mustang 66 cabrio - ombouw automaat naar handbak!
Geplaatst: ma 15 apr, 2024 20:04
Hoi allemaal - de auto blijft de automaat maar niet leuk vinden. Weer de automaat een zware revisie laten ondergaan - high-end spul.
ALLES vervangen - troep eruit gehaald - nieuwe oliepomp - 'brein' gepolijst etc. Had echt verwacht van de problemen af te zijn - niet dus.
Vorige week de Mustang uit de stalling gehaald - deed het super. Maar op de snelweg wat meer gas - was warm weer en motor was al warm - olietemperartuur van de automaat (ja, ook een sensor op laten zetten- to-be-sure) op 80 graden.
Ineens ... geen kracht meer - slipt dus door. Terug naar 2 deed het nog, ook 1 - terug in drive - niets. Het geheel heeft nog geen 80km gelopen na die revisie.
Auto laten staan tot 's avonds - afgekoelde motor en bak - nog even geprobeerd - probleem nog erger: zelfs achteruit, 1,2 en ook D deed het niet.
Maar: volgende ochtend: weer even geprobeerd: bak deed wat - ik kan achteruit rijden en ook 1 en 2 doen 'iets' dus kan hem hopelijk van het pad op een oplegger krijgen - mee rijden ga ik zeker niet.
Natuurlijk wil de man van de revisie e.e.a. bekijken en oplossen maar mijn vertrouwen in die automaat is wel weg. Toevallig heeft deze meneer nog een C6 handbak liggen -vraag staat uit wat de status van die C6 is etc.
Maar ook wat rondgeneuzeld op internet - en CHATgpt gevraagd wat nu de beste bak is voor een opgevoerde (430pk?) Mustang - kom ik uit op een TREMEC TKO 600 5-speed. Maar ... een C4 kan ook nog ...
Advies? iemand bekend met die bakken?
BTW: auto = mustang 1966 cabrio V8 - met 302 naar 333 stroker motor, holley EFI injectie etc. - snelle jongen ...
NB: eindelijk geen lekkages meer - er zit genoeg olie in de automaatbak!
ALLES vervangen - troep eruit gehaald - nieuwe oliepomp - 'brein' gepolijst etc. Had echt verwacht van de problemen af te zijn - niet dus.
Vorige week de Mustang uit de stalling gehaald - deed het super. Maar op de snelweg wat meer gas - was warm weer en motor was al warm - olietemperartuur van de automaat (ja, ook een sensor op laten zetten- to-be-sure) op 80 graden.
Ineens ... geen kracht meer - slipt dus door. Terug naar 2 deed het nog, ook 1 - terug in drive - niets. Het geheel heeft nog geen 80km gelopen na die revisie.
Auto laten staan tot 's avonds - afgekoelde motor en bak - nog even geprobeerd - probleem nog erger: zelfs achteruit, 1,2 en ook D deed het niet.
Maar: volgende ochtend: weer even geprobeerd: bak deed wat - ik kan achteruit rijden en ook 1 en 2 doen 'iets' dus kan hem hopelijk van het pad op een oplegger krijgen - mee rijden ga ik zeker niet.
Natuurlijk wil de man van de revisie e.e.a. bekijken en oplossen maar mijn vertrouwen in die automaat is wel weg. Toevallig heeft deze meneer nog een C6 handbak liggen -vraag staat uit wat de status van die C6 is etc.
Maar ook wat rondgeneuzeld op internet - en CHATgpt gevraagd wat nu de beste bak is voor een opgevoerde (430pk?) Mustang - kom ik uit op een TREMEC TKO 600 5-speed. Maar ... een C4 kan ook nog ...
Advies? iemand bekend met die bakken?
BTW: auto = mustang 1966 cabrio V8 - met 302 naar 333 stroker motor, holley EFI injectie etc. - snelle jongen ...
NB: eindelijk geen lekkages meer - er zit genoeg olie in de automaatbak!