Balanceren tussenas

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Balanceren tussenas

Bericht door Claire »

Ik heb het idee dat de tussenas van onze 65er uitgebalanceerd moet worden. Er zit een trilling in die met verhogen van de snelheid groter wordt. Het is dus geen onbalans van de wielen. Dan zit er op een bepaalde snelheid een trilling in die er weer uit gaat. (zo, kan iemand het nog volgen?) De vraag: heeft iemand een adres van een bedrijf wat dit doet? Ik kreeg van Adelbert (Mustang garage) het adres van een bedrijf in Heerlen (GTO) maar voor ik daar heen ga hoop ik dat er iemand van het forum wat dichterbij een adres heeft. (in de buurt van Breda.)
En om iedereen voor te wezen, Claire heeft er ook een baal van.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 901
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

trillingen

Bericht door JaCo »

misschien heb je hier http://www.driveshaftshop.com/Vibration.ivnu nog wat aan om de diagnose te stellen,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
1963
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 17:35

Bericht door 1963 »

unicardan in halfweg bij amsterdam
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

@ Jack, prima site, bedankt
@1963 ga ik ook ff achteraan.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Balanceren tussenas

Bericht door 66hipowannebee »

Claire schreef:Ik heb het idee dat de tussenas van onze 65er uitgebalanceerd moet worden. Er zit een trilling in die met verhogen van de snelheid groter wordt. Het is dus geen onbalans van de wielen. Dan zit er op een bepaalde snelheid een trilling in die er weer uit gaat. (zo, kan iemand het nog volgen?) De vraag: heeft iemand een adres van een bedrijf wat dit doet? Ik kreeg van Adelbert (Mustang garage) het adres van een bedrijf in Heerlen (GTO) maar voor ik daar heen ga hoop ik dat er iemand van het forum wat dichterbij een adres heeft. (in de buurt van Breda.)
En om iedereen voor te wezen, Claire heeft er ook een baal van.

check ook even je rubber van je bakophanging
kogelhart en uitgedroogd geeft ook zo'n rare bibber

anders heb je ook nog avim
http://home.wirehub.nl/~avimtmo/indexx.html

ggtzz

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

cardankruizen, baksteun,baklager ,waar je as ingaat, of idd je as laten balanceren

Avim is goed..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 »

Normaal gesproken kom er niet zomaar onbalans in je kardanas zelf. De andere genoemde defecten liggen meer voor de hand. Of de 2 buizen van de kardan (de 1 zit in de ander met rubber er tussen) zouden verdraait moeten zijn.

Jacco
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5534
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

9 Van de 10 keer is het baksteunrubber de boosdoener, zeker als de kruiskoppelingen goed zijn.
Het rubber ziet er vaak zo op het 1e gezicht nog prima uit maar is dan verdroogd (Rubber uitgehard) en ingezakt (soms zelfs gescheurd) wat de trillingen veroorzaakt.

Hou de oude maar eens naast een nieuwe en je ziet meteen het verschil.
Ik heb het zelf al meerdere malen meegemaakt, nieuwe steun en het probleem is opgelost.

Mocht je er één nodig hebben, ik heb nog een gloednieuwe voor een C4 liggen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Okee, tijd voor advies. (aan mij, natuurlijk) :oops:
Ik heb net de wagen omhoog gehad. Geen speling op kruiskoppeling en tussenas. Kruiskoppelingen zitten goed in het vet, (6mnd geleden nog gedaan met de vetspuit) Bak rubber zit wel onder de troep, maar voelt "veerkrachtig" aan. Voorzichtig ook met de stompe kant van een verlengstuk erin gestoken en het veert terug. Ik zie geen scheuren en zo op het eerste gezicht is het rubber heel en compleet. (het zijn toch twee stukken met in het midden een opening of hoort die opening er niet te zitten?) Mijn enige referentie is GM (Chevy / Olds) waarbij het bakrubber uit een stuk bestaat. Indien iemand mij iets kan vertellen over bakrubber testen....graag.
Tot dan verdwijn ik weer in de garage voor het vervangen van de kachelradiateur. :shock:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
dimitri
Berichten: 564
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 23:45
Locatie: Gent BE

Bericht door dimitri »

Ik heb ook nog zo'n probleempje :lol:

Vanaf 70mph begint hij serieus te trillen, durf echt niet harder te gaan dan 70
Ik dacht in eerste instantie aan de wielen maar die heb ik ondertussen laten balanceren en eens verstoken. heeft niets geholpen :?

Ik heb nog een nieuwe kruiskoppeling liggen en een yoke dus ik ga daar eens mee beginnen en zien hoe dat uitdraaid

Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5591
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Ik heb met mijn oude coupe hetzelfde gehad en kon het maar niet vinden. Het was een trilling die ik door de hele auto voelde, zelfs in de rugleuning van de stoel.Balanceren van wielen, tussenas, kruiskoppelingen gecontroleerd, door een automatenboer een nieuwe bus in het staartstuk van de bak laten zetten want daar zat speling op, niets hielp. Ten einde raad toch maar de automaatsteun vervangen. De oude was op het gezicht prima in orde, geen scheuren, veerkrachtig genoeg alleen ruim 30 jaar oud. Nieuwe gemonteerd en de resonatie was compleet verdwenen! Nooit gedacht dat het zo simpel kon zijn!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Okee jongens bedankt, gaan we dat eerst proberen.
@Gearz: ik heb je een PB gestuurd, maar krijg geen antwoord. Ben ik te ongeduldig? :shock:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5534
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

Claire schreef:Okee jongens bedankt, gaan we dat eerst proberen.
@Gearz: ik heb je een PB gestuurd, maar krijg geen antwoord. Ben ik te ongeduldig? :shock:
Hey, da's vreemd :roll: ik had je PB gekregen en beantwoord.
Ik zal 'm proberen nogmaals te versturen.

Had 'm eerder al te koop staan op het forum, zie link.

http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12607
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Korte update voor de liefhebbers...
Mustang is voor de keuring geweest en afgekeurd :wallb:
de achterste remleidingen over de as waren gecorrodeerd. (duidelijk te zien toen de keurmeester erop wees.) Dat was een. Twee was de (waarschijnlijke) veroorzaker van de trillingen waarvoor er hier inmiddels en baksteun klaar staat. Ik heb waarschijnlijk een kromme as. Het lager aan de rechterkant is vervangen maar het gaat (in linkerbochten) steeds meer geluid maken. Wielen gecontroleerd op slingeren, trommels gecontroleerd en die zijn ook recht. :blink2: Dus gaat morgen de as eruit. (en natuurlijk de baksteun eronder en ff nieuwe remleidingen maken, das het probleem niet)
Vraag....stel dat mijn as krom is wie zou mij dan kunnen helpen aan een rechter achteras. (ze zijn in de US rond de 100$ maar ik ga pas weer in oktober die kant op) Om nu een kleine 200 euri te betalen voor een nieuwe.....De ascode is 6, (2.80:1, conventional) voor een 65er coupe 289/ 2V (bouwdatum 20 november 1964)
@66hipowannabee, wat adviseer jij als de as krom is, een as of alle twee vervangen?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Piet,ik zou ze allebij vervangen :wink:

liggen de assen er uit??

ik heb er hier nog 2 liggen ,meet ff de lengte op en tel de splines ff

ggttzz

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”