Mustang project IV
Moderator: Shelby GT-H
Edwin,
Ik heb bewondering voor je hoor. Ik had laatst natuurlijk ook de bak open en het filter er af. Toen dacht ik nog, je zou hier toch maar aan moeten gaan sleutelen.
Zoals met alles zal het een kwestie van durven zijn en gewoon doen, maar ik ben zo ver nog lang niet. Houd ons op de hoogte, want ik vind het uitermate boeiend.
Marc
Ik heb bewondering voor je hoor. Ik had laatst natuurlijk ook de bak open en het filter er af. Toen dacht ik nog, je zou hier toch maar aan moeten gaan sleutelen.
Zoals met alles zal het een kwestie van durven zijn en gewoon doen, maar ik ben zo ver nog lang niet. Houd ons op de hoogte, want ik vind het uitermate boeiend.
Marc
Marc
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Afgelopen week niet stil gezeten, alleen niet gedaan wat ik van plan was omdat het wat tegen zat met mijn spoelbak om de onderdelen schoon te spoelen.
Terwijl ik moest wachten heb ik de achterbumper maar eens goed onderhanden genomen, deze zit onder de plastic bumper en is niet zichtbaar.
Ik vond hem iets aan de zware kant dus vandaar besloot ik om er iets aan te doen.
Wat dacht je van 15kg om mee te beginnen!!!
Een goede gatenboor doet wonderen, hierna nog wat randjes wegslijpen en klaar is Edwin.
Het resultaat 9kg, een gewichtsreductie van 6kg.
Niet slecht dacht ik zo.
Eigenlijk zonde om hier nog een bumpercover over heen te doen, maar ja.
Nu nog even laten stralen en laten verzinken en er komt nooit geen roest meer op.
Afgelopen maandag de Mustang opgehaald van de spuiter en ik moet zeggen, het valt niet tegen.
Zo mooi heeft ie nog nooit geblonken.
Vandaag ben ik maar eens verder gegaan met de revisie van mijn bak, hopelijk kom ik niets geks meer tegen en staat ie as zaterdag weer in elkaar.
Alle nieuwe high performance onderdelen en extra platen.
Het eerste gedeelte zit weer in de bak.
Duidelijk te zien is het nieuwe electrische gedeelte die de overdrive aan en uit moet zetten.
Ook vind ik de bak er beter uit zien zonder die gele verf zo.
Volgende week hopelijk meer foto's.
Groetjes,
Edwin
Terwijl ik moest wachten heb ik de achterbumper maar eens goed onderhanden genomen, deze zit onder de plastic bumper en is niet zichtbaar.
Ik vond hem iets aan de zware kant dus vandaar besloot ik om er iets aan te doen.
Wat dacht je van 15kg om mee te beginnen!!!
Een goede gatenboor doet wonderen, hierna nog wat randjes wegslijpen en klaar is Edwin.
Het resultaat 9kg, een gewichtsreductie van 6kg.
Niet slecht dacht ik zo.
Eigenlijk zonde om hier nog een bumpercover over heen te doen, maar ja.
Nu nog even laten stralen en laten verzinken en er komt nooit geen roest meer op.
Afgelopen maandag de Mustang opgehaald van de spuiter en ik moet zeggen, het valt niet tegen.
Zo mooi heeft ie nog nooit geblonken.
Vandaag ben ik maar eens verder gegaan met de revisie van mijn bak, hopelijk kom ik niets geks meer tegen en staat ie as zaterdag weer in elkaar.
Alle nieuwe high performance onderdelen en extra platen.
Het eerste gedeelte zit weer in de bak.
Duidelijk te zien is het nieuwe electrische gedeelte die de overdrive aan en uit moet zetten.
Ook vind ik de bak er beter uit zien zonder die gele verf zo.
Volgende week hopelijk meer foto's.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Nou Edwin,
Da's toch weer een mijlpaal, de auto terug van de spuiter!
