snelheid weg

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

ik heb een 260 8 cilinder ,laatste tijd begint de motor in te houden te stotteren bij het gas geven,ik heb er onlangs een complete nieuwe carbarateur op laten zetten,maar hij doet het nog , we hadden een mooie rit van 160 km waar je meestal niet boven de 80 km komt met je snelheid , en toen ik naar huis reed en op een 100 km weg gaf ik gas en ineens daar was het weer niet op willen trekken stotteren ik van de weg af ,auto stil en gas geven dan merk je niks van de motor loopt mooi en maakt reageert goed op je gas pedaal wij weer de weg op en ja hoor daar is het weer niet op gang kunnen komen weer inhouden en snelheid niet te krijgen op de snelweg wij weer van de weg af en dat enkele keren gedaan ,maar ineens zei ik tegen mijn vrouw kijk hij doet het nu goed geen motor die inhoud gelukkig goed thuis gekomen ,maar dit gebeurd me nu iedere keer weer wat is het probleem??
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 356
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: snelheid weg

Bericht door DennisStang »

Ik ben geen echte kenner, maar zou het een vacuümslang kunnen zijn die slecht is en daardoor dichtknijpt bij hogere belasting? Of een slang met een knik? Ik weet wel dat dit inhouden en stotteren van de motor kan veroorzaken bij een hogere belasting (snelheid en toeren).
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: snelheid weg

Bericht door Cobretti »

Aangezien het probleem zich enkel lijkt voor te doen onder belasting : mogelijks is er iets aan de hand met de vacuüm vervroeging vd ontsteking? Dat is slechts een wilde gok, maar Bam! Je eerste reactie is binnen 😃
Grts, C. 😎
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: snelheid weg

Bericht door Cobretti »

2de dus 🤣
Maar blijkbaar nog iemand die in vacuümrichting denkt 👍
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1811
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: snelheid weg

Bericht door Big_fun_58 »

Klink ook als vaporlock.. :wink:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

eerst bedankt voor de reaktie,s ik dacht zelfs ook aan de vervroeging ,maar als nou iemand dit ook heeft gehad komen we steeds dichterbij wat het zal zijn , ik dacht eerst het zal de carburateur zijn , daarom heb ik daarom een nieuwe op laten zetten dan kan ik dat uitsluiten .maar helaas doet het nog
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

Cobretti schreef: zo 05 mei, 2024 11:48 Aangezien het probleem zich enkel lijkt voor te doen onder belasting : mogelijks is er iets aan de hand met de vacuüm vervroeging vd ontsteking? Dat is slechts een wilde gok, maar Bam! Je eerste reactie is binnen 😃
Grts, C. 😎
dank voor het mee denken we gaan het uitzoeken
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

Big_fun_58 schreef: zo 05 mei, 2024 12:16 Klink ook als vaporlock.. :wink:
ja misschien ook wel een 260 motor ga je in de eerste versnelling wel hoog in toeren weg ,top bedankt
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

DennisStang schreef: zo 05 mei, 2024 11:44 Ik ben geen echte kenner, maar zou het een vacuümslang kunnen zijn die slecht is en daardoor dichtknijpt bij hogere belasting? Of een slang met een knik? Ik weet wel dat dit inhouden en stotteren van de motor kan veroorzaken bij een hogere belasting (snelheid en toeren).
vacuumslang kan niet,zit er niet op deze motor , op deze zit een stalen buisje die naar de vervroeging gaat ,maar ja bedankt voor het mee denken hoor top
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5532
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: snelheid weg

Bericht door Dakloos »

Liekele11 schreef: zo 05 mei, 2024 18:07 vacuumslang kan niet,zit er niet op deze motor , op deze zit een stalen buisje die naar de vervroeging gaat ,maar ja bedankt voor het mee denken hoor top
Maar als de membraan in je vacuümdoosje lekt ?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 476
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: snelheid weg

Bericht door richard66coupe »

Het zou ook nog de brandstof toevoer kunnen zijn zoals ik het lees.
In de tank zit een sok die het grovere vuil tegen moet houden misschien zit er troep in en is deze verstopt oid. Verder heb je nog de benzine pomp zelf waar iets mee kan zijn (mogelijk met geintegreerd filter aangezien je een vroege 65ér hebt). Verder heb je nog de leiding die misschien beschadigd is of deels verstopt.

Ik heb ooit eens een verstopte toevoer bij een motorfiets gehad. Je kon de hele middag rijden maar zodra je op de snelweg 120 ging had ie ineens geen vermogen meer en viel bijna uit. Bij hogere snelheid vraag je constant een hogere flow aan benzine. Als de pomp dit niet trekt rijdt je op een gegeven moment de vlotter bak leeg en valt ie uit. Een te laag vlotterbak niveau zou ook nog kunnen maar ga er vanuit dat dit wel gecheckt is bij het vervangen van de carburateur.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: snelheid weg

Bericht door Kuupertie »

Goeie
Of gewoon het brandstoffilter.
Ik heb dit ook een keer gehad; geen problemen maar bij acceleratie sloeg hij af en starte pas na een tijdje weer.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

jammer ik had gedacht dat iemand het zelfde heeft gehad wat ik nu heb,weet je ik vind het zo apart hele tijd goed en dan ineens heb ik het probleem en dan ineens is het probleem weg en dan kan ik zo zonder probleem naar huis rijden,vandaag toch ff kijken hoe die rijd hij start prima loopt heel mooi stationeir en rijd probleem loos ,maar waarom plaagt hij me zo ineens wat ik niet wil hebben ik ga donderdag hemelvaartsweg lekker veel rijden en kijken wat hij doet jullie horen het van me
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5538
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: snelheid weg

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik lees "een nieuwe carburateur"
Heb je deze voor gebruik schoongemaakt ?
Het kan zijn dat er nog vuil in is blijven zitten van het productieproces/montage
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: snelheid weg

Bericht door Liekele11 »

Ja dan zal ik altijd het probleem moeten hebben.ik rij wel een 150 km niks aan de hand ,en zeg maar dan ff een pauze van een half uur dan nog niks aan de hand start en loopt prima lekker aan het rijden en dan is het ineens .met hotten en stoten met gas geven.ik had her dus afgelopen weekend met een rit ook weer nu 3 keer voorgevallen,maar weet je ineens is het ook weg de hele rit naar huis toe rara wat kan het zijn
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”