voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Taurustides
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 sep, 2023 12:53
Locatie: utrecht

voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Taurustides »

beste mensen,

Hierbij stel ik mij voor op de ledenlijst, dwz, als ik word geaccepteerd. Onlangs toegetreden tot de Mustangfamilie met een zwarte cabriolet met rood leer en weinig kilometers. De meeste hordes zijn genomen behalve die van de keuring uit Lelystad. Daar moet ik binnenkort weer heen omdat de koplampen een te verstrooid beeld geeft om te worden goedgekeurd. Ik zou dolblij zijn met een oplossing? Vervangen reflectoren van een ander merk of met Europese uitstraling"?

De standaard uitlaat geeft al 4 db te veel lawaai, 81 db ipv 77. Dat is (hopelijk) opgelost met db-killers in de pijp.

Wie-o-wie geeft raad?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5533
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum
Jammer dat je je niet eerder voorgesteld hebt.
Daarmee had je de problemen met de RDW in Lelystad wellicht kunnen voorkomen.
Het is erg lastig om deze modellen door de RDW keuring te krijgen, met de belachelijke eisen.
Als het een medel met automatische transmissie is, dan is het nog lastiger om aan de RDW geluidslimiet te voldoen, omdat de bak terugschakelt bij acceleratie.
Deze modellen worden doorgaans eerst TUV gekeurd, en daarna overgeschreven naar Nederlands kenteken.
Lek Car Import in De Kwakel is hier bekend mee.

Helaas is dat in jouw geval niet meer mogelijk, omdat de papieren al bij de RDW liggen, en je het hele proces nu via hun moet laten lopen.
Van 81 naar 77 decibel is meer dan halvering van het geluid.
Hopelijk gaat het je lukken
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum... Hoop dat iemand je ideeen aan de hand kan doen om het geheel alsnog in kannen en kruiken te brengen met de RDW.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door keesie25 »

En toen was het weer stil.................
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 929
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

keesie25 schreef: do 07 dec, 2023 09:58 En toen was het weer stil.................
Gelukkig hebben we keesie25 om wat leven in de brouwerij te brengen! :wink:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door keesie25 »

Niet echt hoor Sjirafje. De afgelopen jaren is het al meerdere keren door leden aangegeven, het forum verliest meer en meer zijn levendigheid. Er zijn nu zelfs mensen die EEN boodschap plaatsen en vragen om info, en daarna zijn ze weer weg. Ik beken: na het toch langere tijd geprobeerd te hebben kijk ik nu ook bijna niet meer hier.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 929
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

Wel een beetje jammer inderdaad. Wel de moeite nemen om een account aan te maken en vervolgens een topic aanmaken en een vraagstellen maar vervolgens niet meer terug komen. :(
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door keesie25 »

Tja, maar zo werkt het overal tegenwoordig hoor. Ik heb de afgelopen jaren telefonisch/mailcontact gehad met ruim 300 personen betreffende een schoolfoto-project voor de historische vereniging alhier. Achter iedere persoon zit ook nog meestal een gezin. 67 personen reageerden positief. Hiervan is ongeveer de helft, 33 personen, zijn beloften nagekomen. Een van de mensen die zijn belofte NIET nakwam was iemand hier vlakbij die........een Mustang heeft. Hij zou ook langs komen, nota bene ook voor gratis onderdelen die ik nog had. Nooit meer iets van gehoord, tot vorige week: kun je me helpen mijn familiegeschiedenis uit te zoeken? Ah, jij bent toch degene die nooit antwoord gaf?...........daaaaaag! Boontje komt zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Eric »

sjirafje schreef: do 07 dec, 2023 18:57 Wel een beetje jammer inderdaad. Wel de moeite nemen om een account aan te maken en vervolgens een topic aanmaken en een vraagstellen maar vervolgens niet meer terug komen. :(
Misschien heeft hij z'n Mustang uit frustratie over dat RDW geneuzel inmiddels in de fik gestoken.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 929
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

Eric schreef: vr 08 dec, 2023 10:10
sjirafje schreef: do 07 dec, 2023 18:57 Wel een beetje jammer inderdaad. Wel de moeite nemen om een account aan te maken en vervolgens een topic aanmaken en een vraagstellen maar vervolgens niet meer terug komen. :(
Misschien heeft hij z'n Mustang uit frustratie over dat RDW geneuzel inmiddels in de fik gestoken.
:smt076 :smt068 Afbeelding



Of verkocht, dat kan natuurlijk ook :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Wiwaldi
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 13 dec, 2020 14:04

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Wiwaldi »

keesie25 schreef: do 07 dec, 2023 19:48 Tja, maar zo werkt het overal tegenwoordig hoor. Ik heb de afgelopen jaren telefonisch/mailcontact gehad met ruim 300 personen betreffende een schoolfoto-project voor de historische vereniging alhier. Achter iedere persoon zit ook nog meestal een gezin. 67 personen reageerden positief. Hiervan is ongeveer de helft, 33 personen, zijn beloften nagekomen. Een van de mensen die zijn belofte NIET nakwam was iemand hier vlakbij die........een Mustang heeft. Hij zou ook langs komen, nota bene ook voor gratis onderdelen die ik nog had. Nooit meer iets van gehoord, tot vorige week: kun je me helpen mijn familiegeschiedenis uit te zoeken? Ah, jij bent toch degene die nooit antwoord gaf?...........daaaaaag! Boontje komt zullen we maar zeggen.
Kees, doe effe rustig man 😅 Overigens zijn er naast DMFF genoeg Facebookpagina’s en Whatsapp groepen waar het barst van de activiteit. Voel je vrij om je er aan te melden, maar ga dan wel wat liever met andere leden om…
Groeten,

Luke

----

- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 929
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door sjirafje »

De diepgang is Facebook groepen vaak toch wel een stuk minder naar mijn idee. WhatsApp/Telegram groepen zit ik niet in dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik denk overigens dat het geen kwaad kan als je de groepen die je bedoeld hier benoemd of er naar verwijst. Wie weet kan ik (en misschien ook anderen) wel verleid worden om een kijkje te nemen :wink:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door keesie25 »

Haha, heb ik misschien direct de goede "bron' aangeboord! Bij mij is het gewoon : als je niet van plan bent om een stap te zetten, beloof het dan niet of wek niet de suggestie. Even goeie vrienden. Maar als je me aan het lijntje houdt.......doe ik niks meer voor je. En ik ga lief om wie lief met mij omgaat!

Ja, bij Facebook zijn het korte berichten, of in het ergste geval: je plaatst een verhaal en je krijgt alleen maar smileys.....

Verwijzen? He? Iemand vraagt iets, leden geven antwoord, maar er komt geen reactie meer, het is al gezegd. Tot nu dan.
Laatst gewijzigd door keesie25 op vr 15 dec, 2023 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiwaldi
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 13 dec, 2020 14:04

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Wiwaldi »

sjirafje schreef: zo 10 dec, 2023 21:08 De diepgang is Facebook groepen vaak toch wel een stuk minder naar mijn idee. WhatsApp/Telegram groepen zit ik niet in dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik denk overigens dat het geen kwaad kan als je de groepen die je bedoeld hier benoemd of er naar verwijst. Wie weet kan ik (en misschien ook anderen) wel verleid worden om een kijkje te nemen :wink:
Ja, ik vroeg me af of het niet illegaal is om reclame te maken, haha.

Ik ben zelf vrij fanatiek lid van de Dutch Mustang Drivers groep. Die hebben een relatief grote FB-groep (let op, niet de pagina liken, maar echt naar de groep gaan) en daarnaast een WhatsApp groep die bruist van de activiteit. En daarnaast ook vele leuke ritten en andere events. Veel vrienden mogen ontmoeten, met wie ik zo nu en dan ook samen ritjes maak.
Groeten,

Luke

----

- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: voorstellen Taurustides met Mustang cabrio 2006

Bericht door Neko- »

Zit zelf wel op FB... maar participeer er weinig... Vind fora prettiger werken.
Dus ik lees FB wel, maar voel altijd wel een drempel om te reageren... Dus reageer ik meestal gewoon niet, en lees ik alleen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”