Update van het Taunus V8 project
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 13:32
427
Waar ga je dit strokersetje kopen, van welke fabrikant?
Ziet er strak uit! E.
Ziet er strak uit! E.
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer:
427
De stroker set ga ik kopen bij AD performance in de US, van het merk Scat, de is het beste spul dat er te verkrijgen is.mercury1970 schreef:Waar ga je dit strokersetje kopen, van welke fabrikant?
Ziet er strak uit! E.
Greetz John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer:
Vandaag de Summit Racing radiator en Mocal oliecooler in de Taunus geplaatst, heb wel weer enig slijp-, plooi- en laswerk moeten verrichten om alles op zijn plaats te krijgen. Volgende stap is alles mooi afmaken zodat alle lucht door de radiator moet (tunnelen genaamd). Deze week heb ik ook mijn Tremec TKO 600 gekocht!!! Als het goed is heb ik die eind volgende week dan kan ik aan de ombouw van de tunnel beginnen, het eind van het laswerk is in zicht!!!
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer:
Omdat het vandaag toch maar een rot weer was hier en mijn meisje toch op stap was met haar vriendin, heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om me terug rustig bezig te houden in de garage, ik heb de radiator verder afgewerkt, alles mooi dicht gemaakt zodat de lucht er door moet zoals eerder gezegd, eerst moest ik nog de chasis balken terug dicht maken die had ik open gemaakt om dat er een intercooler moest inkomen maar daarna ben ik veranderd van gedacht, het was weer een vruchtbaar dagje, ik hou jullie op de hoogte!!!
Groeten John
Groeten John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Je bent nog steeds onder de panne John zie ik.
Wat betreft die c-clip eliminators ik heb ze nu vervangen maar wanneer ze weer lekken ga ik er een setje van Strange opzetten deze zijn toch veel betrouwbaarder dan die van Moser.
Het setje van Strange is trouwens de zelfde die Ford Motorsport leverd waarschijnlijk vandaar dat ze beter zijn.
You've got a big $$$$$$$ project
Wat betreft die c-clip eliminators ik heb ze nu vervangen maar wanneer ze weer lekken ga ik er een setje van Strange opzetten deze zijn toch veel betrouwbaarder dan die van Moser.
Het setje van Strange is trouwens de zelfde die Ford Motorsport leverd waarschijnlijk vandaar dat ze beter zijn.
You've got a big $$$$$$$ project
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer:
Ik moet ook nog andere kopen want er zijn 31 spline ford motorsport steekassen onderweg die zijn dikker qua diameter dus heb ik andere nodig misshien dat ik dan ook voor strange ga, zijn ze merkelijk beter?mustangmania schreef:Je bent nog steeds onder de panne John zie ik.
Wat betreft die c-clip eliminators ik heb ze nu vervangen maar wanneer ze weer lekken ga ik er een setje van Strange opzetten deze zijn toch veel betrouwbaarder dan die van Moser.
Het setje van Strange is trouwens de zelfde die Ford Motorsport leverd waarschijnlijk vandaar dat ze beter zijn.
You've got a big $$$$$$$ project
Groeten John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Het verschil zit m alleen in het lager meer niet verschillen doen ze niet zo de levensduur daar gaat het om.
Wat je zegt over de dikte van de steekassen klopt niet want de diameter bij het lager loop gedeelte is hetzelfde alleen over de rest van de lengte van de steekas zijn ze dikker en natuurlijk meer vertanding voor je diferentieel huis.
Succes
Wat je zegt over de dikte van de steekassen klopt niet want de diameter bij het lager loop gedeelte is hetzelfde alleen over de rest van de lengte van de steekas zijn ze dikker en natuurlijk meer vertanding voor je diferentieel huis.
Succes
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer:
De 31 spline steekassen hebben toch een grotere diameter daar waar het oorspronkelijk lager op loopt? want je kan kiezen tussen 2 modellen C-clips eliminators bij moser het verschil zit hem juist in de diameter. Ik heb de kleinste diameter moeten nemen voor de 28 spline steekassen en voor de 31 spline's heb je die met de grootste diameter nodig.
Greetz John
Greetz John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- mustangmania
- Berichten: 844
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Klopt maar de diameter die het lagerloop stukje heeft is met 31 spline over de gehele lengte van de steekas nagenoeg gelijk omdat anders het lager te weinig draagvlak zou hebben.
Dus wat ik bedoel is dat anders de gehele achteras diameter ook groter zou moeten zijn omdat anders de lagers te dun zouden worden.
Dus de steekassen zijn wel dikker maar de lagers zijn hetzelfde.
Dus wat ik bedoel is dat anders de gehele achteras diameter ook groter zou moeten zijn omdat anders de lagers te dun zouden worden.
Dus de steekassen zijn wel dikker maar de lagers zijn hetzelfde.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
- Johnvanschoubroek
- Berichten: 251
- Lid geworden op: wo 05 okt, 2005 17:46
- Locatie: Lochristi
- Contacteer: