Balanceren tussenas
Moderator: Shelby GT-H
Balanceren tussenas
Ik heb het idee dat de tussenas van onze 65er uitgebalanceerd moet worden. Er zit een trilling in die met verhogen van de snelheid groter wordt. Het is dus geen onbalans van de wielen. Dan zit er op een bepaalde snelheid een trilling in die er weer uit gaat. (zo, kan iemand het nog volgen?) De vraag: heeft iemand een adres van een bedrijf wat dit doet? Ik kreeg van Adelbert (Mustang garage) het adres van een bedrijf in Heerlen (GTO) maar voor ik daar heen ga hoop ik dat er iemand van het forum wat dichterbij een adres heeft. (in de buurt van Breda.)
En om iedereen voor te wezen, Claire heeft er ook een baal van.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
trillingen
misschien heb je hier http://www.driveshaftshop.com/Vibration.ivnu nog wat aan om de diagnose te stellen,
Groet,
Jack
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Re: Balanceren tussenas
Claire schreef:Ik heb het idee dat de tussenas van onze 65er uitgebalanceerd moet worden. Er zit een trilling in die met verhogen van de snelheid groter wordt. Het is dus geen onbalans van de wielen. Dan zit er op een bepaalde snelheid een trilling in die er weer uit gaat. (zo, kan iemand het nog volgen?) De vraag: heeft iemand een adres van een bedrijf wat dit doet? Ik kreeg van Adelbert (Mustang garage) het adres van een bedrijf in Heerlen (GTO) maar voor ik daar heen ga hoop ik dat er iemand van het forum wat dichterbij een adres heeft. (in de buurt van Breda.)
check ook even je rubber van je bakophanging
kogelhart en uitgedroogd geeft ook zo'n rare bibber
anders heb je ook nog avim
http://home.wirehub.nl/~avimtmo/indexx.html
ggtzz
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
9 Van de 10 keer is het baksteunrubber de boosdoener, zeker als de kruiskoppelingen goed zijn.
Het rubber ziet er vaak zo op het 1e gezicht nog prima uit maar is dan verdroogd (Rubber uitgehard) en ingezakt (soms zelfs gescheurd) wat de trillingen veroorzaakt.
Hou de oude maar eens naast een nieuwe en je ziet meteen het verschil.
Ik heb het zelf al meerdere malen meegemaakt, nieuwe steun en het probleem is opgelost.
Mocht je er één nodig hebben, ik heb nog een gloednieuwe voor een C4 liggen.
Het rubber ziet er vaak zo op het 1e gezicht nog prima uit maar is dan verdroogd (Rubber uitgehard) en ingezakt (soms zelfs gescheurd) wat de trillingen veroorzaakt.
Hou de oude maar eens naast een nieuwe en je ziet meteen het verschil.
Ik heb het zelf al meerdere malen meegemaakt, nieuwe steun en het probleem is opgelost.
Mocht je er één nodig hebben, ik heb nog een gloednieuwe voor een C4 liggen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Okee, tijd voor advies. (aan mij, natuurlijk)
Ik heb net de wagen omhoog gehad. Geen speling op kruiskoppeling en tussenas. Kruiskoppelingen zitten goed in het vet, (6mnd geleden nog gedaan met de vetspuit) Bak rubber zit wel onder de troep, maar voelt "veerkrachtig" aan. Voorzichtig ook met de stompe kant van een verlengstuk erin gestoken en het veert terug. Ik zie geen scheuren en zo op het eerste gezicht is het rubber heel en compleet. (het zijn toch twee stukken met in het midden een opening of hoort die opening er niet te zitten?) Mijn enige referentie is GM (Chevy / Olds) waarbij het bakrubber uit een stuk bestaat. Indien iemand mij iets kan vertellen over bakrubber testen....graag.
Tot dan verdwijn ik weer in de garage voor het vervangen van de kachelradiateur.

Ik heb net de wagen omhoog gehad. Geen speling op kruiskoppeling en tussenas. Kruiskoppelingen zitten goed in het vet, (6mnd geleden nog gedaan met de vetspuit) Bak rubber zit wel onder de troep, maar voelt "veerkrachtig" aan. Voorzichtig ook met de stompe kant van een verlengstuk erin gestoken en het veert terug. Ik zie geen scheuren en zo op het eerste gezicht is het rubber heel en compleet. (het zijn toch twee stukken met in het midden een opening of hoort die opening er niet te zitten?) Mijn enige referentie is GM (Chevy / Olds) waarbij het bakrubber uit een stuk bestaat. Indien iemand mij iets kan vertellen over bakrubber testen....graag.
Tot dan verdwijn ik weer in de garage voor het vervangen van de kachelradiateur.

65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Ik heb ook nog zo'n probleempje
Vanaf 70mph begint hij serieus te trillen, durf echt niet harder te gaan dan 70
Ik dacht in eerste instantie aan de wielen maar die heb ik ondertussen laten balanceren en eens verstoken. heeft niets geholpen
Ik heb nog een nieuwe kruiskoppeling liggen en een yoke dus ik ga daar eens mee beginnen en zien hoe dat uitdraaid
Dimitri

Vanaf 70mph begint hij serieus te trillen, durf echt niet harder te gaan dan 70
Ik dacht in eerste instantie aan de wielen maar die heb ik ondertussen laten balanceren en eens verstoken. heeft niets geholpen

Ik heb nog een nieuwe kruiskoppeling liggen en een yoke dus ik ga daar eens mee beginnen en zien hoe dat uitdraaid
Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
67 Coupe V8 390ci, automatic
Ik heb met mijn oude coupe hetzelfde gehad en kon het maar niet vinden. Het was een trilling die ik door de hele auto voelde, zelfs in de rugleuning van de stoel.Balanceren van wielen, tussenas, kruiskoppelingen gecontroleerd, door een automatenboer een nieuwe bus in het staartstuk van de bak laten zetten want daar zat speling op, niets hielp. Ten einde raad toch maar de automaatsteun vervangen. De oude was op het gezicht prima in orde, geen scheuren, veerkrachtig genoeg alleen ruim 30 jaar oud. Nieuwe gemonteerd en de resonatie was compleet verdwenen! Nooit gedacht dat het zo simpel kon zijn!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Hey, da's vreemdClaire schreef:Okee jongens bedankt, gaan we dat eerst proberen.
@Gearz: ik heb je een PB gestuurd, maar krijg geen antwoord. Ben ik te ongeduldig?

Ik zal 'm proberen nogmaals te versturen.
Had 'm eerder al te koop staan op het forum, zie link.
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12607
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Korte update voor de liefhebbers...
Mustang is voor de keuring geweest en afgekeurd
de achterste remleidingen over de as waren gecorrodeerd. (duidelijk te zien toen de keurmeester erop wees.) Dat was een. Twee was de (waarschijnlijke) veroorzaker van de trillingen waarvoor er hier inmiddels en baksteun klaar staat. Ik heb waarschijnlijk een kromme as. Het lager aan de rechterkant is vervangen maar het gaat (in linkerbochten) steeds meer geluid maken. Wielen gecontroleerd op slingeren, trommels gecontroleerd en die zijn ook recht.
Dus gaat morgen de as eruit. (en natuurlijk de baksteun eronder en ff nieuwe remleidingen maken, das het probleem niet)
Vraag....stel dat mijn as krom is wie zou mij dan kunnen helpen aan een rechter achteras. (ze zijn in de US rond de 100$ maar ik ga pas weer in oktober die kant op) Om nu een kleine 200 euri te betalen voor een nieuwe.....De ascode is 6, (2.80:1, conventional) voor een 65er coupe 289/ 2V (bouwdatum 20 november 1964)
@66hipowannabee, wat adviseer jij als de as krom is, een as of alle twee vervangen?
Mustang is voor de keuring geweest en afgekeurd

de achterste remleidingen over de as waren gecorrodeerd. (duidelijk te zien toen de keurmeester erop wees.) Dat was een. Twee was de (waarschijnlijke) veroorzaker van de trillingen waarvoor er hier inmiddels en baksteun klaar staat. Ik heb waarschijnlijk een kromme as. Het lager aan de rechterkant is vervangen maar het gaat (in linkerbochten) steeds meer geluid maken. Wielen gecontroleerd op slingeren, trommels gecontroleerd en die zijn ook recht.

Vraag....stel dat mijn as krom is wie zou mij dan kunnen helpen aan een rechter achteras. (ze zijn in de US rond de 100$ maar ik ga pas weer in oktober die kant op) Om nu een kleine 200 euri te betalen voor een nieuwe.....De ascode is 6, (2.80:1, conventional) voor een 65er coupe 289/ 2V (bouwdatum 20 november 1964)
@66hipowannabee, wat adviseer jij als de as krom is, een as of alle twee vervangen?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Piet,ik zou ze allebij vervangen
liggen de assen er uit??
ik heb er hier nog 2 liggen ,meet ff de lengte op en tel de splines ff
ggttzz
Tonie

liggen de assen er uit??
ik heb er hier nog 2 liggen ,meet ff de lengte op en tel de splines ff
ggttzz
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3