van Automaat naar Handgeschakeld
Moderator: Shelby GT-H
van Automaat naar Handgeschakeld
Hoi mensen,
Ik had een vraag, ik wil graag mn automaat vervangen door een handgeschakelde bak. Kan iemand mij vertellen of dat kan, zoja,iemand een adres voor mij waar ik zo'n bak kan kopen en hoeveel ik er voor kwijt ben? heeft iemand er ook ervaring mee?
groetjes
Ferdi
Ik had een vraag, ik wil graag mn automaat vervangen door een handgeschakelde bak. Kan iemand mij vertellen of dat kan, zoja,iemand een adres voor mij waar ik zo'n bak kan kopen en hoeveel ik er voor kwijt ben? heeft iemand er ook ervaring mee?
groetjes
Ferdi
- Mustanghenkie
Wat is er mis met een automaat in de Mustang. Ik zou niet anders willen. Naar het schijnt is zo'n verherbouwing wel een kostbare aangelegenheid. Maar er zijn vast wel mensen op dit forum die je dat haarfijn uit kunnen leggen.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Er is niks mis met een automaat of met mijn automaat maar dat handgeschakelde zit toch een extra kick achter vind ik.Mustanghenkie schreef:Wat is er mis met een automaat in de Mustang. Ik zou niet anders willen. Naar het schijnt is zo'n verherbouwing wel een kostbare aangelegenheid. Maar er zijn vast wel mensen op dit forum die je dat haarfijn uit kunnen leggen.
Groetjes
Hoi Ferdy,
Er is genoeg te vinden. Zoek maar eens op T5 swap.
Bijvoorbeeld:
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... /index.php
http://www.moderndriveline.com/
Rob
Er is genoeg te vinden. Zoek maar eens op T5 swap.
Bijvoorbeeld:
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... /index.php
http://www.moderndriveline.com/
Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- Mustanghenkie
Die extra kick heb ik nu juist met een automaat, de tijd dat het als echt amerikaans werd gezien is wel voorbij. Het geeft mij een gevoel van exclusief autorijden. Sterker nog, mijn volgende auto voor dagelijks gebruik zal naar alle waarschijnlijkheid ook een automaat hebben. Hoewel ik geen hekel heb aan schakelen, integendeel. Ik vind het leuk hoor. Maar ik rij relaxter rond met een automaat. Ik heb ook wel eens in een Mustang met handbak gereden en het rijd prima, maar ja zo heeft iedereen zijn voorkeur. In ieder geval succes met de verbouwing.Er is niks mis met een automaat of met mijn automaat maar dat handgeschakelde zit toch een extra kick achter vind ik.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
- 66stangwhite
Hiervoor heb ik een 66 coupe 289 gehad, met een automaat. Het reed heerlijk ontspannen. Nu heb ik een 66 Fastback GT, met een handgeschakelde versnellingsbak. Ook dit heeft zeker zijn charme. Het geeft inderdaad een ontzettende kick!
Maar de discussie automaat / handgeschakeld blijft altijd persoonlijk. Het een is niet echt beter of fijner dan het ander. Het heeft beide zijn charme en je moet voor je zelf uitmaken voor welke optie je gaat... De een heeft nou eenmaal een voorkeur voor automaat, de ander voor handgeschakeld.
Echter heeft mijn Fastback een handgeschakelde 5-bak. Van welke auto deze versnellingsbak en koppeling oorspronkelijk is geweest weet ik niet.
Frank
Maar de discussie automaat / handgeschakeld blijft altijd persoonlijk. Het een is niet echt beter of fijner dan het ander. Het heeft beide zijn charme en je moet voor je zelf uitmaken voor welke optie je gaat... De een heeft nou eenmaal een voorkeur voor automaat, de ander voor handgeschakeld.
Echter heeft mijn Fastback een handgeschakelde 5-bak. Van welke auto deze versnellingsbak en koppeling oorspronkelijk is geweest weet ik niet.
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- 66stangwhite
- NordicDawn
- tonmustang
- Blackmustang
Zowel een automaat als een handbak hebben hun eigen charme. Het leuke van V8- motoren is het overschot aan koppel dat al bij lage toeren beschikbaar is. De kracht van de motor wordt mijns inziens het meest zuiver overgebracht op de achterwielen via een handbak. De dempende werking van de koppelomvormer in een (reguliere) automaat maakt de beleving van de kracht in de motor in mijn ogen een stuk milder. Om deze reden heb ik de ombouw nu ook aangevangen.
"Driving a high torque automatic shift, is the most fun you can have in a car. Driving a high torque stick shift is, the most fun you can have..." (Jeremy Clarkson).
"Driving a high torque automatic shift, is the most fun you can have in a car. Driving a high torque stick shift is, the most fun you can have..." (Jeremy Clarkson).