alles hadden ze overleefd, van usa hierheen, 2 keer verhuizing, maar een tikje (denk ik) tegen de paal van m'n verdiepingsvloer toen ik ze even VOOR DE ZEKERHEID uit de weg wilde rollen (ze lagen op een rolkarretje) resulteerde in een krak geluidje ik dacht eerst nog dat het de molding was die langs het paaltje schampte maar later zag ik dat ze alle 3 schoon doormidden waren. GRRRRRRRRRRRRRRRRR :burn: :chainsaw: :burn: :chainsaw: :burn:
Zo, dat moest ik even met jullie delen.
Rinke
Als je met een restauratie bezig bent komt volgens mij altijd het RHAAA moment!!!!
Vandaag had ik dus de mijne......
Al mijn vooruiten (3stuks) dwars doormidden.... :burn:
Alles hadden ze overleefd, van usa hierheen, 2 keer verhuizing, maar een tikje (denk ik) tegen de paal van m'n verdiepingsvloer toen ik ze even VOOR DE ZEKERHEID uit de weg wilde rollen (ze lagen op een rolkarretje) resulteerde in een krak geluidje ik dacht eerst nog dat het de molding was die langs het paaltje schampte maar later zag ik dat ze alle 3 schoon doormidden waren. GRRRRRRRRRRRRRRRRR :burn: :chainsaw: :burn: :chainsaw: :burn:
Zo, dat moest ik even met jullie delen.
Rinke
Marc,
Gelukkig kan ik in de usa nog wel aan nieuwe komen.
Het is dan alleen de vraag of ze de reis overleven.
Ze worden wel nagemaakt.
Het is alleen een financiele strop tussen de $150 en $250 ex verzendkosten ect.
Ik heb ook ff een mailtje naar voorend gestuurd, die hebben in hun leverancierslijsten ook wat glasleveranciers staan.
Gelukkig waren het niet m'n rear quarter windows, want dan had ik wel een probleem gehad. Om te beginnen een financieel probleem omdat die dingen $500 het stuk zijn... en die worden geloof ik niet nagemaakt.
Thanx all
Rinke
Gelukkig kan ik in de usa nog wel aan nieuwe komen.
Het is dan alleen de vraag of ze de reis overleven.
Ze worden wel nagemaakt.
Het is alleen een financiele strop tussen de $150 en $250 ex verzendkosten ect.
Ik heb ook ff een mailtje naar voorend gestuurd, die hebben in hun leverancierslijsten ook wat glasleveranciers staan.
Gelukkig waren het niet m'n rear quarter windows, want dan had ik wel een probleem gehad. Om te beginnen een financieel probleem omdat die dingen $500 het stuk zijn... en die worden geloof ik niet nagemaakt.
Thanx all
Rinke
@aron 66
Ja, laten we hopen dat er geen gemenigheidjes meer op de loer liggen...
Wat betreft holden'e en falcons haal je nu wat door elkaar.
In australie heb ik een holden kingswood uit 78 gehad
Holden is GM oftewel Opel :weee:
Ze hebben ook ford falcons in australie, ze worden zelfs nu nog gemaakt alleen dan uiteraard in modernere uitvoering
Ik geloof dat de eerste falcons tot ongeveer 63 identiek zijn aan de us falcons, daarna zijn ze ze iets anders gaan stylen, ze hebben ze iets ronder gehouden.
In mad max 1-3 rijden ook heeel veel falcons.
Mad max rijd er een, de politie auto's zijn falcons en de bandieten rijden ook vaak in een enorm assortiment falcons al dan niet voorzien van opbouw.
Greetz Rinke
Ja, laten we hopen dat er geen gemenigheidjes meer op de loer liggen...
Wat betreft holden'e en falcons haal je nu wat door elkaar.
In australie heb ik een holden kingswood uit 78 gehad
Holden is GM oftewel Opel :weee:
Ze hebben ook ford falcons in australie, ze worden zelfs nu nog gemaakt alleen dan uiteraard in modernere uitvoering
Ik geloof dat de eerste falcons tot ongeveer 63 identiek zijn aan de us falcons, daarna zijn ze ze iets anders gaan stylen, ze hebben ze iets ronder gehouden.
In mad max 1-3 rijden ook heeel veel falcons.
Mad max rijd er een, de politie auto's zijn falcons en de bandieten rijden ook vaak in een enorm assortiment falcons al dan niet voorzien van opbouw.
Greetz Rinke
Zo, weer ff een update!
Het lassen aan de bodemplaat is grotendeels klaar, ik moet alleen van onderaf nog 1 klein plaatje inlassen (dubbeling dubbel doorgerot :burn: ) en 4 propjes van onderen lassen.
Dan kan in ieder geval het passagiersgedeelte in de RX 5 en 10
Hier het fotografisch verslag van de transplantatie:

The offending part is removed!

Wat was en wat het gaat worden.
Zoals je kan zie zit op het oude stuk al een reparatieplak. Ik had er al een plak opgelast, maar halverwege het lassen kwamen we erachter dat het gaatje toch iets groter was dan gedacht :chainsaw:

Bakken en braden!

Finito!
Zoals je kunt zien heb ik den deel van de oude reparatie laten zitten, dat zat er wel goed op.
Greetz Rinke
Het lassen aan de bodemplaat is grotendeels klaar, ik moet alleen van onderaf nog 1 klein plaatje inlassen (dubbeling dubbel doorgerot :burn: ) en 4 propjes van onderen lassen.
Dan kan in ieder geval het passagiersgedeelte in de RX 5 en 10
Hier het fotografisch verslag van de transplantatie:
The offending part is removed!
Wat was en wat het gaat worden.
Zoals je kan zie zit op het oude stuk al een reparatieplak. Ik had er al een plak opgelast, maar halverwege het lassen kwamen we erachter dat het gaatje toch iets groter was dan gedacht :chainsaw:
Bakken en braden!
Finito!
Zoals je kunt zien heb ik den deel van de oude reparatie laten zitten, dat zat er wel goed op.
Greetz Rinke
Zo weer ff een update.
Het schuren gaat lekker, daar heb ik helaas geen foto's van, veel te stoffig.
De bodemplaat is waterdicht, nu nog de laadvloer en het groffe werk is klaar!
Tussen het schuren door doe ik wat kleine klusjes, om de slijper af te laten koelen. De eerste heb ik zo dus de soep in gedraaid.
Omdat Bullit en 66hipowannebee van mij kachelonderdelen wilden hebben (bevallen ze jongens??) heb ik mijn kachel ook maar als projectje weer opgepakt.
Ik was er al een tijd geleden mee begonnen, behuizing gespoten, interne delen geschilderd, maar dat was fout gegaan, door een foute mengverhouding van de Rx producten was het interne gebeuren were gaan roesten :burn: en na enige tijd was de behuizing ook weer aardig gebutst geraakt
Dus alles opnieuw in de grondverf gezet (van de halfords) hier de heater plenum
Na het spuiten zien de behuizing en de plenum er zo uit:

Wat vinden jullie ervan??
Netjes toch.
Als het geheel klaar is zal ik nog wat foto's laten zien.
@ jeroen
Ik heb je al een paar keer gePB-ed, mbt mijn oude plenum's
Je mag ze komen afhalen, of tegen verzendkosten stuur ik ze op.
Maar zelf denk ik dat je beter een nieuwe van plastic kan kopen, gaat nooit meer stuk.
Rinke
Het schuren gaat lekker, daar heb ik helaas geen foto's van, veel te stoffig.
De bodemplaat is waterdicht, nu nog de laadvloer en het groffe werk is klaar!
Tussen het schuren door doe ik wat kleine klusjes, om de slijper af te laten koelen. De eerste heb ik zo dus de soep in gedraaid.
Omdat Bullit en 66hipowannebee van mij kachelonderdelen wilden hebben (bevallen ze jongens??) heb ik mijn kachel ook maar als projectje weer opgepakt.
Ik was er al een tijd geleden mee begonnen, behuizing gespoten, interne delen geschilderd, maar dat was fout gegaan, door een foute mengverhouding van de Rx producten was het interne gebeuren were gaan roesten :burn: en na enige tijd was de behuizing ook weer aardig gebutst geraakt
Dus alles opnieuw in de grondverf gezet (van de halfords) hier de heater plenum
Na het spuiten zien de behuizing en de plenum er zo uit:
Wat vinden jullie ervan??
Netjes toch.
Als het geheel klaar is zal ik nog wat foto's laten zien.
@ jeroen
Ik heb je al een paar keer gePB-ed, mbt mijn oude plenum's
Je mag ze komen afhalen, of tegen verzendkosten stuur ik ze op.
Maar zelf denk ik dat je beter een nieuwe van plastic kan kopen, gaat nooit meer stuk.
Rinke