nmJBtEuLSv
Moderator: Shelby GT-H
- PoisonIvy66
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb tijdens mijn trip in engeland genoeg regen gehad om dat uit te testen.
Mijn enige inlaat is via de shaker, de snorkel is afgeblokt i.v.m. montecarlobar.
Ik heb totaal geen problemen gehad met de regen.
Er zitten bij mij ook een aantal gaatjes in de bodem van het luchtfilterhuis,
waardoor het regen water weg kan lopen.
Een verschil tussen mijn shaker, en Jan's scoop is wel dat mijn shaker niet vlak ligt met de motorkap.
Hierdoor zal de regen die op neerkomt en naar achteren stroomt, bij mij niet de shaker ingaan.

Mijn enige inlaat is via de shaker, de snorkel is afgeblokt i.v.m. montecarlobar.
Ik heb totaal geen problemen gehad met de regen.
Er zitten bij mij ook een aantal gaatjes in de bodem van het luchtfilterhuis,
waardoor het regen water weg kan lopen.
Een verschil tussen mijn shaker, en Jan's scoop is wel dat mijn shaker niet vlak ligt met de motorkap.
Hierdoor zal de regen die op neerkomt en naar achteren stroomt, bij mij niet de shaker ingaan.

grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- Mustang Den Haag
- †
Je moet hem lekker buiten zetten in het zon.6-banger schreef:Kleur komt exact overeen,maar wat ik al zei,de foto's zijn van slechte kwaliteit.Ik kreeg ze niet beter in mijn garage.En het is ook de lichtinval door het raam.
Zal ik van de week doen Rob.Eerst laat ik hem een aantal dagen binnen doorharden.
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Ziet er zeer netjes uit Jan!! Knap werk om dit zo te doen.
Ik ben benieuwd naar de auto in het echt.... want dan kan je pas echt zien hoe het geworden is.
Greetz Marchel
Ik ben benieuwd naar de auto in het echt.... want dan kan je pas echt zien hoe het geworden is.
Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
-
6-banger
Helaas blijken er toch her en der wat miniscule stofjes in gevallen te zijn.
Da's altijd het probleem als je zelf wat spuit thuis.In een spuitcabine is het nagenoeg stofvrij,in een garage thuis is dat praktisch onmogelijk.
Was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor.Maar ja,kap laten spuiten kostte zowat 6 a 700 Euro.
Van de week ga ik hem poetsen met Commandant 2.Daarmee haal je de oppervlakkige stofjes er vrij makkelijk vanaf maar je zal altijd wat blijven zien omdat je er niet alles mee wegkrijgt.
Kleur is hetzelfde,ook het spuitwerk op zich is netjes,geen lopers of andere ongein.Alleen wat stofjes dus.Je ziet het als je over de kap heenkijkt afhankelijk van de licht inval.Daarom had ik het in 1e instantie ook niet gezien.Maar ik ben er tevreden over verder.
Wat water door die scoop aangaat wat Erwin aanhaalde,volgens mij valt dat wel mee.Mijn luchtfilter zit wel onder de scoop natuurlijk maar aanzuigen van water zal het wel tegen houden denk ik.En Ronald heeft er met zijn Twister schijnbaar weinig last van dus.Mocht dat toch zijn heb ik daar wel een oplossing voor.Dan schroef ik die rvs roosters er even uit,leg net achter die roosters een strookje siliconenkit zodat je een opstaand randje krijgt,en zet de roosters er weer in.Is niks van te zien dan en het houd water tegen.Tja,beetje improviseren he.Mischien heeft iemand daar nog een beter idee voor,laat maar weten dan.
@Arjo:Inderdaad,ik probeer het allemaal zoveel mogelijk zelf te doen.Ten 1e scheelt dan enorm in prijs ten 2e doe ik dat erg graag.Kijk,ik heb ook geen zak geld liggen zoals de meesten niet,om vanalles maar te laten doen,dus moet roeien met de riemen die ik heb.
En het is gewoon een erg mooie hobby vind ik zelf om alles zoveel mogelijk zelf te doen.Voor aankomende winter heb ik nog wel wat projectjes liggen die ik wil doen,maar dat zal ik tezijnertijd wel op het forum zetten.
Maar iedereen bedankt voor de leuke reactie's.
groet Jan
Da's altijd het probleem als je zelf wat spuit thuis.In een spuitcabine is het nagenoeg stofvrij,in een garage thuis is dat praktisch onmogelijk.
Was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor.Maar ja,kap laten spuiten kostte zowat 6 a 700 Euro.
Van de week ga ik hem poetsen met Commandant 2.Daarmee haal je de oppervlakkige stofjes er vrij makkelijk vanaf maar je zal altijd wat blijven zien omdat je er niet alles mee wegkrijgt.
