Mustang gebouwd in Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
DenBus
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 sep, 2023 19:00

Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door DenBus »

Hallo,

Ik ben al 25 jaar in het bezit van een Mustang 1966 welke in Nederland is geassembleerd en dus nooit geïmporteerd is maar in Nederland uitgekomen.
Is dit nog speciaal of voegt dat verder niets toe?

Groeten.
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door 72grande »

Welkom hier en zeker met een Amsterdamse Mustang! Nog steeds is niet alles volledig duidelijk, maar we gaan er van uit dat er ongeveer 500 Mustangs in Amsterdam geassembleerd zijn, van ongeveer september 1965 tot de laatste in voorjaar 1967 (dus ook modeljaar 1967).

Het zou leuk zijn als je wat meer van de auto kunt delen (foto's?), misschien is ook jouw VIN al wel bekend als Amsterdam Mustang, maar misschien ook niet.

Is het speciaal? Ja natuurlijk, want het is een bijzonder stukje Mustang geschiedenis, maar de auto wordt er niet echt meer waard door of zo.

Gaandeweg hebben wij er steeds meer over ontdekt; als je zin hebt, hier zijn 40 pagina's lectuur: viewtopic.php?t=2325
Marc
DenBus
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 sep, 2023 19:00

Re: Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door DenBus »

Ik weet niet of dit de manier is maar beter lukt het me nu niet :D
Het gaat om een 289 coupe met een handgeschakelde 4 bak, gekocht van de eerste eigenaar die hem ruim 30 jaar heeft gehad!

https://i.postimg.cc/43MkZXtX/E2-F7-EC7 ... -BE4-B.jpg
https://i.postimg.cc/43nkrYY8/C6-E40941 ... 0-F815.jpg
https://i.postimg.cc/d112RKSZ/D93-D5038 ... 576359.jpg
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je was er bijna met de foto's! Fraaie auto en een zeer interessante VIN. Want, deze kenden we nog niet. In het topic waarnaar ik verwees zie je dat er ooit een lijst was met Mustangs uit Amsterdam die in beeld waren. Het is geen echt register en het wordt (zo ver ik weet) ook niet meer bijgehouden, maar ik heb die lijst wel en AN07FT43469 kwam nog niet voor. Leuk, deze ontdekking!

We kenden wel AN07FT43466 (dus drie auto's eerder) en die die zou in april 1966 geassembleerd moeten zijn, zou dat kunnen kloppen met jouw auto? Heb jij destijds nog meer informatie van de eerste eigenaar gehad? Is de kleur bijvoorbeeld origineel? Eén van de bijzonderheden van Amsterdamse Mustangs was dat ze in de regel niet de Amerikaanse kleuren kregen, maar de kleuren die in de fabriek beschikbaar waren.
Laatst gewijzigd door 72grande op di 19 sep, 2023 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door Hamster »

Best bijzonder, leuk! :up:
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mustang gebouwd in Amsterdam

Bericht door Dakloos »

Mooie kleur! Is de auto onder de motorkap in dezelfde kleur meegespoten?
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”