Ik ben Edwin
Moderator: Shelby GT-H
Ik ben Edwin
En kom uit Uden.Mijn beroep is chauffeur en rij momenteel in een (duffe) Volvo 850 T5.Van jongs af aan ben ik al gecharmeerd van de Mustang.Mijn overbuurman van 20 jaar geleden was een Amerikaan en had een Mustang en daar is eigenlijk het virus begonnen.Ik heb eigenlijk nooit de aanschaf aangedurfd maar nu moet het er toch maar eens van komen.Mijn voorkeur gaat niet uit naar een mooie 65er of iets van die leeftijd maar naar 1tje uit 95/96 en dan een 3.8 V6.Heeft met de aanschafprijs te maken en ook zeker het feit dat er dagelijks mee gereden gaat worden en dan is wat luxe nooit weg.
Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt naar aankooptips maar kan niks vinden dus is gelijk mijn vraag,waar moet ik op letten en wat moet zeker in orde zijn?
Groeten Edwin.
Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt naar aankooptips maar kan niks vinden dus is gelijk mijn vraag,waar moet ik op letten en wat moet zeker in orde zijn?
Groeten Edwin.
- mustangman
- Contacteer:
- NordicDawn
- 66stangwhite
- Mustanghenkie
Welkom welkom,
De v6 hadden een zwakke koppakking, velen zijn door Ford teruggeroepen om dit te verhelpen. Overtuig jezelf van het feit dat een auto die je interesse heeft al van dit probleem is afgeholpen. Voor zover ik weet (ik zit meer in de oude barrels 64-67) is de V6 wel een betrouwbare motor afgezien van die pakking dan. Ik kom in ieder geval wel v6jes tegen met behoorlijke kmstanden.
Succes met zoeken.
GJ
De v6 hadden een zwakke koppakking, velen zijn door Ford teruggeroepen om dit te verhelpen. Overtuig jezelf van het feit dat een auto die je interesse heeft al van dit probleem is afgeholpen. Voor zover ik weet (ik zit meer in de oude barrels 64-67) is de V6 wel een betrouwbare motor afgezien van die pakking dan. Ik kom in ieder geval wel v6jes tegen met behoorlijke kmstanden.
Succes met zoeken.
GJ
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Heb zelf een uit 1995 geweldige wagen 3.8l v6. Ook ik heb de koppakking vervangen. tevens nieuwe radiateur en de wagen verlaagt. Rijd super,
en ziet er ook mooi uit. Echt een goede wagen voor dagelijks gebruik.
Als je dus een koopt vraag naar de papieren van de staat van onderhoud.
Hier moet een nota bijzitten vioor het vervangen van de koppakking, anders kan je erop rekenen dat de kosten op jouw conto komen.
Ik zelf was al met al 1800 euro kwijt, was ik niet blij mee. Maar ook ik wist niet van dit probleem af van deze type mustangs.
Dus wees gewaarschuwd.
en ziet er ook mooi uit. Echt een goede wagen voor dagelijks gebruik.
Als je dus een koopt vraag naar de papieren van de staat van onderhoud.
Hier moet een nota bijzitten vioor het vervangen van de koppakking, anders kan je erop rekenen dat de kosten op jouw conto komen.
Ik zelf was al met al 1800 euro kwijt, was ik niet blij mee. Maar ook ik wist niet van dit probleem af van deze type mustangs.
Dus wees gewaarschuwd.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Dank voor het warme welkom hier.Met de aanschaf heb ik niet zo heel veel haast want de auto moet natuurlijk wel naar mijn zin zijn.
Ik heb al een pbtje gehad van Mustangman en zal begin volgend jaar wel kontakt opnemen is in principe een plaatsgenoot.Ook moet ik eerst mijn Volvo T5 verkopen want 2 van die benzineslurpers is teveel (we hebben ook nog een Volvo 850 GLE voor de vrouw).
By the way wat een boel smileys hebben jullie hier
Ik heb al een pbtje gehad van Mustangman en zal begin volgend jaar wel kontakt opnemen is in principe een plaatsgenoot.Ook moet ik eerst mijn Volvo T5 verkopen want 2 van die benzineslurpers is teveel (we hebben ook nog een Volvo 850 GLE voor de vrouw).
By the way wat een boel smileys hebben jullie hier
Een T5 is echt waar een super heerlijke betrouwbare solide snelle wagen.
En ik vind het ook niet zo'n leuke gedachte maar ik wil nu wel eens een Mustang en och die 10klepper rijd ook lekker.
Maar als de onderhoudskosten van een Mustang uit 95/96 een beetje meevallen dan blijft hij en gaat de 10V eruit.Daar moet ik me eerlijk gezegd nog even in verdiepen,dus ben ik misschien wel te snel met mijn keuze om de T5 te verkopen.
Ik verdien niet slecht maar ga niet al mijn eurotjes in de auto's steken.
En ik vind het ook niet zo'n leuke gedachte maar ik wil nu wel eens een Mustang en och die 10klepper rijd ook lekker.