En die bumper, ik zou het niet bedacht hebben, om dat ding te gaan perforeren...maar inderdaad een effectieve gewichtsbesparing. Hij voldoet waarschijnlijk alleen niet meer aan de Amerikaanse botsproef :ashamed: , want daarom was-ie zo zwaar natuurlijk. Maar niet erg, want je mag straks toch niet gaan botsen met deze auto.
Marc
Da's toch weer een mijlpaal, de auto terug van de spuiter!
En die bumper, ik zou het niet bedacht hebben, om dat ding te gaan perforeren...maar inderdaad een effectieve gewichtsbesparing. Hij voldoet waarschijnlijk alleen niet meer aan de Amerikaanse botsproef :ashamed: , want daarom was-ie zo zwaar natuurlijk. Maar niet erg, want je mag straks toch niet gaan botsen met deze auto.
Marc
Marc
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Van de week helaas niet veel verder kunnen komen doordat ik door mijn eigen fout een seal beschadigd heb en dus een nieuwe moest bestellen.
Wel is op onderstaande foto duidelijk het verschil in de high performance as te zien die nu uit 1 stuk bestaat ipv uit twee.
Op onderstaande foto is duidelijk te zien hoe ik moest improviseren om de seals erin te krijgen, dit is overigens niet de reden waarom de seal stuk gegaan is.
Dit kwam doordat ik mbv luchtdruk wilde controleren of dat de zuiger met nieuwe seal goed werkte, maar ja dan moet je wel eerst de platen monteren zodat de zuiger niet te ver naar buiten klapt!, dom, dom, dom.
Op onderstaande foto is de high stall speed convertor te zien, zoals je ziet is deze veel kleiner als de orginele.
Het voordeel hiervan is dat de motor veel feller zal reageren door zijn kleinere gewicht en dat het zogenaamde stall-speed flink omhoog gaat.
Voor degene die niet weten wat stall speed is: Stall speed is het toerental waarbij de koppelomvormer gaat "pakken" als je vol op de rem trapt en de gas tegelijk intrapt.
In mijn geval heb ik gekozen voor een stall speed van 3000RPM ivm de turbo's.
Deze hebben maximaal boost bij ongeveer 3000RPM en heeft in dit geval dus als voordeel dat als je op deze manier wegrijdt je meteen het maximale koppel hebt (zie het als wegrijden met slippende koppeling bij een schakelauto).
Dit betekend echter niet dat je niet meer normaal weg kunt rijden natuurlijk, wel is het oppassen geblazen met wielspin op deze manier.
Volgende week heb ik in ieder geval lekker vrij genomen en hoop ik veel te kunnen doen aan mijn project.
Groetjes en misschien tot zondag bij Mustang Valley,
Edwin
Wel is op onderstaande foto duidelijk het verschil in de high performance as te zien die nu uit 1 stuk bestaat ipv uit twee.
Op onderstaande foto is duidelijk te zien hoe ik moest improviseren om de seals erin te krijgen, dit is overigens niet de reden waarom de seal stuk gegaan is.
Dit kwam doordat ik mbv luchtdruk wilde controleren of dat de zuiger met nieuwe seal goed werkte, maar ja dan moet je wel eerst de platen monteren zodat de zuiger niet te ver naar buiten klapt!, dom, dom, dom.
Op onderstaande foto is de high stall speed convertor te zien, zoals je ziet is deze veel kleiner als de orginele.
Het voordeel hiervan is dat de motor veel feller zal reageren door zijn kleinere gewicht en dat het zogenaamde stall-speed flink omhoog gaat.
Voor degene die niet weten wat stall speed is: Stall speed is het toerental waarbij de koppelomvormer gaat "pakken" als je vol op de rem trapt en de gas tegelijk intrapt.
In mijn geval heb ik gekozen voor een stall speed van 3000RPM ivm de turbo's.
