kachelradiateur klusprojekt
Geplaatst: za 03 jun, 2006 11:49
Als de geur van koelvloeistof binnen in de auto te ruiken is, is dit vaak een teken dat de kachelradiateur lekt. En ja hoor, op een gegeven moment liep het water over de voeten. Tijd voor noodreparatie waarbij de kachel wordt omzeild door met een slang de verwaming te kortsluiten.
Goed, geen natte voeten meer, maar ook geen verwarming. Zomers gaat het nog wel. Beslagen ramen met koude lucht schoon blazen en raampjes lekker op een kier, maar in de winter is dit niet meer te doen.
In de manuals gelezen dat dit bij dit model Mustang een grote reparatie is. De radiateur zit verstopt in de kachelunit en is niet zomaar, zoals bij oudere modellen, via het dashboard kastje te vervangen.
Een tijd lang op deze manier door gesukkeld tot ik op mustangfever met Wil (mustangmania) aan de praat raakte over mijn koplampen. Hij had namelijk Marc een tip gegeven over de koplampen en ik mocht dat ook proberen (zie 'koplampen poetsen…'). Ook zei hij dat hij ervaring had met vervanging van de kachelradiateur en hij had voor mij een nieuwe liggen. Na de agenda te matchen op de SNC 0605 is een afspraak gemaakt op 23 mei jl. bij hem.
Ongelooflijk wat een klus. Dit had ik nooit zelf kunnen doen zonder de technische kennis (en techniek) van hem. Zijn liefde voor de mustang en meer specifiek de Fox was besmettelijk. Wil had toentertijd uit een goede, nieuwere sloop mustang een komplete kachelunit gehaald en hij heeft me overgehaald om niet alleen de radiateur aan te pakken. Nu komt na de kachel, de airco aan de beurt en daarna zelfs een nieuwe verflaag.
Hierbij wat foto’s van de kachelklus en dit wordt zeker vervolgd…
kachelunit compleet eruit
kachelunit
kachelradiateur
inderdaad lek!
.briljant idee van Wil:
heel de kachelunit vervangen.
De nieuwe radiateur en airco reviseren.
de boss in aktie!
aircopomp/aircoradiateur afstoppen.
koelvloeistof bijvullen en klaar.
:ciggy: Was it as good for you as it was for me?......ont'maagd'!
Goed, geen natte voeten meer, maar ook geen verwarming. Zomers gaat het nog wel. Beslagen ramen met koude lucht schoon blazen en raampjes lekker op een kier, maar in de winter is dit niet meer te doen.
In de manuals gelezen dat dit bij dit model Mustang een grote reparatie is. De radiateur zit verstopt in de kachelunit en is niet zomaar, zoals bij oudere modellen, via het dashboard kastje te vervangen.
Een tijd lang op deze manier door gesukkeld tot ik op mustangfever met Wil (mustangmania) aan de praat raakte over mijn koplampen. Hij had namelijk Marc een tip gegeven over de koplampen en ik mocht dat ook proberen (zie 'koplampen poetsen…'). Ook zei hij dat hij ervaring had met vervanging van de kachelradiateur en hij had voor mij een nieuwe liggen. Na de agenda te matchen op de SNC 0605 is een afspraak gemaakt op 23 mei jl. bij hem.
Ongelooflijk wat een klus. Dit had ik nooit zelf kunnen doen zonder de technische kennis (en techniek) van hem. Zijn liefde voor de mustang en meer specifiek de Fox was besmettelijk. Wil had toentertijd uit een goede, nieuwere sloop mustang een komplete kachelunit gehaald en hij heeft me overgehaald om niet alleen de radiateur aan te pakken. Nu komt na de kachel, de airco aan de beurt en daarna zelfs een nieuwe verflaag.
Hierbij wat foto’s van de kachelklus en dit wordt zeker vervolgd…
kachelunit compleet eruit
kachelunit
kachelradiateur
inderdaad lek!
.briljant idee van Wil:
heel de kachelunit vervangen.
De nieuwe radiateur en airco reviseren.
de boss in aktie!
aircopomp/aircoradiateur afstoppen.
koelvloeistof bijvullen en klaar.
:ciggy: Was it as good for you as it was for me?......ont'maagd'!