Ontvangen! Kevin Marti report...
Geplaatst: do 12 feb, 2004 23:12
Nou, het aangekondigde Kevin Marti report is binnen. Het is misschien wat onbescheiden om hier over mijn eigen auto te gaan uitweiden, maar ik denk dat het toch wel aardig is om dat in combinatie met het Marti report te doen.
Afgezien van tussenhandel ben ik de derde eigenaar van de 1972 Ford Mustang Grandé 302 2V. Uit het originele instructieboekje blijkt dat deze auto door Ford dealer Chaffee Motors in Hawthorne (voorstad van Los Angeles) California op 29 februari is afgeleverd. Hij werd afgeleverd aan Frank en Evelyn Hall uit Lake Forest, CA., Bayes Street 25436. Evelyn Hall heeft de auto 28 jaar, tot aan haar overlijden, gehouden. Na haar overlijden is de Mustang in de handel terechtgekomen en is door Memory Lane uit Nieuwegein in augustus 2000 naar Nederland gehaald en op kenteken gezet. Daar heeft-ie een tijdje te koop gestaan tot hij eind 2000 door iemand gekocht werd. Die tweede eigenaar had geen stalling, zag de auto hard achteruit gaan (ik weet zeker dat het ene jaar buiten staan in Nederland meer roest heeft veroorzaakt dan 28 jaar Zuid California) en wist er niet goed raad mee. Op precies de dag dat hij 30 jaar werd, 1 maart 2002, kon ik het kenteken op mijn naam zetten.
Het Marti report is eigenlijk nauwelijks verrassend. Gelukkig omdat alles precies blijkt te kloppen, helaas omdat een bijzonderheid hier of daar ook wel leuk was geweest.
Het report spreekt als het goed is voor zich. Rechtsboven in staat een exacte kopie van de deur Data Plate en links in het gele vlak de uitwerking en verklaring daarvan. Daaronder de gegevens van de dealer en de opties. Aardig is het om bij een paar even bij stil te staan.
Blue Vinyl Roof – op www.noordinkmustang.tk staat nog een foto in oude staat. Vanwege de roest moest het vinyl er af en donkerblauw vinyl in het goede patroon bleek noch in Nederland, noch in Amerika leverbaar. Er was slechts keuze uit zwart, wit en beige. Om redenen van originaliteit had ik het liefst weer blauw gehad, maar ik vind het wit ook goed staan en dat was destijds ook een originele vinyl kleur.
E70X14 Tires – diagonaal banden in de oude maatvoering. Ik heb de originele reserveband nog in deze maat. De rest is nu radiaal in 215/70 x 14.
Bumper Guards – bumperrozetten, zitten er gelukkig ook nog op
Deluxe Belts/Warning Light – het waarschuwingssysteem werkt nog altijd, voor de bestuurder zodra het contact aangaat en voor de passagier met een voeler in de stoelzitting.
De rest van de opties spreekt voor zich; ook de Airco is er nog, de compressor slaat ook aan, maar koelen is niet aan de orde. Ooit nog eens uitzoeken.
In het blokje met belangrijke data valt 18 januari op: Bucked, dus ongetwijfeld de dag waarop de Buck Tag werd aangemaakt. Helmuth, ik probeer morgen of zo een foto van mijn Buck Tag te posten, dan gaan we zoals beloofd vergelijken.
Voor het modeljaar 1972 was dit de 62.470 ste Mustang. Het staat niet in dit report, maar de totale productie werd 125.813, waarvan 18.045 Grandé’s.
Marc
Afgezien van tussenhandel ben ik de derde eigenaar van de 1972 Ford Mustang Grandé 302 2V. Uit het originele instructieboekje blijkt dat deze auto door Ford dealer Chaffee Motors in Hawthorne (voorstad van Los Angeles) California op 29 februari is afgeleverd. Hij werd afgeleverd aan Frank en Evelyn Hall uit Lake Forest, CA., Bayes Street 25436. Evelyn Hall heeft de auto 28 jaar, tot aan haar overlijden, gehouden. Na haar overlijden is de Mustang in de handel terechtgekomen en is door Memory Lane uit Nieuwegein in augustus 2000 naar Nederland gehaald en op kenteken gezet. Daar heeft-ie een tijdje te koop gestaan tot hij eind 2000 door iemand gekocht werd. Die tweede eigenaar had geen stalling, zag de auto hard achteruit gaan (ik weet zeker dat het ene jaar buiten staan in Nederland meer roest heeft veroorzaakt dan 28 jaar Zuid California) en wist er niet goed raad mee. Op precies de dag dat hij 30 jaar werd, 1 maart 2002, kon ik het kenteken op mijn naam zetten.
Het Marti report is eigenlijk nauwelijks verrassend. Gelukkig omdat alles precies blijkt te kloppen, helaas omdat een bijzonderheid hier of daar ook wel leuk was geweest.
Het report spreekt als het goed is voor zich. Rechtsboven in staat een exacte kopie van de deur Data Plate en links in het gele vlak de uitwerking en verklaring daarvan. Daaronder de gegevens van de dealer en de opties. Aardig is het om bij een paar even bij stil te staan.
Blue Vinyl Roof – op www.noordinkmustang.tk staat nog een foto in oude staat. Vanwege de roest moest het vinyl er af en donkerblauw vinyl in het goede patroon bleek noch in Nederland, noch in Amerika leverbaar. Er was slechts keuze uit zwart, wit en beige. Om redenen van originaliteit had ik het liefst weer blauw gehad, maar ik vind het wit ook goed staan en dat was destijds ook een originele vinyl kleur.
E70X14 Tires – diagonaal banden in de oude maatvoering. Ik heb de originele reserveband nog in deze maat. De rest is nu radiaal in 215/70 x 14.
Bumper Guards – bumperrozetten, zitten er gelukkig ook nog op
Deluxe Belts/Warning Light – het waarschuwingssysteem werkt nog altijd, voor de bestuurder zodra het contact aangaat en voor de passagier met een voeler in de stoelzitting.
De rest van de opties spreekt voor zich; ook de Airco is er nog, de compressor slaat ook aan, maar koelen is niet aan de orde. Ooit nog eens uitzoeken.
In het blokje met belangrijke data valt 18 januari op: Bucked, dus ongetwijfeld de dag waarop de Buck Tag werd aangemaakt. Helmuth, ik probeer morgen of zo een foto van mijn Buck Tag te posten, dan gaan we zoals beloofd vergelijken.
Voor het modeljaar 1972 was dit de 62.470 ste Mustang. Het staat niet in dit report, maar de totale productie werd 125.813, waarvan 18.045 Grandé’s.
Marc