American Sunday (TT Circuit Assen, 19 Augustus 2007)

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Yoran_American_Sunday

American Sunday (TT Circuit Assen, 19 Augustus 2007)

Bericht door Yoran_American_Sunday »

AMERICAN SUNDAY
Zondag 19 augustus 2007
TT Circuit Assen

Op zondag 19 augustus verovert de American way of life het TT Circuit Assen tijdens American Sunday. Een bijzonder evenement vol prachtige musclecars, old- en newtimers, trucks en motoren van Amerikaanse makelij. Hier mag de liefhebber van Amerikaans schoon zeker niet ontbreken!

Dit ultieme Amerikaanse festival combineert bijzondere voertuigen met ultrasnelle sprintactie en zinderende shows wat dit tot het grootste gecombineerde auto- motor- en truckevenement van Nederland maakt. De honderden US cars, bikes en trucks mogen zich verheugen op een bijzonder nieuwsgierig publiek, dat alles wil weten over de aanwezige voertuigen. Daarnaast biedt een uitgekiend paddock- en baanprogramma iedereen voldoende vermaak.

Openingstijden: 10.00 - 17.00 uur.

Amerikaanse paddock
Op de paddock van het TT Circuit vormen club- en bedrijvenstands het kloppende hart van American Sunday. Verschillende Amerikaanse auto-, motor- en truckclubs presenteren de allermooiste exemplaren uit de club, en vertellen vol enthousiasme waar hun passie voor Amerikaanse voertuigen vandaan komt. Iedereen die meer wil weten over de achtergrond kan hier meer te weten komen. Bij de Amerikaanse bedrijvenmarkt kunnen allerlei artikelen op het gebied van Amerikaanse voertuigen en lifestyle aangeschaft worden.

Het paddockprogramma biedt verder een spannende wedstrijd voor mensen die hun trots prachtig aankleden met diverse accessoires én deze schitterend poetsen: de Meguair’s Show & Shine Contest. In diverse categorieën zoals USA Cars, Classic Cars en Motorbikes strijden de deelnemers om de ultieme eer.

Tijdens de Exhaust Competition gaat de strijd om de uitlaat: welke produceert het meeste decibellen? Een knallende wedstrijd, waarbij vlammen en knallen het hoogtepunt zijn!

Zelf meedoen?
Wilt u zelf met uw Amerikaan op de paddock staan en meedoen aan een van de programmaonderdelen? stuur dan even een email naar yoran@402events.com

Bent u lid van een Amerikaanse club?
Uiteraard verwelkomen wij Amerikaanse auto- motor en truckclubs van harte tijdens American Sunday. Deze clubs kunnen gebruik maken van de speciale clubregeling: bij aanmelding vooraf aan het evenement (via yoran@402events.com) krijgen zij een speciale plaats op de paddock en gratis entree voor de bestuurder en 1 bijrijder. Natuurlijk dient u wel met uw Amerikaanse voertuig te komen.

Muscle power op het circuit
De Amerikaanse power kun je in levende lijve voelen tijdens de Shootout: spectaculaire sprintduels waarbij de échte Amerikaanse musclecars gaan strijden. Ook hier zijn diverse categorieën, zodat de spanning op de baan te voelen is!

WEST Nascar Demo Team Nederland
Ook zullen diverse demonstraties worden gehouden, geheel in Amerikaanse stijl. Zo kunnen de bezoekers genieten van deze originele Nascar Pickup, die een bijzondere show zal neerzetten.

Motoren en trucks
Liefhebbers van motoren komen ruimschoots aan hun trekken bij het aanschouwen van verschillende Amerikaanse motormerken, zoals bijvoorbeeld Harley Davidson. Ook op truckgebied mogen Amerika’s beste merken als Mack, Peterbilt en Kenworth niet ontbreken. Aan het einde van het evenement zal een bijzondere parade American Sunday afsluiten.

Het geheel wordt natuurlijk gecompleteerd met de traditionele American food & drinks, in de vorm van overheerlijke hotdogs, popcorn, hamburgers, donuts en het echte Amerikaanse Budweiser bier. Ook zal voor muzikale aankleding worden gezorgd.

Kortom: een bijzondere dag vol Amerikaanse musclecars én the American way of life!
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ben nog nooit op het TT circuit geweest, dus het lijkt me wel leuk te komen, maar ik vind zowat alles leuk... zal es kijken of het paardje die kant op wil bollen.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Zelfde datum als de Bavaria City Racing..... beetje jammer.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Weet nog niet of ik dat ga halen... Zit net na de vakantie, dus kan wel een beetje een drukke periode zijn :?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Bijna een thuismeeting,dus ik denk dat ik wel ga kijken.
Ik heb me iig al aangemeld via de e-mail.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Gaat de club er ook heen ?
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Mustang95

Bericht door Mustang95 »

Wij gaan ook. Nu alleen nog kaarten via de/een club

Groeten,
Ben en Gabriëlle
'06 mustang coupe (daily Gabriëlle)
'95 mustang coupe (sold, ex daily mij, ex daily Gabriëlle na 375.000 km verkocht)
'57 willy's M38A1 Nekaf (voor de fun)
'99 volvo S80 2.5D (mijn daily, na ruim 500.000 km verkocht)
'03 Mercury Mountaineer
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Lijkt me een leuk dagje uit.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Als de club inschrijft kost het de leden niets !

En krijg je als club een leuke plaats

Ik ga wel ben bekend met het circiut Assen .

Rij hier regelmatig met mijn zoon sesies met de Motor.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Mustang_bartje
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

Ben altijd wel in voor een meeting of evenement, de tt lijkt ook top! Blijft alleen wel een behoorlijke afstand.

Misschien zijn er tegen die tijd meerdere mensen die vanuit Almere (flevoland) vertrekken? kunnen eventueel samen oprijden dan.

Eerst de auto maar eens in orde maken, is nog niet helemaal in topstaat, nog steeds last van een niet goed functionerende dynamo en een behoorlijke lekkage via de carburateur... maar ja, augustus is nog ver, zal tegen die tijd wel verholpen zijn hoop ik.
Mustang 2006 blauw
Frank

Bericht door Frank »

Een paar jaar geleden was er ook een American Sunday op het TT-circuit van Assen. Dit was toen echt een te gek evenement!

Lijkt me dit jaar hartstikke leuk om weer naar toe te gaan. Gaan we ons nog als club aanmelden of iets...?

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Nicov.dr.Klok

Gezien de ervaringen uit het verleden,zal de TMCN er waarschijnlijk niet als club heengaan.Ook is in datzelfde weekeend de APOW in Antwerpen,en daar gaan iig heel veel Mustangs uit het Westen en Zuiden van ons land naar toe.
De moraal is dus,schrijf je gewoon in via de e-mail en dan kunnen we altijd nog ergens verzamelen zodat we toch met zijn allen bij elkaar staan op de paddock.
Gr.Nico

Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Ik kom!!
Hekkings
Contacteer:

Bericht door Hekkings »

Ik ga ook.
Allard.
Een hobby mag geld kosten, daarom kook ik op gas.

Mustang 1970 hardtop coupé sold.
Mustang 1969 Sportsroof project.
Golf GTI Limited Edition 2009
Nicov.dr.Klok

Stuur even een E-Mail aan Yoran.Dan kunnen we mss wat organiseren wbt. Entree en plek op de paddock.
Gr.Nico

Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”