Deze hebben maximaal boost bij ongeveer 3000RPM en heeft in dit geval dus als voordeel dat als je op deze manier wegrijdt je meteen het maximale koppel hebt (zie het als wegrijden met slippende koppeling bij een schakelauto).
Dit betekend echter niet dat je niet meer normaal weg kunt rijden natuurlijk, wel is het oppassen geblazen met wielspin op deze manier.
Volgende week heb ik in ieder geval lekker vrij genomen en hoop ik veel te kunnen doen aan mijn project.
Groetjes en misschien tot zondag bij Mustang Valley,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Van de week aan het stoeien geweest met de electriciteit, zit nog niet op de helft ermee maar ja je moet ergens beginnen!
Ik wil van deze gelegenheid meteen gebruik maken om zoveel mogelijk bedrading uit de motorruimte weg te werken.
Dit heeft tot gevolg dat ik helaas wel een paar gaten in de verse lak zal moeten snijden, maar ja het kan niet anders.
Hieronder zie je een gedeelte van de bedrading van het dashbord, ik heb het gedeelte naar de motor al weer door het schutbord zitten.
Zoals gezegd moest ik wel wat extra gaten maken in de binnenschermen om op die manier wat bedrading onder de schermen te kunnen monteren.
Wel meteen even de beschadigingen van het zagen bijgetipt en als afwerking en bescherming van de kabels even een rubber afdek randje gemonteerd.
Tevens de ruitenwissermotor even aangepakt door deze te stralen en te spuiten.
Hier de ruitenwissermotor in "opgefriste" toestand, tevens is op deze foto te zien dat ik de tape om de kabelboom moets verwijderen op sommige plekken om zodoende de kabel die onder de binnenschermen moesten komen te splitsen van degene die onder de motorruimte moesten blijven.
Vandaag ben ik begonnen met de montage van het dashbord, wel eerst even grondig schoonmaken, ja zelfs de ventilatieroosters moeten er aan geloven.
Hier het rooster in schoongemaakte en weer gemonteerde toestand.
Ik zeg altijd maar, je doet het goed of je doet het niet.
Van de week (of misschien morgen al) hoop ik het dashbord weer gemonteerd te hebben en kan ik hopelijk de bak afmaken als ik alles binnen heb.
Groetjes,
Edwin
Ik wil van deze gelegenheid meteen gebruik maken om zoveel mogelijk bedrading uit de motorruimte weg te werken.
Dit heeft tot gevolg dat ik helaas wel een paar gaten in de verse lak zal moeten snijden, maar ja het kan niet anders.
Hieronder zie je een gedeelte van de bedrading van het dashbord, ik heb het gedeelte naar de motor al weer door het schutbord zitten.
Zoals gezegd moest ik wel wat extra gaten maken in de binnenschermen om op die manier wat bedrading onder de schermen te kunnen monteren.
Wel meteen even de beschadigingen van het zagen bijgetipt en als afwerking en bescherming van de kabels even een rubber afdek randje gemonteerd.
Tevens de ruitenwissermotor even aangepakt door deze te stralen en te spuiten.
Hier de ruitenwissermotor in "opgefriste" toestand, tevens is op deze foto te zien dat ik de tape om de kabelboom moets verwijderen op sommige plekken om zodoende de kabel die onder de binnenschermen moesten komen te splitsen van degene die onder de motorruimte moesten blijven.
Vandaag ben ik begonnen met de montage van het dashbord, wel eerst even grondig schoonmaken, ja zelfs de ventilatieroosters moeten er aan geloven.
Hier het rooster in schoongemaakte en weer gemonteerde toestand.
Ik zeg altijd maar, je doet het goed of je doet het niet.
Van de week (of misschien morgen al) hoop ik het dashbord weer gemonteerd te hebben en kan ik hopelijk de bak afmaken als ik alles binnen heb.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Vandaag mijn doel weer bereikt en het dashbord gemonteerd.
Groetjes
Edwin
Groetjes
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Omdat ik nog steeds de spullen voor de bak niet binnen heb ben ik gisteren maar eens begonnen met de motor uit elkaar halen om te zien in wat voor toestand deze zich bevind na 140000miles.
