Testen Ruitenwisser motor

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Testen Ruitenwisser motor

Bericht door mymustang »

Hoe kan je best een ruitenwissermotor testen van een 65' de massa is duidelijk maar dan heb je nog 3 kabels die uit de motor komen. Moeten ze allemaal voeding krijgen of maar één kleur... iemand een idee. Zou hem willen testen in de wagen voor ik hem eruit haal en dan weet ik of het aan de schakelaar ligt of niet.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door edgar »

Voor een 66er staat het beschreven in het Shop Manual. Ik neem aan dat in het 65er Shop Manual een vergelijkbaar hoofdstuk bevat over de ruitenwissermotor, inclusief testprocedures.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door Dakloos »

Kwam afgelopen week deze LINK waar iemand heel erg z'n best heeft gedaan om de schema's van een 66'er Mustang wat logischer te tekenen. Page 4 beschrijft de ruitenwissermotor en de schakelaar. Misschien heb je er iets aan.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door peer »

Ik heb er al 2 helemaal uit elkaar gehaald en weer gerepareerd, maar uit mijn hoofd weet ik het zo niet meer. Misschien als ik foto's terug zie ;)

Uiteindelijk lijkt het ingewikkeld maar is het heel simpel maar niet zo recht toe recht aan. Dit is voor een single speed maar het idee is hetzelfde:
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door mymustang »

Laat nu elec net niet mijn sterkste kant zijn... dus ik wou enkel weten op welk van de 3 kleuren ik spanning moet zetten. Ik heb geen shop manual. Alle 3 samen 12v of elk afzonderlijk... Veel kan ik niet mis doen... Kan ook natuurlijk aan de schakelaar zelf liggen. Zag bij Adams dat er 2 soorten in zijn. Ik heb eentje met een zwart blokje en dan stukje kabel om de originele stekker in te pluggen. Je hebt er ook waar je de stekker rechtstreeks op de schakelaar kan steken. Wat is het verschil daarin dan?
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door Dakloos »

Zit er een ruitensproeier functie op je schakelaar?
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door mymustang »

Dakloos schreef: zo 26 jun, 2022 08:34 Zit er een ruitensproeier functie op je schakelaar?
Ik kan de knop indrukken en er zitten 2 standen op. Interval en one speed. Sproeiers heb ik toch niet, dus voor mij moeten ze alleen maar eens gaan moest het regenen.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Testen Ruitenwisser motor

Bericht door peer »

mymustang schreef: za 25 jun, 2022 20:25 Laat nu elec net niet mijn sterkste kant zijn... dus ik wou enkel weten op welk van de 3 kleuren ik spanning moet zetten. Ik heb geen shop manual. Alle 3 samen 12v of elk afzonderlijk... Veel kan ik niet mis doen...
Als je niet veel weet van electra dan zou ik zeker niet de keuze maken om gewoon ongezekerd 12v op de kabels te zetten zonder te weten wat ze aansturen. Je kan zeker wat mis doen en de motor onherstelbaar beschadigen. Volgensmij was de Park functie namelijk negatief gestuurd. Zoals je in het filmpje kan zien.

Ergens heb ik dit helemaal uitgetekend, zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”