kachelradiateur klusprojekt
Moderator: Shelby GT-H
kachelradiateur klusprojekt
Als de geur van koelvloeistof binnen in de auto te ruiken is, is dit vaak een teken dat de kachelradiateur lekt. En ja hoor, op een gegeven moment liep het water over de voeten. Tijd voor noodreparatie waarbij de kachel wordt omzeild door met een slang de verwaming te kortsluiten.
Goed, geen natte voeten meer, maar ook geen verwarming. Zomers gaat het nog wel. Beslagen ramen met koude lucht schoon blazen en raampjes lekker op een kier, maar in de winter is dit niet meer te doen.
In de manuals gelezen dat dit bij dit model Mustang een grote reparatie is. De radiateur zit verstopt in de kachelunit en is niet zomaar, zoals bij oudere modellen, via het dashboard kastje te vervangen.
Een tijd lang op deze manier door gesukkeld tot ik op mustangfever met Wil (mustangmania) aan de praat raakte over mijn koplampen. Hij had namelijk Marc een tip gegeven over de koplampen en ik mocht dat ook proberen (zie 'koplampen poetsen…'). Ook zei hij dat hij ervaring had met vervanging van de kachelradiateur en hij had voor mij een nieuwe liggen. Na de agenda te matchen op de SNC 0605 is een afspraak gemaakt op 23 mei jl. bij hem.
Ongelooflijk wat een klus. Dit had ik nooit zelf kunnen doen zonder de technische kennis (en techniek) van hem. Zijn liefde voor de mustang en meer specifiek de Fox was besmettelijk. Wil had toentertijd uit een goede, nieuwere sloop mustang een komplete kachelunit gehaald en hij heeft me overgehaald om niet alleen de radiateur aan te pakken. Nu komt na de kachel, de airco aan de beurt en daarna zelfs een nieuwe verflaag.
Hierbij wat foto’s van de kachelklus en dit wordt zeker vervolgd…
kachelunit compleet eruit
kachelunit
kachelradiateur
inderdaad lek!
.briljant idee van Wil:
heel de kachelunit vervangen.
De nieuwe radiateur en airco reviseren.
de boss in aktie!
aircopomp/aircoradiateur afstoppen.
koelvloeistof bijvullen en klaar.
:ciggy: Was it as good for you as it was for me?......ont'maagd'!
Goed, geen natte voeten meer, maar ook geen verwarming. Zomers gaat het nog wel. Beslagen ramen met koude lucht schoon blazen en raampjes lekker op een kier, maar in de winter is dit niet meer te doen.
In de manuals gelezen dat dit bij dit model Mustang een grote reparatie is. De radiateur zit verstopt in de kachelunit en is niet zomaar, zoals bij oudere modellen, via het dashboard kastje te vervangen.
Een tijd lang op deze manier door gesukkeld tot ik op mustangfever met Wil (mustangmania) aan de praat raakte over mijn koplampen. Hij had namelijk Marc een tip gegeven over de koplampen en ik mocht dat ook proberen (zie 'koplampen poetsen…'). Ook zei hij dat hij ervaring had met vervanging van de kachelradiateur en hij had voor mij een nieuwe liggen. Na de agenda te matchen op de SNC 0605 is een afspraak gemaakt op 23 mei jl. bij hem.
Ongelooflijk wat een klus. Dit had ik nooit zelf kunnen doen zonder de technische kennis (en techniek) van hem. Zijn liefde voor de mustang en meer specifiek de Fox was besmettelijk. Wil had toentertijd uit een goede, nieuwere sloop mustang een komplete kachelunit gehaald en hij heeft me overgehaald om niet alleen de radiateur aan te pakken. Nu komt na de kachel, de airco aan de beurt en daarna zelfs een nieuwe verflaag.
Hierbij wat foto’s van de kachelklus en dit wordt zeker vervolgd…
kachelunit compleet eruit
kachelunit
kachelradiateur
inderdaad lek!
.briljant idee van Wil:
heel de kachelunit vervangen.
De nieuwe radiateur en airco reviseren.
de boss in aktie!
aircopomp/aircoradiateur afstoppen.
koelvloeistof bijvullen en klaar.
:ciggy: Was it as good for you as it was for me?......ont'maagd'!
The 1987 Mustang GT trotted into the sunset at the end of 1993 having made the world a better (and funner) place for thousands of Mustang fans.
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a207/gtvert87/forum/must-achterelkaarforum6.jpg[/img]
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a207/gtvert87/forum/must-achterelkaarforum6.jpg[/img]
- Edze
- Retired Moderator
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: wo 08 sep, 2004 11:33
- Locatie: Assen.
- Contacteer:
Wat een klus is dat geweest Emile.
Je herkend de mustang bijna niet meer vanbinnen.
Ik wist dat dit echt een project was omdat ik een thunderbird aan het slopen ben.
Daar zit de kachelunit op dezelfde manier ingebouwd.
Ik had het voordeel dat het geheel niet weer in elkaar hoeft. ( gelukkig ).
Mooi verslag en zeer leerzaam voor mensen met een FOX.
Je herkend de mustang bijna niet meer vanbinnen.
Ik wist dat dit echt een project was omdat ik een thunderbird aan het slopen ben.
Daar zit de kachelunit op dezelfde manier ingebouwd.
Ik had het voordeel dat het geheel niet weer in elkaar hoeft. ( gelukkig ).
Mooi verslag en zeer leerzaam voor mensen met een FOX.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Ik ben ook volgend jaar aan de beurt om dit zaakje aan te pakken.
De benodigde radiator heb ik al een tijdje liggen, maar ik kan nu echt niet de zin vinden,
om heel het dashboard eruit te trekken.
Dat zal komende winter wel worden
De benodigde radiator heb ik al een tijdje liggen, maar ik kan nu echt niet de zin vinden,
om heel het dashboard eruit te trekken.
Dat zal komende winter wel worden
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
ik heb vorig jaar net de kachel radiateur vervangen,je hoeft dus niet je hele dashboard eruit te trekkenDe benodigde radiator heb ik al een tijdje liggen, maar ik kan nu echt niet de zin vinden,
om heel het dashboard eruit te trekken.
bij mij kon je van de onderkant het hele zaakie laten zakken,net genoeg ruimte :ciggy:
- 66fastback
- Berichten: 206
- Lid geworden op: ma 01 mar, 2004 22:32
- Locatie: Arizona
- 66fastback
- Berichten: 206
- Lid geworden op: ma 01 mar, 2004 22:32
- Locatie: Arizona
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Mijnes betreft een kachel die voorzien is van airco [die waarschijnlijk al verwijdert is]351q schreef:ik heb vorig jaar net de kachel radiateur vervangen,je hoeft dus niet je hele dashboard eruit te trekkenDe benodigde radiator heb ik al een tijdje liggen, maar ik kan nu echt niet de zin vinden,
om heel het dashboard eruit te trekken.
bij mij kon je van de onderkant het hele zaakie laten zakken,net genoeg ruimte :ciggy:
Deze zijn een stukkie groter dan 1 zonder airco.
Maar ik vraag me af hoe ik al die clips aan de achterkant los en vast moet krijgen. Ben bang dat ie toch eerst helemaal eruit moet voor ik die los kan maken
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Om de box van de verwarming open te maken moet je aan de voor- en achterkant verschillende clips vverwijderen zodat je hem door de midden kunt splitten
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
66fastback schreef:Danny Wendy
Jullie hebben geluk voor een 66er steld het niet zoveel voor.
vier boutjes twee slangetjes en klaar is klara.
Een en ander is wel veeeel gemakkelijker met het handschoen kastje uit de weg.
Bij ons is die van onze 85er aan de beurt, de 65er is dik in orde
Danny en Wendy
Sportsroof 1970 grabber blue
"a stranger's just a friend you do not know"
Sportsroof 1970 grabber blue
"a stranger's just a friend you do not know"
Ik heb zo'n klusje ook een kleine 10 jaar geleden al een keer aan hand gehad met de 88er saleen.
ideaal, voor het werk in Polen in de winter en dan de kachel stuk, en nog naar huis moeten rijden....
eerste een bypass gemaakt zodat de motor wel gewoon kon draaien zonder koelwater tekort te komen en toen zonder kachel 1200km naar huis, muts op, handschoenen aan, beslagen ramen, wat een feets.
achteraf was het rijden minder erg dan de kachel verwisselen, wat een drama is dat zeg.
er staat toevallig een stukje in de Mustang monthly, en die maken ook al het verglijk met dit klusje, "een wortkanaal behandeling is minder erg"
dat was mijn ervaring ook.
Hennie
ideaal, voor het werk in Polen in de winter en dan de kachel stuk, en nog naar huis moeten rijden....
eerste een bypass gemaakt zodat de motor wel gewoon kon draaien zonder koelwater tekort te komen en toen zonder kachel 1200km naar huis, muts op, handschoenen aan, beslagen ramen, wat een feets.
achteraf was het rijden minder erg dan de kachel verwisselen, wat een drama is dat zeg.
er staat toevallig een stukje in de Mustang monthly, en die maken ook al het verglijk met dit klusje, "een wortkanaal behandeling is minder erg"
dat was mijn ervaring ook.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]