Even voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Eric85
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 08 feb, 2023 15:51

Even voorstellen

Bericht door Eric85 »

Dag allen,

hoewel ik al jaren af en toe op jullie mooie forum lees, wordt het toch hoog tijd om mij te registreren:)
Ik ben van puber af al in de ban geweest van de klassieke (´64-69) mustangs, en ben aan het onderzoeken of de aanschaf van een klassieke ´stang uit die bouwjaren voor mij haalbaar is. Het grootste ¨probleem¨ (want: dit blijft een luxeprobleem) zit hem in de echtgenoot-technische sfeer.

Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar getrouwd in een ´65 Shelby clone (zwart) waar ze vrijwel niets mee heeft. Onze ¨burgerauto¨ (1.0 ecoboost Focus uit 2015) is namelijk ¨toch een super betrouwbare auto, en laat je nooit staan schat! Wat moet je toch met die oude rommel!¨

Menig forumlid zal met een klein lachje dit dilemma wel herkennen. Wat ik aan het onderzoeken ben zijn een paar dingen, en voel je vrij om er eens je gedachten bij uit te spreken (nee: de vrouw eruit is geen optie, dat is een grotere schoonheid dan alle shelby´s bij elkaar)

-hoe kan ik op de achterbank zorgen dat ik twee kinderzitjes veilig kan monteren: je ziet wel eens tweepuntsgordels bevestigd - kun je er geen driepuntsgordels in laten zetten - of is er een veilige manier om een kinderzitje toch met die tweepuntsgordels goed vast te maken? Achterliggend: als het gezin mee kan op een uitje, is het echtgenoot technisch namelijk weer beter verkoopbaar.

-de prijzen voor een ¨daily driver¨ staat-coupe (feitelijk instapklaar) zijn de laatste jaren echt de pan uitgerezen. Ik heb ergens de hoop toch voor 26k een goed exemplaar te vinden, met de kanttekening dat het lakwerk echt niet top hoeft te zijn maar technisch voor de komende tijd zorgeloos. (voor een classic dan, je hebt er altijd weer werk aan in de toekomst) Ik heb een mooi voorbeeld gevonden, waarbij alles in goede staat lijkt, alleen een roestplek zichtbaar is bij de bestuurderskant links inde buurt van de bekabeling bij het stuur. (kan een foto uploaden op verzoek) In hoeverre is dit een dealbreaker denken jullie?

Ergens heb ik ook nog een heel groot zwak voor de ´67-68 mercury cougar, wat ik misschien wel net zo´n stijlvolle auto vind. Ik heb een mooi exemplaar gezien met een eerdere restauratie, vermogensuitdraai, goed gedocumenteerd en recente taxatie. Zijn er forumleden met een ´67-68 cougar waar ik eens mee kan sparren over voor-en tegens?

Dank alvast voor jullie input!

Edit: ik kom overigens uit Groningen (stad) maar ben altijd bereid om leuke tochtjes voor het onderzoek te doen.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Even voorstellen

Bericht door Kuupertie »

Als je partner echt om je geeft, kan dit nooit een issue zijn.
Of ze doet het net als mijn vrouw: die laat mij in januari een mooie zinloze youngtimer voor er bij kopen en boekt later dat jaar, ter compensatie, een 3 weekse vakantie voor haar en onze dochter naar een ver en te luxe vakantieoord.

V.w.b. kinderzitjes: ik heb die paar keer het zitje of de verhogers gewoon in de heupgordels gezet. Ongetwijfeld minder goed dan 3 punts gordels, maar het heeft voor de kids een onuitwisbare ervaring opgeleverd. Daarnaast rij ik sowieso defensiever met mijn Mustang dan met mijn daily. Ik denk ook dat je eerder opvalt in het verkeer, dus is het risico ook lager.

Dus, de kunst zit het hem in het rechtlullen wat krom zit tegenover je vrouw.
Ik heb dat tot een ware kunst verheven.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

hopelijk leest je vrouwke niet mee Kuupertje. :lol:

Maar een relatie is toch ook gewoon de ander iets gunnen.

Ik heb mijn mustang en traxxas/Tamiya collectie. Zij heeft haar gitaren, drumstel, schilderspullen. Ieder zijn hobby.

En samen hebben we ook nog onze gezamelijke interesse in de natuur.

Dus lekker zo'n oud hok kopen en lekker mee rijden en prutsen.
Eric85
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 08 feb, 2023 15:51

Re: Even voorstellen

Bericht door Eric85 »

Het is inderdaad een kwestie van gunnen, je hebt helemaal gelijk swordfish. Ik had er alleen niet bijgezegd dat ik naast mijn baan ook nog in een drukke band speel door het hele land (en daarbuiten), fanatieke krachttrainer ben, en we twee kleintjes hebben van 1 en bijna 4. Dat maakt het natuurlijk wel wat lastig qua balans, maar ik zal ergens op muziek en trainingsvlak iets gaan moeten inleveren om het niet in mijn eigen one-man show te laten omslaan:) Kom maar door met de grappen over muscle cars die het toekomstige gebrek aan eigen muscle goedmaken, ik ben er klaar voor.

P.s. : is er een forumlid die mij kan helpen met een foto van een specifieke roestplek bij de bestuurderszijde, of zal ik dit beter in een van de subfora plaatsen?
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Even voorstellen

Bericht door EeVeeWee »

Je kunt op deze site een foto laden door op "Kies afbeeldingen" te klikken.

https://postimages.org

Daarna op het vakje rechts naast "Directe link:" en de regel klikken:

Als je daarna op het het foto-icoontje boven de tekst klikt, kun je de gekopieerde tekst tussen de rechte haakjes ] en [ plaatsen, dus zo:

Afbeelding

Afbeelding

Dan staat de foto in je bericht .
Succes!
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Even voorstellen

Bericht door Kuupertie »

hopelijk leest je vrouwke niet mee Kuupertje. :lol:
Die is volledig op de hoogte. Transparantie is, net als gunning, een belangrijke basis

Ik had er alleen niet bijgezegd dat ik naast mijn baan ook nog in een drukke band speel door het hele land (en daarbuiten)
Welke band ?
Eric85
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 08 feb, 2023 15:51

Re: Even voorstellen

Bericht door Eric85 »

http://www.groovedepartment.nl is mijn band. Hopelijk kan ik komend bandseizoen (het drukst tussen april en september) in een 'stang of cougar de gitaren vervoeren:)
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

Wat voor roest plek? maar de voorste hoeken in de deuren kunnen goed roesten.

En het kan ook anders om. Als ik opper de mustang te verkopen dan betrekt het gezicht van mijn vriendin :-)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen

Bericht door Neko- »

In ieder geval nog wel (verlaat) welkom op het forum :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”