koplampverlichtings probleem
Moderator: Shelby GT-H
koplampverlichtings probleem
Hallo allemaal, eindelijk een keer de tijd om mij eens aan te melden bij het mustangforum.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen heb ik hier een vraag waarbij mij vast wel iemand kan helpen. Het gaat om het volgende:
Als mijn verlichting van mijn 68 mustang aan staat dan gaan op een gegeven moment de koplampen uit en binnen enkele seconden weer aan en dat blijft maar herhalen. Wat zou dat kunnen zijn?
mvg Renzo.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen heb ik hier een vraag waarbij mij vast wel iemand kan helpen. Het gaat om het volgende:
Als mijn verlichting van mijn 68 mustang aan staat dan gaan op een gegeven moment de koplampen uit en binnen enkele seconden weer aan en dat blijft maar herhalen. Wat zou dat kunnen zijn?
mvg Renzo.
Welkom Renzo
Een van de oorzaken,
Dat is de lichtschakelaar die defect is.
Een van de oorzaken,
Dat is de lichtschakelaar die defect is.
Laatst gewijzigd door johnh op zo 27 jan, 2008 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes John
Mustang convertible mei 1964
289 4V Atm D code
5F08D145999
-------------------------------------------------------
WWW.Aqualon.nl
www.moviecars.nl
www.fordmustangclub.nl
Mustang convertible mei 1964
289 4V Atm D code
5F08D145999
-------------------------------------------------------
WWW.Aqualon.nl
www.moviecars.nl
www.fordmustangclub.nl
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Welkom op het forum.
Zo'n verlichtings probleem, kan ook een kabelbreuk bij high/low beam schakelaar of de schakelaar zelf zijn.
Doordat ie op de vloer gemonteerd zit, kan ie beschadigd zijn
Zo'n verlichtings probleem, kan ook een kabelbreuk bij high/low beam schakelaar of de schakelaar zelf zijn.
Doordat ie op de vloer gemonteerd zit, kan ie beschadigd zijn
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
oké dan denk ik dat het probleem bij de voetschakelaar zit. Kwam ik laatst achter dat die niet zo soepel werkt. Ik zal er morgen eens naar kijken en dan kom ik er nog op terug.
Alvst bednkt zover. Groeten Renzo.
Alvst bednkt zover. Groeten Renzo.
-'65 Ranchero C-code. Ice Blue metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
Tien tegen één dat dit je lichtschakelaar is. Hier zit een automatische zekering in, in de vorm van een bi-metaaltje, en die kan door ouderdom en het gebruik van H4 lampen het niet meer aan. Als je gehoor goed is, kun je 'm horen schakelen als je je oor dicht bij de schakelaar houdt.
Je kunt de lichtschakelaar vervangen of de lampen schakelen via relais. Succes ermee.......
Je kunt de lichtschakelaar vervangen of de lampen schakelen via relais. Succes ermee.......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Bedankt Erwin, ik hoor inderdaad een klikje bij de schakelaar. We hadden al een vermoeden dat er ergens een bi-metaaltje in zat, want ze beginnen pas te knipperren als de lampen een minuut of 5 aanstaan.
Met vriendelijke groet Renzo.
Met vriendelijke groet Renzo.
-
dutchlincoln79
Hoi,
Dat zit inderdaad in je lichtschakelaar.
Dat komt omdat de H4 lampen die we hier gebruiken, meer stroom trekken dan de originele sealed beam's.
Ik heb voor diverse mensen een nieuw kabelboompje met relais gemaakt, waardoor je koplampen ook direct (via een zekering uiteraard) vanaf de accu gevoed worden, dus meer licht.
Je hoeft nergens in te knippen, je klikt een en ander er zo in, een kind kan de was doen.
Ik heb er een uitgebreide installatiebeschrijving bij gemaakt, zodat echt iemand met 2 linkerhanden e.e.a. zelf kan monteren.
