Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Sandersmustang
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jul, 2022 10:42

Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Bericht door Sandersmustang »

Goedemorgen,

Ik ben van plan om binnenkort een Ford Mustang Gt 5.0 te kopen (uit 2015). Ik heb al veel informatie over dit model tot mij genomen, maar ik ben geen expert.

Aangezien het een behoorlijke grote uitgaven is, zou ik de auto graag willen laten keuren door een expert.

Kent iemand hier een expert of bedrijf dat zulk soort aankoopkeuring kan verrichten? Tegen een vergoeding uiteraard.

Regio zuid-holland/noord-holland

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
sander
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Bericht door Eric »

In die regio zou ik gelijk naar Hennie Lek van Lek Import Cars rijden.

Een van de dingen waar je op moet letten is de werking van de airco. Deze generatie heeft tot in modeljaar 2017 last van lekkende verdampers en vervanging betekent dat het hele dashboard er uit moet. Je kunt het maskeren door het systeem vlak voor verkoop af te vullen, maar dat werkt maar tijdelijk.

Het grootste probleem is echter de onophoudelijkse stroom van opgelapte total loss auto's uit de VS. Heel vaak simpel herkenbaar aan nep-Shelby voorbumpers, motorkappen of zijschermen en niet-originele leren bekleding. Het stikt van die dingen in de handel en veel mensen trappen er met open ogen in.

Hoe langer de auto al op Nederlands kenteken staat hoe kleiner de kans dat je zo'n wrak koopt. En sowieso is het een pre als er een volledige onderhoudshistorie er bij zit natuurlijk.
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Bericht door Nikolaas »

Ik heb zelf een GT uit 2016, ik heb hierbij bewust gekeken naar de Europese modellen. De Amerikaanse import is niet perse rommel maar er zal wel veel meer rommel tussen zitten dan bij eentje die oorspronkelijk is geleverd in NL/BE/DE. Des te meer geschiedenis er beschikbaar is, des te beter. Het liefste vind je een met volledige onderhoudsgeschiedenis. De Mustang die ik heb gekocht kwam van de 1e eigenaar en hij heeft al het onderhoud bij Ford laten plegen. Ford houdt dit vervolgens digitaal bij en je kan de onderhoudsgeschiedenis vervolgens bij hun gratis opvragen ter verificatie.

Wees alsjeblieft heel kritisch en laat je niet verleiden, als ze niet akkoord gaan met een aankoopkeuring dan zou ik gelijk weglopen.
Hennie Lek staat goed aangeschreven en ik heb zelf hele positieve ervaringen met Hammink.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Sandersmustang
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 jul, 2022 10:42

Re: Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Bericht door Sandersmustang »

Bedankt voor jullie reactie, met deze informatie kan ik weer uit de voeten!
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Gezocht: expert voor mustang GT 5.0

Bericht door Hennie »

Hoi Sander,

je kunt altijd bellen of langskomen voor advies.

groet,
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”