MartiAutoworks vaderdagkado
Moderator: Shelby GT-H
MartiAutoworks vaderdagkado
Wat kan het leven toch mooi zijn!
Weet iemand ook wat "bucked" inhoudt en waarom dit niet staat ingevuld?
Met welke bandenmaat komt 7.35x14.4 overeen?
Heeft iemand al eens contact gehad met deze dealer?
Alvast bedankt, Wim
Weet iemand ook wat "bucked" inhoudt en waarom dit niet staat ingevuld?
Met welke bandenmaat komt 7.35x14.4 overeen?
Heeft iemand al eens contact gehad met deze dealer?
Alvast bedankt, Wim
Wim,
Leuk! Gefeliciteerd met je Marti Report!
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat "bucked" een relatie heeft met de bucktag. Dus het zal de dag zijn waarop de bucktag gemaakt is met daarop de details voor de mensen aan de lopende band. Maar, zo weten we inmiddels wel, niet altijd en in niet alle fabrieken zijn er bucktags gebruikt. Dus, mijn veronderstelling is dat toen, in 1967, in San Jose geen bucktags gebruikt werden. Over de bucktags vind je meer in deze link: BUCK TAG
Die bandenmaat zou ik weer naar moeten zoeken...
En de dealer: op www.fordvehicles.com kon ik hem terugvinden; hier is de website: http://www.robinsford.net/pages/present ... eight=100%.
Costa Mesa ligt ten zuiden van Los Angeles...
Marc
Leuk! Gefeliciteerd met je Marti Report!
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat "bucked" een relatie heeft met de bucktag. Dus het zal de dag zijn waarop de bucktag gemaakt is met daarop de details voor de mensen aan de lopende band. Maar, zo weten we inmiddels wel, niet altijd en in niet alle fabrieken zijn er bucktags gebruikt. Dus, mijn veronderstelling is dat toen, in 1967, in San Jose geen bucktags gebruikt werden. Over de bucktags vind je meer in deze link: BUCK TAG
Die bandenmaat zou ik weer naar moeten zoeken...
En de dealer: op www.fordvehicles.com kon ik hem terugvinden; hier is de website: http://www.robinsford.net/pages/present ... eight=100%.
Costa Mesa ligt ten zuiden van Los Angeles...
Marc
Laatst gewijzigd door 72grande op ma 21 jun, 2004 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Marc
Wim,
Ook bandentabel weer gevonden. De oude maat is overigens 7.35x14; dan staat er 4-ply, ofwel 4 lagen. Dit is natuurlijk een oude maat met een breedte/hoogte verhouding die niet precies gelijk is aan de huidige maatvoering. Maar met deze tabel kom je er vanzelf uit...
BANDENTABEL
Overigens, ik zie dat je vinyl dak in de loop der jaren is verdwenen...
Marc
Ook bandentabel weer gevonden. De oude maat is overigens 7.35x14; dan staat er 4-ply, ofwel 4 lagen. Dit is natuurlijk een oude maat met een breedte/hoogte verhouding die niet precies gelijk is aan de huidige maatvoering. Maar met deze tabel kom je er vanzelf uit...
BANDENTABEL
Overigens, ik zie dat je vinyl dak in de loop der jaren is verdwenen...
Marc
Marc
Wat is het forum toch geweldig!
In zo'n korte tijd al zoveel informatie, fantastisch.
Bedankt Marc
Marcel, dan zul toch eens aan een ander bouwjaar moeten gaan denken.
Geintje hoor, het rapport is natuurlijk prachtig.
Maar als je auto naar je zin is, is dit maar bijzaak.
Elk bouwjaar heeft zijn eigen charme.
Overigens, Marc, jij als onbetwist de dakplak specialist.
Valt het natuurlijk direct op dat het vinyl dak ontbreekt, deze ligt al op zolder te wachten.
Het zal wel een winterklusje worden, ik wil namelijk de ruiten en het hemeltje ook démonteren.
Groetjes, Wim
In zo'n korte tijd al zoveel informatie, fantastisch.
Bedankt Marc
Marcel, dan zul toch eens aan een ander bouwjaar moeten gaan denken.
Geintje hoor, het rapport is natuurlijk prachtig.
Maar als je auto naar je zin is, is dit maar bijzaak.
Elk bouwjaar heeft zijn eigen charme.
Overigens, Marc, jij als onbetwist de dakplak specialist.
Valt het natuurlijk direct op dat het vinyl dak ontbreekt, deze ligt al op zolder te wachten.
Het zal wel een winterklusje worden, ik wil namelijk de ruiten en het hemeltje ook démonteren.
Groetjes, Wim
MartiAutoworkds ''bucked''
Wim,
Het volgende kwam ik tegen:
v. bucked, buck·ing, bucks
v. intr.
1-To leap upward arching the back: The horse bucked in fright.
2-To charge with the head lowered; butt.
3-To make sudden jerky movements; jolt: The motor bucked and
lurched before it finally ran smoothly.
4-To resist stubbornly and obstinately; balk.
Informal. To strive with determination: bucking for a promotion
Ik denk dat verklaring nummer 3 in aanmerking komt.
Zou het kunnen gaan om de afstelling? Met andere woorden : was het nodig om de auto opnieuw af te stellen of liep deze na de eerste afstelling en van de produktie-lijn afkomend mooi rond? Omdat er in jouw rapport geen datum staat ingevuld denk ik dat het dus niet nodig was jouw auto 'terug te sturen' in de produktie-lijn.
Het is maar een aanname hoor ! Groeten, Michel.
Het volgende kwam ik tegen:
v. bucked, buck·ing, bucks
v. intr.
1-To leap upward arching the back: The horse bucked in fright.
2-To charge with the head lowered; butt.
3-To make sudden jerky movements; jolt: The motor bucked and
lurched before it finally ran smoothly.
4-To resist stubbornly and obstinately; balk.
Informal. To strive with determination: bucking for a promotion
Ik denk dat verklaring nummer 3 in aanmerking komt.
Zou het kunnen gaan om de afstelling? Met andere woorden : was het nodig om de auto opnieuw af te stellen of liep deze na de eerste afstelling en van de produktie-lijn afkomend mooi rond? Omdat er in jouw rapport geen datum staat ingevuld denk ik dat het dus niet nodig was jouw auto 'terug te sturen' in de produktie-lijn.
Het is maar een aanname hoor ! Groeten, Michel.
Verklaring van Marc klopt.
Heb er net iets over gelezen in Mustang Monthly; daar staat naar mijn interpretatie dat ze in San Jose in 1967 geen buck-tags gebruikten.
Jammer dat ik geen scanner heb anders kon ik het artikel laten zien. Alsmede mijn Marti-report wat ik vrijdag heb binnengekregen!!! Heel leuk, echt een aanrader.
Groet,
Erwin.
Heb er net iets over gelezen in Mustang Monthly; daar staat naar mijn interpretatie dat ze in San Jose in 1967 geen buck-tags gebruikten.
Jammer dat ik geen scanner heb anders kon ik het artikel laten zien. Alsmede mijn Marti-report wat ik vrijdag heb binnengekregen!!! Heel leuk, echt een aanrader.
Groet,
Erwin.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ben er inmiddels over uit dat de fabriek in San Jose inderdaad geen Bucks gebruikte. Zou er dan een kans zijn dat ik een formulier met data in de auto kan vinden? Hoe wisten de mensen aan de band anders de gegevens voor de auto?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jou MartiAutoworksreport Erwin, wellicht kun je het fotograveren?
Groetjes, Wim
Ik ben er inmiddels over uit dat de fabriek in San Jose inderdaad geen Bucks gebruikte. Zou er dan een kans zijn dat ik een formulier met data in de auto kan vinden? Hoe wisten de mensen aan de band anders de gegevens voor de auto?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jou MartiAutoworksreport Erwin, wellicht kun je het fotograveren?
Groetjes, Wim
Wim,
De kans bestaat zeker dat je een "build sheet" in de auto vind. Plaatsen daarvoor zijn onder de stoel, onder het tapijt of achter het dashboard. Hoewel mijn auto zeer origineel is, heb ik het niet gevonden, maar anderen weer wel. Dus wie weet!
Ik ben ook benieuwd naar het report van Erwin, daar moeten we toch een oplossing voor kunnen vinden? Erwin, geen technische neef met scanner of zo?
We hebben trouwens twee andere Marti Reports op het forum staan, waaronder de 1967 van Mark (mustangman010) die, zo zie ik nu, maar een paar dagen na de jouwe gebouwd is. In San Jose!
Hier de (lange) link: 2X MARTI REPORT
Marc
De kans bestaat zeker dat je een "build sheet" in de auto vind. Plaatsen daarvoor zijn onder de stoel, onder het tapijt of achter het dashboard. Hoewel mijn auto zeer origineel is, heb ik het niet gevonden, maar anderen weer wel. Dus wie weet!
Ik ben ook benieuwd naar het report van Erwin, daar moeten we toch een oplossing voor kunnen vinden? Erwin, geen technische neef met scanner of zo?
We hebben trouwens twee andere Marti Reports op het forum staan, waaronder de 1967 van Mark (mustangman010) die, zo zie ik nu, maar een paar dagen na de jouwe gebouwd is. In San Jose!
Hier de (lange) link: 2X MARTI REPORT
Marc
Marc