Lambda waarden

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rimimala
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 29 nov, 2020 19:46

Lambda waarden

Bericht door rimimala »

Hallo mijn V6 4.0 heeft lambda waarden tegen de max waarde bij stationair toerental en loopt op bij hoger toerental. De 4 lambdasondes zijn reeds vervangen maar geeft niet het gewenste resultaat. Wat kan ik verder doen om dit te verhelpen. Zit zelf te denken om de luchtmassameter te vervangen. Graag meer tips
Gebruikersavatar
Mark5
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 18:06
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Lambda waarden

Bericht door Mark5 »

Bij mij ging het motor storing lampje aan, orange. Het bleek 1 van de O2 sensors te zijn. Na alle vervangen weer ok. Alleen rond die tijd kwam er een een verschijnsels zoals jij beschrijft, bij rijden gaat het toerental niet onder de 1500. Na remmen natuurlijk wel maar het lijkt wel een toeren cruise control. Bij stoppen blijft het toerental best lang boven de 1000 en na een tijdje valt hij er dan pas onder.
Laatst bij de APK kregen ze hem lastig door de emissie eisen heen waar ik ze eerder daar nooit over gehoord had.
Ik heb een scangauge waar ik waardes kan lezen, wat wil je daar zien?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Lambda waarden

Bericht door peer »

Dit kan zoveel zijn, met de moderne auto's hoeft 1 sensor maar defect te zijn of ergens valse lucht en je kan zoeken.
Het beste is om een obd2 reader aan te sluiten en de live data in de gaten houden, en is het op 1 bank of alletwee?

Wat zijn de eerste verdachte:
-lekkende uitlaat
-valse lucht intake
-lucht massa meter
-throttle position sensor
-slechte bedrading lambda sensoren
-iets met de ontsteking (oude bougies, slechte bobine) hoewel je dan ook misfires zal hebben
rimimala
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 29 nov, 2020 19:46

Re: Lambda waarden

Bericht door rimimala »

Bedankt voor de info en het meedenken maar ik heb geen last van toerental dat blijft hangen e.d. alleen is de waarde goed bij stationair toerental en loopt iets op bij 3000 toeren
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”