Even voorstellen
Geplaatst: wo 08 feb, 2023 16:46
Dag allen,
hoewel ik al jaren af en toe op jullie mooie forum lees, wordt het toch hoog tijd om mij te registreren:)
Ik ben van puber af al in de ban geweest van de klassieke (´64-69) mustangs, en ben aan het onderzoeken of de aanschaf van een klassieke ´stang uit die bouwjaren voor mij haalbaar is. Het grootste ¨probleem¨ (want: dit blijft een luxeprobleem) zit hem in de echtgenoot-technische sfeer.
Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar getrouwd in een ´65 Shelby clone (zwart) waar ze vrijwel niets mee heeft. Onze ¨burgerauto¨ (1.0 ecoboost Focus uit 2015) is namelijk ¨toch een super betrouwbare auto, en laat je nooit staan schat! Wat moet je toch met die oude rommel!¨
Menig forumlid zal met een klein lachje dit dilemma wel herkennen. Wat ik aan het onderzoeken ben zijn een paar dingen, en voel je vrij om er eens je gedachten bij uit te spreken (nee: de vrouw eruit is geen optie, dat is een grotere schoonheid dan alle shelby´s bij elkaar)
-hoe kan ik op de achterbank zorgen dat ik twee kinderzitjes veilig kan monteren: je ziet wel eens tweepuntsgordels bevestigd - kun je er geen driepuntsgordels in laten zetten - of is er een veilige manier om een kinderzitje toch met die tweepuntsgordels goed vast te maken? Achterliggend: als het gezin mee kan op een uitje, is het echtgenoot technisch namelijk weer beter verkoopbaar.
-de prijzen voor een ¨daily driver¨ staat-coupe (feitelijk instapklaar) zijn de laatste jaren echt de pan uitgerezen. Ik heb ergens de hoop toch voor 26k een goed exemplaar te vinden, met de kanttekening dat het lakwerk echt niet top hoeft te zijn maar technisch voor de komende tijd zorgeloos. (voor een classic dan, je hebt er altijd weer werk aan in de toekomst) Ik heb een mooi voorbeeld gevonden, waarbij alles in goede staat lijkt, alleen een roestplek zichtbaar is bij de bestuurderskant links inde buurt van de bekabeling bij het stuur. (kan een foto uploaden op verzoek) In hoeverre is dit een dealbreaker denken jullie?
Ergens heb ik ook nog een heel groot zwak voor de ´67-68 mercury cougar, wat ik misschien wel net zo´n stijlvolle auto vind. Ik heb een mooi exemplaar gezien met een eerdere restauratie, vermogensuitdraai, goed gedocumenteerd en recente taxatie. Zijn er forumleden met een ´67-68 cougar waar ik eens mee kan sparren over voor-en tegens?
Dank alvast voor jullie input!
Edit: ik kom overigens uit Groningen (stad) maar ben altijd bereid om leuke tochtjes voor het onderzoek te doen.
hoewel ik al jaren af en toe op jullie mooie forum lees, wordt het toch hoog tijd om mij te registreren:)
Ik ben van puber af al in de ban geweest van de klassieke (´64-69) mustangs, en ben aan het onderzoeken of de aanschaf van een klassieke ´stang uit die bouwjaren voor mij haalbaar is. Het grootste ¨probleem¨ (want: dit blijft een luxeprobleem) zit hem in de echtgenoot-technische sfeer.
Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar getrouwd in een ´65 Shelby clone (zwart) waar ze vrijwel niets mee heeft. Onze ¨burgerauto¨ (1.0 ecoboost Focus uit 2015) is namelijk ¨toch een super betrouwbare auto, en laat je nooit staan schat! Wat moet je toch met die oude rommel!¨
Menig forumlid zal met een klein lachje dit dilemma wel herkennen. Wat ik aan het onderzoeken ben zijn een paar dingen, en voel je vrij om er eens je gedachten bij uit te spreken (nee: de vrouw eruit is geen optie, dat is een grotere schoonheid dan alle shelby´s bij elkaar)
-hoe kan ik op de achterbank zorgen dat ik twee kinderzitjes veilig kan monteren: je ziet wel eens tweepuntsgordels bevestigd - kun je er geen driepuntsgordels in laten zetten - of is er een veilige manier om een kinderzitje toch met die tweepuntsgordels goed vast te maken? Achterliggend: als het gezin mee kan op een uitje, is het echtgenoot technisch namelijk weer beter verkoopbaar.
-de prijzen voor een ¨daily driver¨ staat-coupe (feitelijk instapklaar) zijn de laatste jaren echt de pan uitgerezen. Ik heb ergens de hoop toch voor 26k een goed exemplaar te vinden, met de kanttekening dat het lakwerk echt niet top hoeft te zijn maar technisch voor de komende tijd zorgeloos. (voor een classic dan, je hebt er altijd weer werk aan in de toekomst) Ik heb een mooi voorbeeld gevonden, waarbij alles in goede staat lijkt, alleen een roestplek zichtbaar is bij de bestuurderskant links inde buurt van de bekabeling bij het stuur. (kan een foto uploaden op verzoek) In hoeverre is dit een dealbreaker denken jullie?
Ergens heb ik ook nog een heel groot zwak voor de ´67-68 mercury cougar, wat ik misschien wel net zo´n stijlvolle auto vind. Ik heb een mooi exemplaar gezien met een eerdere restauratie, vermogensuitdraai, goed gedocumenteerd en recente taxatie. Zijn er forumleden met een ´67-68 cougar waar ik eens mee kan sparren over voor-en tegens?
Dank alvast voor jullie input!
Edit: ik kom overigens uit Groningen (stad) maar ben altijd bereid om leuke tochtjes voor het onderzoek te doen.