ontlakken in zuurbad?
Moderator: Shelby GT-H
ontlakken in zuurbad?
iemand ervaring met zuurbad voor de mustang?stralen vind ik niet zo ideaal en blankslijpen ook niet,dit ivm warmteinbreng ,vervorming en je ktijgt het straalgrid nooit helemaal weg.en als ik hem uit elkaar haal ,moet hij helemaal blank!!!!!!!gr erwin
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Het zuur trekt ook in je metaal .
Als de auto dan na enkele maanden een keer in de zon staat komt het zuur tot werking.
en je mooie nieuwe lak laat los en wordt dof .
Als de auto dan na enkele maanden een keer in de zon staat komt het zuur tot werking.
en je mooie nieuwe lak laat los en wordt dof .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
en net als stralen. na een zuurbad gelijk schoonmaken en behandelen. er komt gelijk weer een soort van roestwaas op.
tis wel belachelijk, maar je mag dit als particulier zelf doen zonder de milieuregels in acht te nemen (tenminste dit was voorheen het geval). bedrijven die hierin gespec. zijn moeten wel aan die (terecht) strenge eisen voldoen.
tis wel belachelijk, maar je mag dit als particulier zelf doen zonder de milieuregels in acht te nemen (tenminste dit was voorheen het geval). bedrijven die hierin gespec. zijn moeten wel aan die (terecht) strenge eisen voldoen.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
als het goed is word hij ondergedompeld in een zuurbad,dat geen metaal aantast.daarna in 2 andere spoelbaden.dan is de keus om in de epoxy te laten zetten of zelf doen.heb 2 porsches gezien die terug kwamen uit belgie en dit zag er top uit!!!!!!!!gr erwin
mustang 68 302 engine
- Nicov.dr.Klok
Erwin,vraag eens aan Alie.rwat zijn ervaringen er mee zijn.Hij heeft pakweg 2 jaar geleden een body van een Taunus in een zuurbad laten ontlakken,en die body staat nog steeds als kale body bij hem thuis te wachten op betere tijden om hem weer op te bouwen.
Trouwens even een vraag hieraan gekoppeld!!
Ik heb begrepen dat een mustang voor het overspuiten helemaal kaal gemaakt moet worden omdat de Amerikanen andere lak gebruiken als ons.
Nou was dit vroeger wel zo omdat ze lak op waterbasis gebruiken,maar dat gebeurt toch tegenwoordig hier ook?
Dus waarom zou onze lak niet goed hechten op de Amerikaanse lak?
Trouwens even een vraag hieraan gekoppeld!!
Ik heb begrepen dat een mustang voor het overspuiten helemaal kaal gemaakt moet worden omdat de Amerikanen andere lak gebruiken als ons.
Nou was dit vroeger wel zo omdat ze lak op waterbasis gebruiken,maar dat gebeurt toch tegenwoordig hier ook?
Dus waarom zou onze lak niet goed hechten op de Amerikaanse lak?
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
ze gebruikten vroeger en nu lak op cellulosebasis.deze lak blijft altijd "week".werkt altijd onder temparatuurverandering.met name warmte.als je nu onze 2k of waterbasislak(met 2k blanke lak)er overheen spuit krijg je een uitgeharde lak op zachte ondergrond.de werking bij hoge temparaturen ,zijn de barsten in de lak(krakelij).dit treed op wanneer auto in de brandende zon staat.daarom helemaal kaal!!!!!!!!!!!!!dit is niet op te lossen met welke primerlaag je er ook tussen spuit.je ondergrond moet gewoon goed zijn.bij straalbedrijven zijn ze niet blij met tectyl aan de onderzijde,ook liever niet deze lakken.veroorzaakt veel troep en verstoppingen.gr erwin
mustang 68 302 engine
- Nicov.dr.Klok
de tijd dat ze celluloselak gebruikten , ligt ver voor het tijdperk van de Mustang.
De Mustang werd gespoten met een synthetisce lak.
Celluloselak is juist zeer hard, zeer sneldrogend en wordt met thinner verdund.
De laatse maal dat ik celluloselak heb gespoten, was op een brilkever denk ik 25 jaar terug , en was toen al moeilijk te krijgen.
Cellulose moet je tien tot 20 lagen spuiten , en deze lak glanst niet.
Daarna moet je de auto poetsen tot er een acceptabele glans op zit.
Bij de brilkever was het de originele lak , en op verzoek van de klant gebruikt., terwijl destijds de 2 componentenlak in opkomst was ,en een verademing ten opzichte van synthetische lak.
Watergedragen lak wordt nu sinds een jaar of tien gebruikt, en is eigenlijk alleen de basislak, en de aflak is nog steeds een 2 k lak op urethaanbasis.
Binnen niet afzienbare tijd wordt ook de aflak verplicht op waterbasis.
De Mustang werd gespoten met een synthetisce lak.
Celluloselak is juist zeer hard, zeer sneldrogend en wordt met thinner verdund.
De laatse maal dat ik celluloselak heb gespoten, was op een brilkever denk ik 25 jaar terug , en was toen al moeilijk te krijgen.
Cellulose moet je tien tot 20 lagen spuiten , en deze lak glanst niet.
Daarna moet je de auto poetsen tot er een acceptabele glans op zit.
Bij de brilkever was het de originele lak , en op verzoek van de klant gebruikt., terwijl destijds de 2 componentenlak in opkomst was ,en een verademing ten opzichte van synthetische lak.
Watergedragen lak wordt nu sinds een jaar of tien gebruikt, en is eigenlijk alleen de basislak, en de aflak is nog steeds een 2 k lak op urethaanbasis.
Binnen niet afzienbare tijd wordt ook de aflak verplicht op waterbasis.
Hey,
Toen ik mijn Mustang heb laten ontlakken (chemisch) hebben ze me nadrukkelijk aangeraden om de auto daarna alsnog te stralen. Aangezien de carrosserie na het ontlakken dusdanig glad is zal de lak of epoxy niet goed hechten. Ook krijg je met ontlakken niet alle roestdeeltjes weg, dus je zal toch echt moeten stralen.
Gr,
Ruud.
Toen ik mijn Mustang heb laten ontlakken (chemisch) hebben ze me nadrukkelijk aangeraden om de auto daarna alsnog te stralen. Aangezien de carrosserie na het ontlakken dusdanig glad is zal de lak of epoxy niet goed hechten. Ook krijg je met ontlakken niet alle roestdeeltjes weg, dus je zal toch echt moeten stralen.
Gr,
Ruud.
- robbert.b.
Ikzelf heb er voor gekozen om mijn auto te stralen, zelf wel te verstaan, en moet zeggen dat je zeker overal nog wel straalgrid tegenkomt.
Echter ben ik van mening, dat dit minder ergelijk is dan het, zoals eerder vernoemd, niet totaal kunnen wegkrijgen van het zuur.
Er zullen hierover altijd meningsverschillen blijven, dus niemand kan, een duidelijk antwoord geven wat beter is..
Echter ben ik van mening, dat dit minder ergelijk is dan het, zoals eerder vernoemd, niet totaal kunnen wegkrijgen van het zuur.
Er zullen hierover altijd meningsverschillen blijven, dus niemand kan, een duidelijk antwoord geven wat beter is..
Life is great when driving real American muscle....
ook mijn mustang staat in ontklede status op de restauratie-brug. Niks zuurbad of afbeit middelen. Gewoon alles schuren !!!! (wel een paar stevige armen en gehoor bescherming) Ik heb alleen diverse kleine iten en de schermen laten stralen.
Bij mijn mustang kwamen onder de oude laklagen (3 lagen !!) ook nog eens dikke lagen plamuur/epoxy e.d. tevoorschijn. Hebben dus besloten om hem helemaal kaal te maken en alles 1x grondig aan te pakken.
Kost wat... (tijd/geld) maar dan ben je er hopelijk voor jaren van verlost.
Richard
Bij mijn mustang kwamen onder de oude laklagen (3 lagen !!) ook nog eens dikke lagen plamuur/epoxy e.d. tevoorschijn. Hebben dus besloten om hem helemaal kaal te maken en alles 1x grondig aan te pakken.
Kost wat... (tijd/geld) maar dan ben je er hopelijk voor jaren van verlost.
Richard
Mustang '67 Coupe DLX (Still Under Construction)
Ik ben bij Mitraco NV in Belgie geweest. Niet te duur en snel terug. Resultaat is goed. Er blijven alleen wat restjes zeer taaie bitumen- achtige stoffen op diverse plekken zitten maar dat was bij mij heeeeel minimaal.Peter Kapteyn schreef:ik was van plan om het bij Autobeitserij te laten doen, maar deze onderneming neemt geen orders meer aan en het bedrijf staat te koop.
Mocht iemand een ander goed adres weten dan laat het me weten
Gr,
Ruud.
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe