Mustang project IV
Moderator: Shelby GT-H
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Mustang project IV
Tijd voor mij om ook mijn project eens aan jullie voor te stellen.
Dit keer geen oude Mustang maar een van de nieuwere generatie, in de volksmond ook wel "five point O" genoemd.
De meeste van jullie kennen hem al van verschillende items die ik geplaatst heb.
Ik heb deze Mustang GT van '87 enkele jaren geleden op een sloperij uit de buurt gekocht waar hij al minimaal twee jaar stond.
Het gaat om een orgineel door Hessing geimporteerde auto met dus ook een kenteken uit 1987.
In de tijd dat ik er mee gereden heb ik er verschillende dingen aan gewijzigd, ten eerste een paar andere velgen (er zaten de orginele schoepradvelgen in goudkleur op), de injectie heb ik aangepast naar een mass-air systeem dat beter met modificaties aan de motor om kan gaan.
Door de andere velgen en banden van 17" werd de auto zo stug dat na enkele weken de voorruit spontaan scheurde (later bleek dat een klein roestbultje onder de ruit de grootste boosdoener was).
Toen mijn vader de deur beschadigde heb ik besloten om de boel maar eens goed aan te pakken en de auto te laten spuiten.
En zoals je zult zien kan een onschuldige spuitklus flink uit de hand lopen.
Uitgerekend de laatste dag dat ik er mee reed ging de automatenbak stuk en kon ik alleen met de eerste twee versnellingen thuis komen (heb inmiddels alle onderdelen van Lentech uit Canada om de bak te upgraden binnen)
Voordat ik aan de auto begon heb ik vanuit de USA een Cobra-R hood laten komen.
Ik ben het langzamerhand nu wel gewend dat de meeste dingen niet vlekkeloos verlopen dus dit kon er ook nog wel bij.
Motorkap bleek bij aankomst stuk te zijn, gelukkig verzekerd en binnen twee weken had ik een nieuwe.
Intussen ben ik an het strippen gegaan en omdat de bak stuk was dacht ik, waarom niet ook de motor eruit en die meteen even netjes spuiten (vorige eigenaar had hem geel met wit gemaakt).
Wat zitten er er draden in zo'n auto zeg, niet normaal meer.
Inmiddels een nieuwe motorkap binnen die even gepast moest worden.
Waar iedereen meestal voor vreest was bij mij natuurlijk ook weer eens het geval, de welbekende cowl vent.
Ford is er blijkbaar na 23 jaar nog steeds niet in geslaagd om dit soort dingen eens goed te maken.
Ik zag wat roest in de hoeken zitten maar omdat je daar niet zo goed bij kan komen moest ik alles uitboren om de boel uit elkaar he halen.
Achteraf niet nodig geweest want er zaten geen gaten in behalve bij een afwateringsgaatje aan de bovenkant.
Hier dan maar een nieuw stukje inlassen, meteen alles blank maken en behandelen.
Zo zag het eruit na behandeling en weer in gemonteerde toestand.
Alles behandeld met een speciale chassis coating uit de US en op de te lassen delen een "weld true primer gespoten".
Deze chassis coating heb ik meteen maar op de gevoelige plekken gespoten nadat deze eerst zijn blank geschuurd (incl de binnenschermen en motorruimte).
Tevens alles maar meteen afgekit.
Gelukkig ben ik voor de rest geen rotte plekken meer tegengekomen en is de body voor mij ver klaar.
Volgende week gaat ie eindelijk naar de spuiter en kan ik intussen aan de rest gaan werken zoals de bakrevisie en de motor.
Mijn streven was eerst om de auto deze zomer nog te rijden maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Edwin
Dit keer geen oude Mustang maar een van de nieuwere generatie, in de volksmond ook wel "five point O" genoemd.
De meeste van jullie kennen hem al van verschillende items die ik geplaatst heb.
Ik heb deze Mustang GT van '87 enkele jaren geleden op een sloperij uit de buurt gekocht waar hij al minimaal twee jaar stond.
Het gaat om een orgineel door Hessing geimporteerde auto met dus ook een kenteken uit 1987.
In de tijd dat ik er mee gereden heb ik er verschillende dingen aan gewijzigd, ten eerste een paar andere velgen (er zaten de orginele schoepradvelgen in goudkleur op), de injectie heb ik aangepast naar een mass-air systeem dat beter met modificaties aan de motor om kan gaan.
Door de andere velgen en banden van 17" werd de auto zo stug dat na enkele weken de voorruit spontaan scheurde (later bleek dat een klein roestbultje onder de ruit de grootste boosdoener was).
Toen mijn vader de deur beschadigde heb ik besloten om de boel maar eens goed aan te pakken en de auto te laten spuiten.
En zoals je zult zien kan een onschuldige spuitklus flink uit de hand lopen.
Uitgerekend de laatste dag dat ik er mee reed ging de automatenbak stuk en kon ik alleen met de eerste twee versnellingen thuis komen (heb inmiddels alle onderdelen van Lentech uit Canada om de bak te upgraden binnen)
Voordat ik aan de auto begon heb ik vanuit de USA een Cobra-R hood laten komen.
Ik ben het langzamerhand nu wel gewend dat de meeste dingen niet vlekkeloos verlopen dus dit kon er ook nog wel bij.
Motorkap bleek bij aankomst stuk te zijn, gelukkig verzekerd en binnen twee weken had ik een nieuwe.
Intussen ben ik an het strippen gegaan en omdat de bak stuk was dacht ik, waarom niet ook de motor eruit en die meteen even netjes spuiten (vorige eigenaar had hem geel met wit gemaakt).
Wat zitten er er draden in zo'n auto zeg, niet normaal meer.
Inmiddels een nieuwe motorkap binnen die even gepast moest worden.
Waar iedereen meestal voor vreest was bij mij natuurlijk ook weer eens het geval, de welbekende cowl vent.
Ford is er blijkbaar na 23 jaar nog steeds niet in geslaagd om dit soort dingen eens goed te maken.
Ik zag wat roest in de hoeken zitten maar omdat je daar niet zo goed bij kan komen moest ik alles uitboren om de boel uit elkaar he halen.
Achteraf niet nodig geweest want er zaten geen gaten in behalve bij een afwateringsgaatje aan de bovenkant.
Hier dan maar een nieuw stukje inlassen, meteen alles blank maken en behandelen.
Zo zag het eruit na behandeling en weer in gemonteerde toestand.
Alles behandeld met een speciale chassis coating uit de US en op de te lassen delen een "weld true primer gespoten".
Deze chassis coating heb ik meteen maar op de gevoelige plekken gespoten nadat deze eerst zijn blank geschuurd (incl de binnenschermen en motorruimte).
Tevens alles maar meteen afgekit.
Gelukkig ben ik voor de rest geen rotte plekken meer tegengekomen en is de body voor mij ver klaar.
Volgende week gaat ie eindelijk naar de spuiter en kan ik intussen aan de rest gaan werken zoals de bakrevisie en de motor.
Mijn streven was eerst om de auto deze zomer nog te rijden maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Edwin,
Leuk dat jij jouw auto ook als project op het forum neer wilt zetten. En, wat jij al schrijft, het is zeker wel eens aardig om een Mustang van een andere generatie te zien. En dan helemaal met zo'n uitgebreide reportage. Ik zag op één van de foto's trouwens nog een '71 neusje...
Ondanks al het werk dat je nog moet doen, hoop ik jouw auto snel rijdend te kunnen bewonderen. En wat mij betreft mag je regelmatig de voortgang hier posten.
Marc
Leuk dat jij jouw auto ook als project op het forum neer wilt zetten. En, wat jij al schrijft, het is zeker wel eens aardig om een Mustang van een andere generatie te zien. En dan helemaal met zo'n uitgebreide reportage. Ik zag op één van de foto's trouwens nog een '71 neusje...
Ondanks al het werk dat je nog moet doen, hoop ik jouw auto snel rijdend te kunnen bewonderen. En wat mij betreft mag je regelmatig de voortgang hier posten.
Marc
Marc
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Vandaag eindelijk de auto naar de spuiter gebracht.
Vorige week al een afspraak gemaakt en dan toch nog een week hard aan moeten werken om het af te krijgen.
Nu maar hopen dat ie er iets moois van maakt!
Groetjes,
Edwin
Vorige week al een afspraak gemaakt en dan toch nog een week hard aan moeten werken om het af te krijgen.
Nu maar hopen dat ie er iets moois van maakt!
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: do 14 aug, 2003 16:29
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Tussen de werkzaamheden door nog maar een Mustang bijgekocht.
Stond hier toevallig in de buurt en had een V8 automaat.
Het gaat hier om een 79 Indy Pace car met (redelijk wat) werk, vooral het dak is erg slecht door een lekkend schuifdak.
De bedoeling is dat ik hem rijdklaar ga maken en er dan een speciaal gassysteem op ga zetten dat via de openingen van de injectoren gaat lopen (injectoren gaan er eerst uit natuurlijk).
Als dit allemaal werkt dan ga ik hem gebruiken als dagelijks vervoer.
Groetjes,
Edwin
Stond hier toevallig in de buurt en had een V8 automaat.
Het gaat hier om een 79 Indy Pace car met (redelijk wat) werk, vooral het dak is erg slecht door een lekkend schuifdak.
De bedoeling is dat ik hem rijdklaar ga maken en er dan een speciaal gassysteem op ga zetten dat via de openingen van de injectoren gaat lopen (injectoren gaan er eerst uit natuurlijk).
Als dit allemaal werkt dan ga ik hem gebruiken als dagelijks vervoer.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Marc,
Ik moet je bekennen dat ik ze ook nooit mooi gevonden heb, totdat ik die 87er cabrio kocht.
De "normale" Mustangs van deze eerdere bouwjaren vind ik niet zo mooi aan de voorkant.
Maar de Cobra modellen (Een Indy Pace Car is ook een Cobra Fastback op kenteken) hadden een iets andere neus en die vind ik weer wel mooi.
