rem koeling
Moderator: Shelby GT-H
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
upgraded schijven zijn ook een belangrijk onderdeel van remkoeling. beiden gelijk dus.
iig alles beter als drums voor.
ps
@ Rob; heb je ook je scilden weggehaald bij je schijven? scheelt ook en is jouw constructie effectiever.
iig alles beter als drums voor.
ps
@ Rob; heb je ook je scilden weggehaald bij je schijven? scheelt ook en is jouw constructie effectiever.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
- the66mustang
- Berichten: 660
- Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
- Locatie: winterswijk
- Contacteer:
(chamfered)
had ik vergeten te vermelden , dat heb of doe ik dus ook bij mijn setups , heb eerst zoveel mogelijk info verzameld voor how to , ook gaten frezen in plaats van boren , en zoals gezegd is , de drilled holes afschuinen.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Drilled holes
Drilled holes afschuinen heb ik inderdaad vaker gehoord, wordt zelfs weleens opnieuw gedaan als de schijven iets versleten zijn maar nog wel binnen de toleranties vallen.
Waarom ze bij een auto van die spatkappen erop hebben is me niet helemaal duidelijk: bij mijn motorfiets vallen de remschijven helemaal buiten het wiel en zitten er ook geen spatkappen op. En remmen doet-ie in de regen ook......
Waarom ze bij een auto van die spatkappen erop hebben is me niet helemaal duidelijk: bij mijn motorfiets vallen de remschijven helemaal buiten het wiel en zitten er ook geen spatkappen op. En remmen doet-ie in de regen ook......
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
Re: Drilled holes
is voor het vuil (richting motorruimte) en troep (takjes e.d.) wat ertussen zou kunnen komen, ook goed voor de velgenpoets business.Ando schreef:Drilled holes afschuinen heb ik inderdaad vaker gehoord, wordt zelfs weleens opnieuw gedaan als de schijven iets versleten zijn maar nog wel binnen de toleranties vallen.
Waarom ze bij een auto van die spatkappen erop hebben is me niet helemaal duidelijk: bij mijn motorfiets vallen de remschijven helemaal buiten het wiel en zitten er ook geen spatkappen op. En remmen doet-ie in de regen ook......
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Ik weet het niet hoor, maar wat ik me dan afvraag is:
Waarom maken de grote merken zoals Brembo en Baer dan systemen met deze cross drilled rotors.
Zelfs de hi performance 6 piston systemen rusten ze uit met de geboorde rotors. (er zitten overigens wel chamfered gaten in).
Misschien heeft Peter wel gelijk en is het voor het zicht gedaan.
Bij mij heeft in iedergeval wel gewerkt, ik ben ervoor gevallen.
Fordman :ciggy:
Waarom maken de grote merken zoals Brembo en Baer dan systemen met deze cross drilled rotors.
Zelfs de hi performance 6 piston systemen rusten ze uit met de geboorde rotors. (er zitten overigens wel chamfered gaten in).
Misschien heeft Peter wel gelijk en is het voor het zicht gedaan.
Bij mij heeft in iedergeval wel gewerkt, ik ben ervoor gevallen.
Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
- the66mustang
- Berichten: 660
- Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
- Locatie: winterswijk
- Contacteer:
opspattend vuil richting motor ruimte ?
wat dacht je van een under body plaat onder de motor voor opspattend vuil ? gemaakt van ABS kunstof met louvres , zodat nog eens extra de hitte in de motor ruimte word afgezogen en alle overige smeer en olie en dergelijke gewoon weg kan lekken ?
nu alleen nog maar voor de 6 cyl , omdat ik geen V 8 heb en niet op maat kan maken dus . zeer sterke kwaliteit , pasform is voor orginele ophanggaten gemaakt , en voor de alu olie pan met 1 1/2 liter meer inhoud een speciale opening erin gemaakt voor nog betere koeling voor de pan . en een uitsparing voor als je headers hebt .
dus geen smeer meer in de motor ruimte , had ik niet ergens gelezen dat kunstof ook verchroomd kan worden ? abs binnen schermen ben ik ook mee bezig , maar omdaar een mal voor te maken kost enorm veel tijd . dus dit project schuif ik even op voor aankomende zomer.
wat dacht je van een under body plaat onder de motor voor opspattend vuil ? gemaakt van ABS kunstof met louvres , zodat nog eens extra de hitte in de motor ruimte word afgezogen en alle overige smeer en olie en dergelijke gewoon weg kan lekken ?
nu alleen nog maar voor de 6 cyl , omdat ik geen V 8 heb en niet op maat kan maken dus . zeer sterke kwaliteit , pasform is voor orginele ophanggaten gemaakt , en voor de alu olie pan met 1 1/2 liter meer inhoud een speciale opening erin gemaakt voor nog betere koeling voor de pan . en een uitsparing voor als je headers hebt .
dus geen smeer meer in de motor ruimte , had ik niet ergens gelezen dat kunstof ook verchroomd kan worden ? abs binnen schermen ben ik ook mee bezig , maar omdaar een mal voor te maken kost enorm veel tijd . dus dit project schuif ik even op voor aankomende zomer.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
- the66mustang
- Berichten: 660
- Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 11:40
- Locatie: winterswijk
- Contacteer:
btw : ik had hier op het forum toch al eens een complete how to , en wat de voordelen zijn van slotted and drilled rotors geplaast ? . informatie van een zeer bekent merk disk brake dealer , dit heb ik toen opgevraagd voordat ik zelf er mee aan de gang ging . was eigenlijk alleen positive ! kan het jammer genoeg niet zo snel meer weervinden.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Ik weet niet waarom o.a. Brembo drilled rotors produceert, maar scheuren doen ze in mijn ervaring i.i.g. Op de 250cc produktieracers van Honda waarmee ik enkele jaren geraced heb zaten af-fabriek ook Brembo remschijven met gaatjes en die scheurden meestal binnen 1 race seizoen (ongeveer 3000 racekilometers).
Op de zwaardere Supersport 600 motoren, waar men verplicht met standaard remschijven moet racen, zitten tegenwoordig standaard vaak zgn. 'wave'-remschijven met een golvende buitenrand en grotere, gegoten gaten. Deze zijn een lichter, trekken minder snel krom en vertragen schijnbaar beter.
Misschien komen we deze 'wave'-remschijven nog een keer tegen voor de Mustang aftermarket (of meteen maar carbon/keramische schijven?)
Op de zwaardere Supersport 600 motoren, waar men verplicht met standaard remschijven moet racen, zitten tegenwoordig standaard vaak zgn. 'wave'-remschijven met een golvende buitenrand en grotere, gegoten gaten. Deze zijn een lichter, trekken minder snel krom en vertragen schijnbaar beter.
Misschien komen we deze 'wave'-remschijven nog een keer tegen voor de Mustang aftermarket (of meteen maar carbon/keramische schijven?)
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!