SLURPTAX!!!!!!!

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Las het vanmorgen op de voorpagina. :( En dan vanavond horen dat de economie groeit...

De regering vreest gewoon Europa, dan moeten ze de BPM laten vervallen, dus ze zijn al bezig om te zorgen dat ze ergens anders dat geld vandaan halen.

Inmiddels is denk ik half Nederland het 'milieu'-excuus wel beu. Plus het feit dat Nederland als 'braafste' weer iets als eerste gaat doen. En inmiddels mag je nog steeds geen auto in Duitsland kopen en hier in Nederland mee rijden. Wat een open markt.
De grenswaarde voor benzineauto’s is definitief vastgesteld op 232 gram per kilometer
Hebben ze hier files mee gerekend? Dan rij ik niet teveel kilometers, maar is mijn uitstoot wel beduidend hoger. Zelfs als ik een zeer milieu-vriendelijke auto heb, haal ik dat gewoon niet. Of krijgt de Randstad hier ook weer aparte tarieven voor?
Ook bijvoorbeeld alle uitvoeringen van de Chrysler 300C gaan meer kosten.
Dus de verkopen zullen iets teruglopen, dus ik zie het er wel van komen dat er gewoon minder verkopers nodig zijn. Dus de werkeloosheid zal weer omhoog gaan.
TIJD VOOR NIEUWE VERKIEZINGEN
Stond destijds in navolging van dat verhaal van die niet betrouwbare stemcomputers een leuk stukje over in de Wat U Zegt: Die 'onbetrouwbare' stemcomputers zijn gebruikt om dit kabinet neer te zetten. We kunnen de uitkomsten van die apparaten niet vertrouwen, dus gelijk nieuwe verkiezingen?'

Het moge duidelijk zijn: niet dus...
het grootste deel van de adviesprijs wordt bepaald door de hoogte van de accijnzen, heffingen en BTW.
En dan nog moeilijk doen met die 'kilometerheffing' die we dus al via de accijnzen enzo betalen... Moet allemaal technisch, moeilijk, en bureaucratisch... maar ze gaan er helemaal aan voorbij dat we al 'kilometerheffing' betalen. Alleen noemen we het anders: accijnzen, heffingen en BTW.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Neko, gram CO2 per km is een maatstaaf. Net als pk en Nm dat zijn.
De motoren worden getest en deze testresultaten zijn van belang in dit verhaal. Niet de locatie van de auto en het gebruik ervan.

Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Zo kan ik ook nog wel even rekenen. Blijf het gewoon een verknipte belasting vinden, net zoals die kilometerheffing waar ze over kletsen. Maar het beestje bij de naam noemen (het dus gewoon een belastingmaatregel noemen) zullen ze in Den Haag niet doen...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

het probleem is niet dat bezine geboycot en uitgemolken wordt, maar dat alternatieve brandstoffen zoals E85 niet gepromoot worden.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

65-fastback schreef:het probleem is niet dat bezine geboycot en uitgemolken wordt, maar dat alternatieve brandstoffen zoals E85 niet gepromoot worden.
Dit heeft ook weer nadelige gevolgen:

-Prijzen voor graan en andere landbouwgewassen worden hierdoor een stuk duurder door de grotere vraag.
-In Groot Brittannie bleek eerder dit jaar een badge brandstof iets meer etanol te bevatten dan normaal. Gevolg: honderden auto's met motorproblemen, totaan kopotte motoren toe.
Tel uit je winst
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Claire

Bericht door Claire »

Ben blij dat ik geen nieuwe auto rij.... :censored:
Het wachten is op de klassiekers, eerst gaan daar meer van verkocht worden, omdat daar geen tax inzit en blijven de mensen er langer in rijden. Dan moet daar weer iets op verzonnen worden.. :bann:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Maustang

Bericht door Maustang »

Ik was vrolijk.........totdat ik dit item las.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Nederland is idioot.
Auto's zijn inderdaad niet de meest belangrijke CO2 uitstoters.
Volgens mij proberen ze hier twee vliegen in een klap mee te slaan....en de emissie terugdringen en de files oplossen.

Zowiezo is NL beklopt....heb een auto in Duitsland in bestelling; hier kost deze 10.000 euro minder dan dezelfde wagen in Nederland. Op het Nederlandse bedrag ik dat bijna 25% !!!
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Kuupertie schreef:Nederland is idioot.
Auto's zijn inderdaad niet de meest belangrijke CO2 uitstoters.
Volgens mij proberen ze hier twee vliegen in een klap mee te slaan....en de emissie terugdringen en de files oplossen.

Zowiezo is NL beklopt....heb een auto in Duitsland in bestelling; hier kost deze 10.000 euro minder dan dezelfde wagen in Nederland. Op het Nederlandse bedrag ik dat bijna 25% !!!
Helaas moet je over deze auto bij het invoeren wel nog even de BPM aftikken.
En raad eens hoeveel dat verschil bedraagt.............................
In een auto met een consumentenprijs van € 40.000 [ex btw] zit zo'n € 11.000 aan BPM
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Dit alles is het gevolg van de denkwijze van een stel geitewollen sokken figuren,die zelf nooit verder komen dan het openbaar vervoer of de fiets.Eigenlijk willen ze wel graag in een zo groot mogelijke auto rijden,maar nog liever leggen ze heel Autorijdend Nederland aan de ketting omdat ze zelf geen eigen wil hebben.Jaloezie is de grootste drijfveer van deze mensen.
Het duurt echt niet meer zolang dan zijn de klassiekers ook aan de beurt.
En de Nederlander prutteld wel wat,maar doet uiteindelijk helemaal niets,en gaat gewoon accoord met alles.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

woon je in spanje of in frankrijk dan doet de bevolking wel wat maar wij zijn wat mak gworden
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Mustanghenkie

Bericht door Mustanghenkie »

En wat kun je er aan doen, nieuwe verkiezingen zijn volgens mij ook geen oplossing. Het is altijd weer hetzelfde tuig wat in de bankjes van de 1e en 2e kamer zit. Alleen is de verdeling wat anders.

Ik vind het wel eens om moedeloos van te worden. Autorijden word als het zo door gaat echt weer iets voor de beter gevulde protomonee.

Nu heb ik zelfs al dat ik LPG in mijn Mustang overweeg :roll: Enkelen die mij wat beter kennen weten hoe ik hieraltijd over dacht. Maar omdat met die benzine prijzen de lol er zolangzamerhand wel vanaf is moet ik straks wel.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Ik stel voor op deze mooie ochtend:

Afbeelding
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

He heren Nederlanders, jullie kunnen in België komen wonen ! Vermits België misschien binnenkort gesplitst wordt (we hebben nog altijd geen regering :shock: )kunnen jullie misschien in Vlaanderen komen wonen ? We kunnen het dan ook Mustangland noemen :D

Alle gekheid op een stokje: het wordt zo stilaan ferm triestig als we al deze berichten horen.......

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

RobSchipper schreef:Ik stel voor op deze mooie ochtend:

Afbeelding
Maaruh Rob, waarom zouden we het Kremlin aan gaan vallen? :wink:

Afbeelding

Iets serieuzer dan, hier is een goed overzicht van het hele verhaal:

Overzicht autobelastingen 2008