Geleense Oldtimer Parade 2023

Plaats nieuwe meetings en verslagen....

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Geleense Oldtimer Parade 2023

Bericht door sjirafje »

'T is nogal op het laatste moment (sorry! :oops: ), maar ook dit jaar is er weer een Geleense Oldtimer Parade.
25e editie!

Bijzondere oldtimers op de Markt

Op zaterdag 5 en zondag 6 augustus 2022 vindt op de Markt in Geleen de vijfentwintigste editie plaats van de Geleense Oldtimer Parade. Dit grote evenement wordt georganiseerd door de Stichting OldtimerVrienden Limburg (STOVL), samen met het Centrummanagement Geleen.

Voor deze jubileumeditie zijn op zaterdag 5 augustus in het centrum van Geleen, kleine auto’s, zogenaamde dwergauto’s en motoren van 35 jaar en ouder welkom. Zij kunnen vanaf 12.00 uur een rit door de omgeving maken en dan in de winkelstraten deel uitmaken van een statische show.

Zondag 6 augustus

In de loop der jaren is er een goede naam opgebouwd en ieder jaar mogen wij ons verheugen op deelnemers uit zowel Nederland, België als Duitsland. Vooral de fraaie routes door het Limburgse land oogsten veel lof. Ook de deelnemende classicars en oldtimers zijn zeer gevarieerd zowel in leeftijd als in uitvoering. Zo zijn er altijd tientallen vooroorlogse oldtimers aanwezig, maar in de meerderheid zijn de mooie en interessante classicars, van heel groot tot zeer klein. Deelname staat ook open voor andere voertuigen als motoren en bromfietsen. De Geleense Markt wordt als het ware omgebouwd in een automuseum. Er is dit jaar een bijzondere stoomauto aanwezig: een Stanley Steamer uit 1913. Op dit voertuig kunnen 8 personen plaatsnemen en uiteraard zullen er tijdens deze dag ritjes mee gemaakt worden.

Er zijn de hele dag oude tractoren, stationaire motoren, landbouwmachines en motorfietsen uit diverse verzamelingen te bewonderen. Verder kunnen de bezoekers en deelnemers genieten van oude ambachten, het DDR-museum, Mijnmuseum D’r Bickel en muziek.

Bovenal zijn er ook talloze fraaie classicars, in alle soorten en maten te bewonderen, evenals een Stanley stoomwagen uit 1913. In totaal worden er meer dan 220 deelnemers verwacht. De laatste jaren mogen we steeds meer antieke en klassieke motoren tot de deelnemers rekenen.

Er worden dit jaar weer vele duizenden bezoekers verwacht om deze bijzondere dag mee te beleven.

De dagindeling zal voor de deelnemers dezelfde zijn als in de succesvolle voorgaande jaren. Er zijn twee tourtochten. In de ochtend (vanaf 10.00 uur) is er een rit van ongeveer 75 kilometer door het prachtige Zuid-Limburgse land. In de namiddag is er een rit van zo’n 45 kilometer. In de middag zullen de oldtimers en classicars af en aan rijden. Rond 13.30 uur begint er een presentatie van de oldtimers. Tussen de ritten in zal de voertuigpresentatie plaats vinden en is er voor de deelnemers voldoende tijd om alle attracties op het marktplein te bewonderen. Zo zal het de hele dag een komen en gaan zijn van de mooiste voertuigen.

Ook dan heeft iedereen heeft dan de gelegenheid om de andere voertuigen of de deelnemers aan de show te bekijken, of andere tentoongestelde zaken te bewonderen.

Voor inschrijving kan je terecht op www.stovl.nl of e-mail oldtimerparade@ziggo.nl.
Beste oldtimerliefhebber

Voor degenen die nog niet hebben ingeschreven voor de jubileumeditie, even een herinnering. Op 30 juli loopt de voorinschrijvingstermijn van de Geleense Oldtimer Parade, die op 6 augustus plaatsvindt af. Vorig jaar hebben wij een groot aantal liefhebbers die ter plaatse wilden inschrijven, moeten teleurstellen. Alleen de inschrijvers die betaald hebben krijgen een startnummer! Wees er dus op tijd bij. Inschrijven en betalen ter plaatse kan meestal nog wel, maar ook deze keer geldt: Vol=Vol.

Inschrijven kan op www.stovl.nl, zie ook de bijgaande folder

De inschrijvers die ook betaald hebben kunnen vanaf volgende week hun formulier met startnummer in de mailbox tegemoet zien.

Helaas kunnen we de show met de dwergauto’s en motoren door diverse omstandigheden niet door laten gaan. Uiteraard is men wel welkom om op 6 augustus deel te nemen.

Het belooft weer een leuke dag te worden.

Met vriendelijke groet,

St. OldtimerVrienden Limburg





n.b. Wij zijn nog op zoek naar stichting of vereniging die de organisatie van de Geleense Oldtimer Parade vanaf 2024 wil overnemen!
Ik heb een bestuurder gevonden voor het geval ik tegen die tijd nog niet zelf kan rijden dus mijn inschrijving is eindelijk de deur uit :). Mijn startnummer was vorig jaar nummer 5, ik verwacht dat het ditmaal een stuk hoger zal zijn :lol:

Eerdere edities waren mij erg goed bevallen dus ik ga er vanuit dat het deze keer ook weer een top dag wordt :ok:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Geleense Oldtimer Parade 2023

Bericht door sjirafje »

't was helaas nogal een natte dag. We zagen het niet zitten om met de Mustang te komen maar tenminste 2 Mustang bestuurders hadden zich er wel aan gewaagd:

Afbeelding

Afbeelding

Het filmpje houden jullie nog van me tegoed.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Geleense Oldtimer Parade 2023

Bericht door sjirafje »

Zoals beloofd:

Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “All American meetings en All classic car events”