Kleur is hetzelfde,ook het spuitwerk op zich is netjes,geen lopers of andere ongein.Alleen wat stofjes dus.Je ziet het als je over de kap heenkijkt afhankelijk van de licht inval.Daarom had ik het in 1e instantie ook niet gezien.Maar ik ben er tevreden over verder.
Wat water door die scoop aangaat wat Erwin aanhaalde,volgens mij valt dat wel mee.Mijn luchtfilter zit wel onder de scoop natuurlijk maar aanzuigen van water zal het wel tegen houden denk ik.En Ronald heeft er met zijn Twister schijnbaar weinig last van dus.Mocht dat toch zijn heb ik daar wel een oplossing voor.Dan schroef ik die rvs roosters er even uit,leg net achter die roosters een strookje siliconenkit zodat je een opstaand randje krijgt,en zet de roosters er weer in.Is niks van te zien dan en het houd water tegen.Tja,beetje improviseren he.Mischien heeft iemand daar nog een beter idee voor,laat maar weten dan.
@Arjo:Inderdaad,ik probeer het allemaal zoveel mogelijk zelf te doen.Ten 1e scheelt dan enorm in prijs ten 2e doe ik dat erg graag.Kijk,ik heb ook geen zak geld liggen zoals de meesten niet,om vanalles maar te laten doen,dus moet roeien met de riemen die ik heb.
En het is gewoon een erg mooie hobby vind ik zelf om alles zoveel mogelijk zelf te doen.Voor aankomende winter heb ik nog wel wat projectjes liggen die ik wil doen,maar dat zal ik tezijnertijd wel op het forum zetten.
Maar iedereen bedankt voor de leuke reactie's.
groet Jan
-
6-banger
Verspringt inderdaad iets ja.Maar had de keus:of bij de koplampen iets verspringen,of een grote naad tussen de kap en het cowlventpaneel.
Overigens lijkt het op de foto meer dan het werkelijk is.
Volgende week ga ik alsnog proberen hem door iets anders af te stellen wat beter te krijgen.Mijn oude kap zat ook iets verschil in met de koplamp omlijstingen.
@Harry:Ik weet nog niet zeker of ik a.s. zaterdag kom.Kans zit er dik in dat ik deze keer overslaag.Heb behoorlijk wat lichamelijke problemen op moment vandaar.
Overigens lijkt het op de foto meer dan het werkelijk is.
Volgende week ga ik alsnog proberen hem door iets anders af te stellen wat beter te krijgen.Mijn oude kap zat ook iets verschil in met de koplamp omlijstingen.
@Harry:Ik weet nog niet zeker of ik a.s. zaterdag kom.Kans zit er dik in dat ik deze keer overslaag.Heb behoorlijk wat lichamelijke problemen op moment vandaar.
- McQueen
- Contacteer:
Aan elke wagen scheelt er wel iets, of is niet 100% juist afgesteld, of kan niet beter afgesteld worden, enz ...
Maar .... toch knappe kar en hood, Jan !
Knap gedaan !
See yo !
Zondag Weert ?
Maar .... toch knappe kar en hood, Jan !
Knap gedaan !
See yo !
Zondag Weert ?
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Dat verspringen kan natuurlijk ook aan je voorschermen liggen. Als die teveel naar voren gemonteerd zitten (zo te zien heb je bij je raam moldings redelijk wat speling) komen je koplampen vanzelf ook naar voren en lijkt je motorkap te kort.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
-
6-banger
Raammoldings neem ik aan dat je de chrome strips van de voorruit bedoeld.Daar zit hooguit 2mm tussen.
Maar blijkbaar is mijn stang niet de enige die dit probleem heeft,kijk maar eens bij deze link naar de wagen van Rob.Ook daar lijkt de kap te kort.En zoals ik al zei,mijn oude kap had dit probleem ook.
http://mustangforum.isookzo.nl/viewtopi ... 6fc78f7fa4
Ik zal er eens op letten bij meetings bij andere Mustangs,volgens mij zijn er wel meer te vinden waar het niet helemaal klopt.
groet Jan
Maar blijkbaar is mijn stang niet de enige die dit probleem heeft,kijk maar eens bij deze link naar de wagen van Rob.Ook daar lijkt de kap te kort.En zoals ik al zei,mijn oude kap had dit probleem ook.
http://mustangforum.isookzo.nl/viewtopi ... 6fc78f7fa4
Ik zal er eens op letten bij meetings bij andere Mustangs,volgens mij zijn er wel meer te vinden waar het niet helemaal klopt.
groet Jan