Maar als de onderhoudskosten van een Mustang uit 95/96 een beetje meevallen dan blijft hij en gaat de 10V eruit.Daar moet ik me eerlijk gezegd nog even in verdiepen,dus ben ik misschien wel te snel met mijn keuze om de T5 te verkopen.
Ik verdien niet slecht maar ga niet al mijn eurotjes in de auto's steken.
- crimson_lion
Ik heb even zitten zoeken maar kom niet tot een bevredigend antwoord op wat ik wil weten:
Zit er in de buurt van Uden een garage waar ik hem met een gerust hart heen kan sturen voor zijn onderhoud?
Aan welke prijzen moet ik denken voor een kleine/grote beurt.
En wat zijn (ongeveer) de prijzen van de meest voorkomende onderdelen.dus niet de banden en filters enzo maar meer het speciefieke spul.
Het gaat dus om een Mustang van de 4de generatie.
Ik wil dus voorkomen dat ik na aanschaf een enorme schrik ga krijgen en dat ik gelijk geen lol meer heb in de Mustang.Ik weet uiteraard dat het duurder is als een huis tuin en keuken auto want je hebt toch wel iets "aparts".
Zit er in de buurt van Uden een garage waar ik hem met een gerust hart heen kan sturen voor zijn onderhoud?
Aan welke prijzen moet ik denken voor een kleine/grote beurt.
En wat zijn (ongeveer) de prijzen van de meest voorkomende onderdelen.dus niet de banden en filters enzo maar meer het speciefieke spul.
Het gaat dus om een Mustang van de 4de generatie.
Ik wil dus voorkomen dat ik na aanschaf een enorme schrik ga krijgen en dat ik gelijk geen lol meer heb in de Mustang.Ik weet uiteraard dat het duurder is als een huis tuin en keuken auto want je hebt toch wel iets "aparts".
Prijzen onderdelen kunnen nogal verschillen. Als je haast hebt en bij hessing vandaan laat komen betaal je veel. Via de paralelle import betaal je vaak redelijke prijzen, overigens nog veel meer dan in amerika, maar minder dan je voor je volvo betaalt. We hebben zelf een met 330.000 km op de teller. Heeft helaas net zijn tweede nieuwe koppakking gekregen. De koppakking is inderdaad een zwak punt. Overigens vraagt de volvodealer meer voor de montage van een nieuwe distributieriem in mijn volvo dan dat ik voor de montage van de nieuwe koppakkingen kwijt was. Ik heb ook een keer kapotte drijfstanglagers gehad. Dit komt overigens bijna niet voor voor zover ik weet. Verder een probleemloze auto. Als je niet te veel binnen de bebouwde kom rijdt, zijn ze nog verrassend zuinig ook. Ik zat gemiddeld op 1 op 11,6 (over bijna 200.000 km).
Ik rij nu dagelijks diesel (volvo S80 2.5D), maar ik rij echt liever in de mustang. Hij stuiterd wel wat meer, mede omdat hij verlaagd is en stugge schokdempers heeft, en het in en uitstappen vereist iets meer behendigheid. Maar alle nadelen wegen niet op tegen de glimlach die een mustang je bezorgt. Zelfs een V6 geeft een heerlijk gevoel.
Groeten,
Ben en Gabriëlle
Ik rij nu dagelijks diesel (volvo S80 2.5D), maar ik rij echt liever in de mustang. Hij stuiterd wel wat meer, mede omdat hij verlaagd is en stugge schokdempers heeft, en het in en uitstappen vereist iets meer behendigheid. Maar alle nadelen wegen niet op tegen de glimlach die een mustang je bezorgt. Zelfs een V6 geeft een heerlijk gevoel.
Groeten,
Ben en Gabriëlle
'06 mustang coupe (daily Gabriëlle)
'95 mustang coupe (sold, ex daily mij, ex daily Gabriëlle na 375.000 km verkocht)
'57 willy's M38A1 Nekaf (voor de fun)
'99 volvo S80 2.5D (mijn daily, na ruim 500.000 km verkocht)
'03 Mercury Mountaineer
'95 mustang coupe (sold, ex daily mij, ex daily Gabriëlle na 375.000 km verkocht)
'57 willy's M38A1 Nekaf (voor de fun)
'99 volvo S80 2.5D (mijn daily, na ruim 500.000 km verkocht)
'03 Mercury Mountaineer
Ik had al iets gevonden voor onderdelen in Amerika, Dallas Mustang parts maar er zullen er vast meer zijn.Voor eventueel onderhoud zou ik ook niet zo ver hoeven in Oss zit een dealer (Hendriks) dus dat zou allemaal wel goed moeten komen.
En van het brandstof verbruik sta ik echt te kijken ik had zelf een 1op 7 in gedachten als gemiddeld.
En van het brandstof verbruik sta ik echt te kijken ik had zelf een 1op 7 in gedachten als gemiddeld.