Wel overal foto's van gemaakt zodat straks alle slangetjes enz weer op z'n plaats komen te zitten.
Ik zal ook blij zijn als die gele verf eraf is en het blok weer mooi glimt!!!
Er zit best veel aluminium aan het blok dus dat wordt polijsten tot ik er bij neer val denk ik.
Duidelijk is op bovenstaande foto de geleider te zien van de hydraulische roller stoters.
Dit in combinatie met de roller cam (nokkenas) maakt deze generatie blokken populair en snel.
Ik raad het iedereen aan die een andere nokkenas wil plaatsen om ook voor een rollercam te gaan.
Ze zijn bijna voor iedere V8 te koop, het grote voordeel is dat je een veel wildere nokkenas kan nemen en toch een goede motorkarakterestiek hebt waar heel goed dagelijks mee te rijden valt.
De motor ziet er tot nu toe best gezond uit en bevat nog steeds de orginele zuigers etc.
Ook de cilinderkoppen zijn nog in goede staat zover.
Van de week de kleppen eruit en de boel eens goed schoonstralen.
Groetjes,
Edwin
Wel overal foto's van gemaakt zodat straks alle slangetjes enz weer op z'n plaats komen te zitten.
Ik zal ook blij zijn als die gele verf eraf is en het blok weer mooi glimt!!!
Er zit best veel aluminium aan het blok dus dat wordt polijsten tot ik er bij neer val denk ik.
Duidelijk is op bovenstaande foto de geleider te zien van de hydraulische roller stoters.
Dit in combinatie met de roller cam (nokkenas) maakt deze generatie blokken populair en snel.
Ik raad het iedereen aan die een andere nokkenas wil plaatsen om ook voor een rollercam te gaan.
Ze zijn bijna voor iedere V8 te koop, het grote voordeel is dat je een veel wildere nokkenas kan nemen en toch een goede motorkarakterestiek hebt waar heel goed dagelijks mee te rijden valt.
De motor ziet er tot nu toe best gezond uit en bevat nog steeds de orginele zuigers etc.
Ook de cilinderkoppen zijn nog in goede staat zover.
Van de week de kleppen eruit en de boel eens goed schoonstralen.
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- Mustang power
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 20:11
- Locatie: West Brabant
Zo het is weer een tijdje geleden dat ik wat aan mijn project heb kunnen doen.
Inmiddels hangen de deuren er weer in, helaas kan ik nu niet verder omdat ik twijfel over de kleur.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat mijn kleur in Europesche en Amerikaanse iets of wat verschillend zijn.
De spuiter kon niet met zekerheid zeggen dat hij twee keer dezelfde lak gebruikt heeft.
Gelukkig heeft hij nu alleen de deuren en de schermen nog maar gespoten en kan als het niet goed is de boel eenvoudig worden opgelost door deze op nieuw te spuiten.
Gisteren heb ik mijn "toys" binnengekregen na lang wachten.
Ik heb de laatste weken soms best wel even in de zenuwen gezeten omdat de spullen maar niet kwamen en er wel veel geld voor betaald was.
Toen ik bestelde zeiden ze dat alles op voorraad was en dat het binnen 5 tot 7 dagen verstuurd zou worden.
Dit heeft dus uiteindelijk 9 weken geduurd.
Maar het is na enkele keren bellen toch nog goedgekomen.
Hieronder zie je de twee nieuwe "trubonetics turbo's met filter.
Dit is slechts een greep uit de complete set die alles bevat qwa buis, slang en fitwerk.
Ook is er een van de rvs uitlaatcollectors samen met de enorme intercooler te zien op onderstaande foto.
Hieronder zie en een closeup van 1 van de 2 zogenaamde "blow off valves" of wel beter bekend als afblaasventiel bij sommige.
Deze valves zorgen ervoor dat als je plotseling van de gas afgaat de opgebouwde turbodruk even van het systeem afgaat en de turbo gewoon blijft doordraaien en niet plotseling moet afremmen doordat de gasklep gesloten wordt en de druk teruggekaatst wordt.
Het effect van deze valves komt beter tot zijn recht in schakelauto's met turbo omdat die natuurlijk veel vaker plotseling van het gas afgaan.
Dit gaat dan altijd gepaard met een hard gesis tijdens het schakelen.
Vandaag heb ik dankij de tip van 302cobra een Mexican block kunnen kopen zodat ik niet gelimiteerd ben aan de 550pk die het orginele 5.0 blok maximaal aankan.
Dit turbosysteem kan makkelijk 600pk leveren op een std 302 blok waar niets aan gedaan is.
Niet dat ik van plan ben om altijd het maximale te vragen maar het is wel leuk om te weten dat je dit op een veilige manier kunt doen zonder dat je blok splitst. (zie onderstaande foto als voorbeeld).
Groetjes,
Edwin
Inmiddels hangen de deuren er weer in, helaas kan ik nu niet verder omdat ik twijfel over de kleur.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat mijn kleur in Europesche en Amerikaanse iets of wat verschillend zijn.
De spuiter kon niet met zekerheid zeggen dat hij twee keer dezelfde lak gebruikt heeft.
Gelukkig heeft hij nu alleen de deuren en de schermen nog maar gespoten en kan als het niet goed is de boel eenvoudig worden opgelost door deze op nieuw te spuiten.
Gisteren heb ik mijn "toys" binnengekregen na lang wachten.
Ik heb de laatste weken soms best wel even in de zenuwen gezeten omdat de spullen maar niet kwamen en er wel veel geld voor betaald was.
Toen ik bestelde zeiden ze dat alles op voorraad was en dat het binnen 5 tot 7 dagen verstuurd zou worden.
Dit heeft dus uiteindelijk 9 weken geduurd.
Maar het is na enkele keren bellen toch nog goedgekomen.
Hieronder zie je de twee nieuwe "trubonetics turbo's met filter.
Dit is slechts een greep uit de complete set die alles bevat qwa buis, slang en fitwerk.
Ook is er een van de rvs uitlaatcollectors samen met de enorme intercooler te zien op onderstaande foto.
Hieronder zie en een closeup van 1 van de 2 zogenaamde "blow off valves" of wel beter bekend als afblaasventiel bij sommige.
Deze valves zorgen ervoor dat als je plotseling van de gas afgaat de opgebouwde turbodruk even van het systeem afgaat en de turbo gewoon blijft doordraaien en niet plotseling moet afremmen doordat de gasklep gesloten wordt en de druk teruggekaatst wordt.
Het effect van deze valves komt beter tot zijn recht in schakelauto's met turbo omdat die natuurlijk veel vaker plotseling van het gas afgaan.
Dit gaat dan altijd gepaard met een hard gesis tijdens het schakelen.
Vandaag heb ik dankij de tip van 302cobra een Mexican block kunnen kopen zodat ik niet gelimiteerd ben aan de 550pk die het orginele 5.0 blok maximaal aankan.
Dit turbosysteem kan makkelijk 600pk leveren op een std 302 blok waar niets aan gedaan is.
Niet dat ik van plan ben om altijd het maximale te vragen maar het is wel leuk om te weten dat je dit op een veilige manier kunt doen zonder dat je blok splitst. (zie onderstaande foto als voorbeeld).
Groetjes,
Edwin
Shelby GT500 Cabrio 08
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
Dodge Ram SRT-10 (DD) 05
Lincoln Mark VIII 95
GMC Typhoon 92
GMC Syclone 91
Mustang GT Cabrio 87
Mustang Cabrio 86
Yamaha RD500 84
Indy Pace Car 79
Fastback 79
Mustang Cabrio 71
Mustang Mach1 71
351HO Shelby Europa 71
GMC PU 52
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland