Cold air intake
Moderator: Shelby GT-H
Cold air intake
Misschien is dit meer een technische vraag maar ik weet het niet zeker.
Ik wil mijn mustang '06 V6 met de verhuizing vanuit Amerika naar Nederland meenemen en nu wil ik graag een cold air intake monteren voor betere verbranding in de motor en dus een lager verbruik. Nadeel is dat het geluidsniveau hoger word.
Mijn vraag is of er mensen zijn die deze op de auto hadden zitten voor dat deze door de apk keuring heen was. Ik ben bang dat de auto misschien niet door de keuring komt met dit systeem gemonteerd.
Ter info, ik ga de auto niet via Duitsland of iets dergelijks invoeren het moet dus gewoon via APK kunnen of anders monteer ik hem later wel.
de air intake die ik op het oog heb voor montage.
http://www.tirerack.com/intake/aem/brut ... _image.jsp
Ik wil mijn mustang '06 V6 met de verhuizing vanuit Amerika naar Nederland meenemen en nu wil ik graag een cold air intake monteren voor betere verbranding in de motor en dus een lager verbruik. Nadeel is dat het geluidsniveau hoger word.
Mijn vraag is of er mensen zijn die deze op de auto hadden zitten voor dat deze door de apk keuring heen was. Ik ben bang dat de auto misschien niet door de keuring komt met dit systeem gemonteerd.
Ter info, ik ga de auto niet via Duitsland of iets dergelijks invoeren het moet dus gewoon via APK kunnen of anders monteer ik hem later wel.
de air intake die ik op het oog heb voor montage.
http://www.tirerack.com/intake/aem/brut ... _image.jsp
Op mijn V6 handbak heb ik na een half jaar de K&N gezet. Ik had er meer van verwacht, niet kwa vermogen maar wel het geluid.
Van beide merk ik vrijwel niets.
Tot nu toe heb ik alle benzinebonnetjes bewaard en haal vrij constant 1: 10.7 Met of zonder open lucht filter.
Bij mijn vorige auto gaf het een mooie brul bij volgas, hij zat dan ook vlak bij het voorraam, en nu anderhalve meter plus goede isolatie verder. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een dubbele uitlaat al hoor je daarvan ook het mooiste geluid als je er achter staat.
Van beide merk ik vrijwel niets.
Tot nu toe heb ik alle benzinebonnetjes bewaard en haal vrij constant 1: 10.7 Met of zonder open lucht filter.
Bij mijn vorige auto gaf het een mooie brul bij volgas, hij zat dan ook vlak bij het voorraam, en nu anderhalve meter plus goede isolatie verder. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een dubbele uitlaat al hoor je daarvan ook het mooiste geluid als je er achter staat.
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
De RDW in Lelystad is zeker zeikerig over het geluid van een V6,dat weet ik uit ervaring.Ook al komt hij via je inboedel naar Nederland moet hij RDW gekeurd worden vanwegen typegoedkeuring,wel heeft het dan gunstige invloed op de te betalen BPM volgens mij.
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Dank je wel voor de reacties zover. Nogmaals ik wil de filter niet voor het geluid maar voor een betere verbranding en verbruik.
@Mark5: Heb jij eerst de aem erop gehad?
@StangJay: Extra inzuig geluid geeft toch ook extra lucht in je moter en een betere verbranding = minder brandstof verbruik?
Ik ben er nog niet helemaal uit en met deze antwoorden ben ik meer nog in verwarring of het zal helpen of niet. Misschien zijn er nog meer ervaringen?
Ik ben zeer benieuwd
@Mark5: Heb jij eerst de aem erop gehad?
@StangJay: Extra inzuig geluid geeft toch ook extra lucht in je moter en een betere verbranding = minder brandstof verbruik?
Ik ben er nog niet helemaal uit en met deze antwoorden ben ik meer nog in verwarring of het zal helpen of niet. Misschien zijn er nog meer ervaringen?
Ik ben zeer benieuwd
[img]http://img35.imageshack.us/img35/5555/p6130001.jpg[/img]
Niet helemaal. Dat extra geluid komt door het filter en doordat het aluminium buizen zijn en het systeem open komt te liggen. Is dus alleen maar een bijgeluidje.
Maar meer lucht zal er echt niet ingaan. Sterker nog, meer lucht zou meer brandstof betekenen, dus die vlieger gaat helaas niet op.
Het idee van een CAI is dat je koudere lucht aantrekt. Koude lucht heeft een hogere dichtheid dan warme lucht, wat ervoor zorgd dat het meer uit kan zetten bij de verbranding en dus een grotere explosie geeft.... dus meer vermogen. Maar die paar extra pk die je ermee oppikt merkt je niet echt. Ze roepen wel dat je er 10pk mee pakt, maar als het er al 5 zijn mag je blij wezen.
Maar meer lucht zal er echt niet ingaan. Sterker nog, meer lucht zou meer brandstof betekenen, dus die vlieger gaat helaas niet op.
Het idee van een CAI is dat je koudere lucht aantrekt. Koude lucht heeft een hogere dichtheid dan warme lucht, wat ervoor zorgd dat het meer uit kan zetten bij de verbranding en dus een grotere explosie geeft.... dus meer vermogen. Maar die paar extra pk die je ermee oppikt merkt je niet echt. Ze roepen wel dat je er 10pk mee pakt, maar als het er al 5 zijn mag je blij wezen.
Daar heb ik helemaal beeld bij maar geeft dit systeem nu wel of niet een brandstof besparing? Dat is voor mij echt de enige reden om hem aan te schaffen.StangJay schreef:Niet helemaal. Dat extra geluid komt door het filter en doordat het aluminium buizen zijn en het systeem open komt te liggen. Is dus alleen maar een bijgeluidje.
En koudere lucht bevat meer zuurstof dus je ecu zal meer benzine inspuiten. Dit is goed voor vermogen minder voor verbruik. Maar als de cai minder aanzuig weerstand heeft zal het verbruik afnemen.Het idee van een CAI is dat je koudere lucht aantrekt. Koude lucht heeft een hogere dichtheid dan warme lucht, wat ervoor zorgd dat het meer uit kan zetten bij de verbranding en dus een grotere explosie geeft.... dus meer vermogen. Maar die paar extra pk die je ermee oppikt merkt je niet echt. Ze roepen wel dat je er 10pk mee pakt, maar als het er al 5 zijn mag je blij wezen.
Jacco
Jacco, het woordje "als" zit me niet lekker. Kan ik dit bepalen op de cai of is het type verschillend?Mustang68 schreef: En koudere lucht bevat meer zuurstof dus je ecu zal meer benzine inspuiten. Dit is goed voor vermogen minder voor verbruik. Maar als de cai minder aanzuig weerstand heeft zal het verbruik afnemen.
Jacco
Ik heb echt geen behoefte om een hoop geld uit te geven voor bling onder de kap als het niet echt nut heeft.
De bovenstaande redenering is naar mijn mening niet helemaal zo als het zit, ook al verbruikt ie marginaal meer door de koude lucht;
Koudere lucht is dichter qua volume en derhalve is er meer zuurstof beschikbaar bij de cylindervulling voor de verbranding.
op deze manier wordt er meer vermogen gegenereerd, en die is hoger dan het "extra"verbruikte brandstof, en zo doende zou je dus iets zuiniger kunnen gaan rijden.
als je het als brandstof besparing wilt....... kun je beter 1 x week op de fiets boodschappen gaan doen
en die centjes van een CAI besparen, zeker als je er niet direct een tune bij neemt.
Hennie
Koudere lucht is dichter qua volume en derhalve is er meer zuurstof beschikbaar bij de cylindervulling voor de verbranding.
op deze manier wordt er meer vermogen gegenereerd, en die is hoger dan het "extra"verbruikte brandstof, en zo doende zou je dus iets zuiniger kunnen gaan rijden.
als je het als brandstof besparing wilt....... kun je beter 1 x week op de fiets boodschappen gaan doen
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]