Mocht je interesse hebben, moet je maar even een berichtje sturen.
Ik hoor het wel.
Dat komt omdat de H4 lampen die we hier gebruiken, meer stroom trekken dan de originele sealed beam's.
Ik heb voor diverse mensen een nieuw kabelboompje met relais gemaakt, waardoor je koplampen ook direct (via een zekering uiteraard) vanaf de accu gevoed worden, dus meer licht.
Je hoeft nergens in te knippen, je klikt een en ander er zo in, een kind kan de was doen.
Ik heb er een uitgebreide installatiebeschrijving bij gemaakt, zodat echt iemand met 2 linkerhanden e.e.a. zelf kan monteren.
Ik hoor het wel.
- Mustangwacko
- Retired Moderator
Ik heb je een PB gestuurd, Stef.dutchlincoln79 schreef:Hoi,
Ik hoor het wel.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
"I got my kicks driving a sixty-six"
-
dutchlincoln79
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Vorig weekend ook maar eens de handen uit de mouwen gestoken en dit klusje geklaard.easy1 schreef:Gewoon zelf in elkaar steken, is heus niet zo moeilijk!
http://midlife66.com/wiring/halrelays.html
Echter in plaats van de bestaande bedrading door te knippen, heb ik de stekker van de rechterkoplamp gebruikt, en daar stekkertjes ingeschoven om de relais te bedienen.
De stekker van de linkerkoplamp heb ik losgemaakt bij de stekker waar ie de draadboom verlaat.
Vanaf de 2 relais heb ik nieuwe bedrading gelegd naar beide koplampen.
De relais kon ik plaatsen onder de accubak, uit het zicht.
Kosten: € 25 aan matriaal [draad, stekkers, krimpkous, relais]
Tijd: middagje
Dat kan sneller als je de stekkers erop vastknijpt met een tang, maar ik heb liever soldeerverbindingen
grtz, Ronald
koplamp
Hello ih heb gezien dat je dat langs de koplampen hebt gemonteerd , heb je een schema van de bedrading1970TwisterSpecial schreef:Vorig weekend ook maar eens de handen uit de mouwen gestoken en dit klusje geklaard.easy1 schreef:Gewoon zelf in elkaar steken, is heus niet zo moeilijk!
Echter in plaats van de bestaande bedrading door te knippen, heb ik de stekker van de rechterkoplamp gebruikt, en daar stekkertjes ingeschoven om de relais te bedienen.
De stekker van de linkerkoplamp heb ik losgemaakt bij de stekker waar ie de draadboom verlaat.
Vanaf de 2 relais heb ik nieuwe bedrading gelegd naar beide koplampen.
De relais kon ik plaatsen onder de accubak, uit het zicht.
Kosten: € 25 aan matriaal [draad, stekkers, krimpkous, relais]
Tijd: middagje
Dat kan sneller als je de stekkers erop vastknijpt met een tang, maar ik heb liever soldeerverbindingen
In deze link staat het schema hoe je het aan moet sluiten op de originele bedrading van de auto. Het is het onderste schema van die site wat het originele schema is.
Je kunt ze plaatsen waar je maar wilt ik heb de bedrading wat los gehaald,toen heb ik de kabels in een lus gelegd zodat de bocht van die lus aan de voorkant van de auto eindigd. ( 2x kabel verlengen )
Daarna heb ik de kabel gesoldeerd en weer ingetaped en uiteindelijk de kabels en relais bij de koplampen aan elkaar gemaakt volgens schema.
Je kunt ze plaatsen waar je maar wilt ik heb de bedrading wat los gehaald,toen heb ik de kabels in een lus gelegd zodat de bocht van die lus aan de voorkant van de auto eindigd. ( 2x kabel verlengen )
Daarna heb ik de kabel gesoldeerd en weer ingetaped en uiteindelijk de kabels en relais bij de koplampen aan elkaar gemaakt volgens schema.