rem koeling

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Deze dus!

Afbeelding
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

je hebt helemaal gelijk
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Bericht door 65-fastback »

upgraded schijven zijn ook een belangrijk onderdeel van remkoeling. beiden gelijk dus.

iig alles beter als drums voor.

ps
@ Rob; heb je ook je scilden weggehaald bij je schijven? scheelt ook en is jouw constructie effectiever.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

Nee, laat ik zitten voor opspattend water.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

Koeling gelijk op de schilden aansluiten kan ook.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
the66mustang
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door the66mustang »

(chamfered)

had ik vergeten te vermelden , dat heb of doe ik dus ook bij mijn setups , heb eerst zoveel mogelijk info verzameld voor how to , ook gaten frezen in plaats van boren , en zoals gezegd is , de drilled holes afschuinen.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Drilled holes

Bericht door Ando »

Drilled holes afschuinen heb ik inderdaad vaker gehoord, wordt zelfs weleens opnieuw gedaan als de schijven iets versleten zijn maar nog wel binnen de toleranties vallen.

Waarom ze bij een auto van die spatkappen erop hebben is me niet helemaal duidelijk: bij mijn motorfiets vallen de remschijven helemaal buiten het wiel en zitten er ook geen spatkappen op. En remmen doet-ie in de regen ook......
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Re: Drilled holes

Bericht door 65-fastback »

Ando schreef:Drilled holes afschuinen heb ik inderdaad vaker gehoord, wordt zelfs weleens opnieuw gedaan als de schijven iets versleten zijn maar nog wel binnen de toleranties vallen.

Waarom ze bij een auto van die spatkappen erop hebben is me niet helemaal duidelijk: bij mijn motorfiets vallen de remschijven helemaal buiten het wiel en zitten er ook geen spatkappen op. En remmen doet-ie in de regen ook......
is voor het vuil (richting motorruimte) en troep (takjes e.d.) wat ertussen zou kunnen komen, ook goed voor de velgenpoets business.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
fordman
Donateur 2014
Berichten: 1006
Lid geworden op: vr 02 jul, 2004 19:54

Bericht door fordman »

Ik weet het niet hoor, maar wat ik me dan afvraag is:

Waarom maken de grote merken zoals Brembo en Baer dan systemen met deze cross drilled rotors.

Zelfs de hi performance 6 piston systemen rusten ze uit met de geboorde rotors. (er zitten overigens wel chamfered gaten in).

Misschien heeft Peter wel gelijk en is het voor het zicht gedaan.
Bij mij heeft in iedergeval wel gewerkt, ik ben ervoor gevallen. :baby:

Afbeelding


Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback


[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Bericht door 65-fastback »

me 2
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
the66mustang
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door the66mustang »

opspattend vuil richting motor ruimte ?
wat dacht je van een under body plaat onder de motor voor opspattend vuil ? gemaakt van ABS kunstof met louvres , zodat nog eens extra de hitte in de motor ruimte word afgezogen en alle overige smeer en olie en dergelijke gewoon weg kan lekken ?

nu alleen nog maar voor de 6 cyl , omdat ik geen V 8 heb en niet op maat kan maken dus . zeer sterke kwaliteit , pasform is voor orginele ophanggaten gemaakt , en voor de alu olie pan met 1 1/2 liter meer inhoud een speciale opening erin gemaakt voor nog betere koeling voor de pan . en een uitsparing voor als je headers hebt .

dus geen smeer meer in de motor ruimte , had ik niet ergens gelezen dat kunstof ook verchroomd kan worden ? abs binnen schermen ben ik ook mee bezig , maar omdaar een mal voor te maken kost enorm veel tijd . dus dit project schuif ik even op voor aankomende zomer.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
Gebruikersavatar
the66mustang
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
Locatie: winterswijk
Contacteer:

Bericht door the66mustang »

btw : ik had hier op het forum toch al eens een complete how to , en wat de voordelen zijn van slotted and drilled rotors geplaast ? . informatie van een zeer bekent merk disk brake dealer , dit heb ik toen opgevraagd voordat ik zelf er mee aan de gang ging . was eigenlijk alleen positive ! kan het jammer genoeg niet zo snel meer weervinden.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Ik weet niet waarom o.a. Brembo drilled rotors produceert, maar scheuren doen ze in mijn ervaring i.i.g. Op de 250cc produktieracers van Honda waarmee ik enkele jaren geraced heb zaten af-fabriek ook Brembo remschijven met gaatjes en die scheurden meestal binnen 1 race seizoen (ongeveer 3000 racekilometers).
Op de zwaardere Supersport 600 motoren, waar men verplicht met standaard remschijven moet racen, zitten tegenwoordig standaard vaak zgn. 'wave'-remschijven met een golvende buitenrand en grotere, gegoten gaten. Deze zijn een lichter, trekken minder snel krom en vertragen schijnbaar beter.
Misschien komen we deze 'wave'-remschijven nog een keer tegen voor de Mustang aftermarket (of meteen maar carbon/keramische schijven?)
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”