Hoi allemaal,
Ga binnenkort beginnen met mijn eerste project auto...
Nu dacht ik een kantelbrug te kopen, maar nu las ik ergens dat dit niet handig is voor een cabrio omdat deze dan krom trekt. Laat ik nu net een cabrio uit 1965 hebben... De motor en alles wil ik eigenlijk gewoon lekker laten zitten.
Dus nu is mijn vraag, wat is handig om te doen als ik veel onderkant werk moet gaan doen?
(Kantel)brug voor restauratie onderkant
Moderator: Shelby GT-H
- MyFirstMustang
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2023 09:35
Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant
Een kantelbrug die op de wielnaven word geplaatst kan geen kwaad , tenzij de karosserie redelijk doorgeroest is.
Meer bepaald de chassisbalken en seatreinforcement delen boven en onderkant.
Meer bepaald de chassisbalken en seatreinforcement delen boven en onderkant.
Liever eraan sleutelen dan ermee rijden.
- MyFirstMustang
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 28 jun, 2023 09:35
Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant
Hoi B67FSTB,
Bedankt voor je reactie!
Bedoel je dan zoiets? https://www.vocor.nl/draai-en-kantelbru ... 00-kg.html
Ben alleen bang dat ik die 2,5 meter naast de auto niet heb. Vermoed dat ik ongeveer 1 meter heb...
Van wat ik er van heb gezien zijn de chassisbalken nog wel goed. De seatreinforcement zouden wel eens slecht kunnen zijn...
Bedankt voor je reactie!
Bedoel je dan zoiets? https://www.vocor.nl/draai-en-kantelbru ... 00-kg.html
Ben alleen bang dat ik die 2,5 meter naast de auto niet heb. Vermoed dat ik ongeveer 1 meter heb...
Van wat ik er van heb gezien zijn de chassisbalken nog wel goed. De seatreinforcement zouden wel eens slecht kunnen zijn...
Re: (Kantel)brug voor restauratie onderkant
Wat wil je doen aan de onderkant? Persoonlijk heb ik al redelijk wat auto's gedaan, waaronder ook 65 en 66 cabrio's. Als je niet hoeft te slijpen en lassen kan die best zo in het spit, moet je gaan slijpen en lassen dan moet je wel wat gaan verstevigen.
Maar als je hem in een spit hangt, moet de auto echt zo leeg mogelijk, moter eruit, eigenlijk echt een lege kas is het verstandigste. hou er rekening mee dat je in een spit de auto ophangt aan frame delen die daar niet voor gemaakt/bedoeld zijn.
Krik de auto maar eens op aan het voorste deel van het frame voorbij de motor en probeer de deur nog maar eens open te maken (of kijk eens wat er met de spleet tussen deur en frame gebeurd) dan weet je wat ik bedoel
Een simpel kruis doet al veel:
Je ziet mensen met hele constructies, maar mijn ervaring is dat dit meestal wel genoeg is als je niet de hele vloer er in 1 keer uithaalt.
Maar het werkt wel handig voor de onderkant:
Maar als je hem in een spit hangt, moet de auto echt zo leeg mogelijk, moter eruit, eigenlijk echt een lege kas is het verstandigste. hou er rekening mee dat je in een spit de auto ophangt aan frame delen die daar niet voor gemaakt/bedoeld zijn.
Krik de auto maar eens op aan het voorste deel van het frame voorbij de motor en probeer de deur nog maar eens open te maken (of kijk eens wat er met de spleet tussen deur en frame gebeurd) dan weet je wat ik bedoel
Een simpel kruis doet al veel:
Je ziet mensen met hele constructies, maar mijn ervaring is dat dit meestal wel genoeg is als je niet de hele vloer er in 1 keer uithaalt.
Maar het werkt wel handig voor de onderkant: