GT velgen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
bertrea

GT velgen

Bericht door bertrea »

Hallo
mijn vraag is of het nu wel of niet past ... GT velgen 2005 2006 op een mustang van 2001 ...... ik heb wat zitten zoeken maar ik kan er niet echt achter komen of het ook past en dan bedoel ik qua maatvoering
Groet Bert
2001 mustang 3.8 v6 coupé
2x mustang 2 wieler
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Ja, dat kan zonder problemen.

Echter, de ET waarde van 05+ velgen is 45mm. De ET voor SN95 ligt meestal rond de 25-35mm. Er wordt dan ook aangeraden wel 13mm (1/2 inch) spoorverbreders te gebruiken bij het gebruiken van 05+ wielen op eerdere mustangs.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Louie

Bericht door Louie »

Nick schreef:Ja, dat kan zonder problemen.

Echter, de ET waarde van 05+ velgen is 45mm. De ET voor SN95 ligt meestal rond de 25-35mm. Er wordt dan ook aangeraden wel 13mm (1/2 inch) spoorverbreders te gebruiken bij het gebruiken van 05+ wielen op eerdere mustangs.
Dat klopt :up:
2005 Mustang GT
bertrea

Bericht door bertrea »

Hallo
ten eerste bedankt voor de snelle reacties
nu nog een vraag als er spoorverbreders tussen komen is dan het draadeind wel lang genoeg ???? of hebben de GT velgen speciale moeren die in het boutgat vallen van de velg ..... ik heb hier nog 2 spoorverbreders liggen van 8 mm maar dan is het draadeind al te kort als ik de zelfde moeren gebruik ????
2x mustang 2 wieler
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

langere bouten bestellen, ik heb voor mn 8mm spacers deze bouten besteld:

M12-1.5x57mm.. Ga ervan uit dat die van de mustang ook M12 zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Nee, je zult echt zogenaamde "bolt-on" spoorverbreders moeten hebben. Deze monteer je op je bestaande bouten en hebben weer eigen bouten waar je het wiel op monteert.
Zulke moet je hebben (zie systeem 3): http://www.wheelspacers.nl/enter.html?t ... ml&lang=nl

Dus dan kan je meteen weer 300 euro bij je velgen optellen voor je ze kan gebruiken. Houd wel in je achterhoofd dat je lagers het zwaarder te verduren krijgen. Mijn advies is koop gewoon wielen die er echt onder passen. Daarmee weet je tenminste zeker dat je gaande weg geen problemen krijgt en dat het er goed ui gaan zien.
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
bertrea

Bericht door bertrea »

hallo allemaal
we praten hier over bouten maar op mijn mustang zitten moeren en het draadeind aan de as is gewoon te kort om 13mm breder te maken dus ik denk dat ik er maar vanaf zie on GT velgen er onder te zetten ook i.v.m. de lagers maar het leek mij erg mooi om de GT velgen onder mijn mustang te zetten .....ik ga wel op zoek naar velgen met de juiste ET Waarde bullit velgen BV met zwart en grijs
in iedergeval bedankt met het uitpuzzelen er reacties allemaal
groet Bert
StangJay schreef:Nee, je zult echt zogenaamde "bolt-on" spoorverbreders moeten hebben. Deze monteer je op je bestaande bouten en hebben weer eigen bouten waar je het wiel op monteert.
Zulke moet je hebben (zie systeem 3): http://www.wheelspacers.nl/enter.html?t ... ml&lang=nl

Dus dan kan je meteen weer 300 euro bij je velgen optellen voor je ze kan gebruiken. Houd wel in je achterhoofd dat je lagers het zwaarder te verduren krijgen. Mijn advies is koop gewoon wielen die er echt onder passen. Daarmee weet je tenminste zeker dat je gaande weg geen problemen krijgt en dat het er goed ui gaan zien.
2x mustang 2 wieler
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Nergens voor nodig om die bolt-ons te gebruiken!!

die beginnen vaak ook pas bij 20mm en das teveel. Gewoon gecentreerde van iets minder millimeter en langere langere bouten bestellen! Moet ik ook bij de probe.. Geen probleem, gewoon remschijf eraf, originele bouten uit de wielnaaf tikken en langere er weer in persen (ik laat het bij de garage doen, maar is niks moeilijks aan.).

dit is wat je moet hebben, deze zijn speciaal om de 05+ velgen op SN95's te krijgen, desnoods bestel je de hele set, gelijk klaar!

klik mij

Niet zomaar opgeven, er is overal een antwoord op.
bertrea

Bericht door bertrea »

hallo
ik ben wel de laatste die opgeeft met iets,,,,, en ben zeker niet voor 1 gat te vangen ,,, maar zeker zijn we er ook nog niet van of GT velgen wel de beste keus is en er zijn bullitt velgen te koop met een zwarte 5 spaak en chromen rand zonder al die andere veranderingen eigenlijk ben ik er nog niet uit ...... alles op zijn tijd
in iedergeval bedankt voor de info ... ik had het idee dat ze er zo op konden maar dat is me nu duidelijk
groet Bert

Nick schreef:Nergens voor nodig om die bolt-ons te gebruiken!!

die beginnen vaak ook pas bij 20mm en das teveel. Gewoon gecentreerde van iets minder millimeter en langere langere bouten bestellen! Moet ik ook bij de probe.. Geen probleem, gewoon remschijf eraf, originele bouten uit de wielnaaf tikken en langere er weer in persen (ik laat het bij de garage doen, maar is niks moeilijks aan.).

dit is wat je moet hebben, deze zijn speciaal om de 05+ velgen op SN95's te krijgen, desnoods bestel je de hele set, gelijk klaar!

klik mij

Niet zomaar opgeven, er is overal een antwoord op.
2x mustang 2 wieler
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”