Groetjes,
Edwin
Ik moet je bekennen dat ik ze ook nooit mooi gevonden heb, totdat ik die 87er cabrio kocht.
De "normale" Mustangs van deze eerdere bouwjaren vind ik niet zo mooi aan de voorkant.
Maar de Cobra modellen (Een Indy Pace Car is ook een Cobra Fastback op kenteken) hadden een iets andere neus en die vind ik weer wel mooi.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Van het weekend het laatste onderdeel maar in orde gemaakt voor de spuiter.
Eerst de achterlichten gepolijst zodat ze weer als nieuw lijken, daarna zo'n kleine 4 uur bezig geweest met alfplakken van de lamellen.
Ik hoop dat het resultaat bevredigend is omdat alles met een mesje is uitgesneden en natuurlijk nooit helemaal perfect is.
Nu is het alleen nog wachten op de Cobra gril uit de USA, maar die verwacht ik ook volgende week.
Groetjes,
Edwin
Eerst de achterlichten gepolijst zodat ze weer als nieuw lijken, daarna zo'n kleine 4 uur bezig geweest met alfplakken van de lamellen.
Ik hoop dat het resultaat bevredigend is omdat alles met een mesje is uitgesneden en natuurlijk nooit helemaal perfect is.
Nu is het alleen nog wachten op de Cobra gril uit de USA, maar die verwacht ik ook volgende week.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Edwin,
Altijd leergierig, zeker voor Mustangs die ik niet zo goed ken, moet je me toch even helpen. Ik lees jouw verhaal over afplakken en zie de foto. Maar even bij Brad Barnett een foto erbij gezocht:
[img]http://mustang66.demon.nl/marc/gtrear2[1].jpg[/img]
Begrijp ik nou goed dat de achterlichten vast zitten achter de lamellen en dat je ze daarom moet afplakken? Da's inderdaad een hele klus!
Maar komt vast goed,
Marc
Altijd leergierig, zeker voor Mustangs die ik niet zo goed ken, moet je me toch even helpen. Ik lees jouw verhaal over afplakken en zie de foto. Maar even bij Brad Barnett een foto erbij gezocht:
[img]http://mustang66.demon.nl/marc/gtrear2[1].jpg[/img]
Begrijp ik nou goed dat de achterlichten vast zitten achter de lamellen en dat je ze daarom moet afplakken? Da's inderdaad een hele klus!
Maar komt vast goed,
Marc
Marc
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Dat klopt Marc, de lichten zijn helaas 1 geheel en daarom moest ik ze afplakken.
Hadden ze toch voor de hobbyisten zoals wij even beter over na kunnen denken bij Ford.
Groetjes,
Edwin
Hadden ze toch voor de hobbyisten zoals wij even beter over na kunnen denken bij Ford.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Afgelopen vrijdag eens bij de spuiter gaan kijken en tot mijn grote verbazing zou mijn auto begin volgende week al klaar zijn.
Dus ben ik vandaag maar eens begonnen aan de revisie van mijn automaat.
Ik had een tijd geleden al eens nieuwe onderdelen van Lentech Automatics gekocht om mijn bak te upgraden tot zo'n 700PK.
De overdrive bakken van Ford zijn in std vorm eigenlijk niet bestand tegen het geweld van een 5.0HO vanwege zijn hoge koppel.
Eerst een foto van de bak voordat ik eraan begon.
Van binnen ziet zo'n bak er ongeveer zo uit nadat je het filter verwijderd hebt.
Alle onderdelen er volgens een bepaalde volgorde uithalen (ik heb een boek speciaal voor deze bakken gekocht).
Het zijn eigenlijk allemaal complete units die je er uit haalt, dus een kind kan de was doen zeg ik maar.
Als je het zo ziet liggen stelt het allemaal niet zo veel voor, je moet er alleen op letten dat je werkplaats er uit ziet als een chirurgenkamer.
Zo volgende week de boel schoonmaken en gedeelte voor gedeelte reviseren (moet nog wel even mijn spoelbak in orde maken).
Groetjes,
Edwin
Dus ben ik vandaag maar eens begonnen aan de revisie van mijn automaat.
Ik had een tijd geleden al eens nieuwe onderdelen van Lentech Automatics gekocht om mijn bak te upgraden tot zo'n 700PK.
De overdrive bakken van Ford zijn in std vorm eigenlijk niet bestand tegen het geweld van een 5.0HO vanwege zijn hoge koppel.
Eerst een foto van de bak voordat ik eraan begon.
Van binnen ziet zo'n bak er ongeveer zo uit nadat je het filter verwijderd hebt.
Alle onderdelen er volgens een bepaalde volgorde uithalen (ik heb een boek speciaal voor deze bakken gekocht).
Het zijn eigenlijk allemaal complete units die je er uit haalt, dus een kind kan de was doen zeg ik maar.
Als je het zo ziet liggen stelt het allemaal niet zo veel voor, je moet er alleen op letten dat je werkplaats er uit ziet als een chirurgenkamer.
Zo volgende week de boel schoonmaken en gedeelte voor gedeelte reviseren (moet nog wel even mijn spoelbak in orde maken).
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52