Auto polijsten en glass coating

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Auto polijsten en glass coating

Bericht door keesie25 »

Alweer bedankt, en nogmaals, als ik het allemaal lees ben je echt een expert.

Echter, je verhaal 'duizelt' me ook allemaal........
Eerst, toch nog maar even een paar stellingen:

Ik ben nog nooit in een wasstraat geweest en ga dat ook nooit doen (het bedrijf adviseerde trouwens ook om dat nooit te doen). De auto staat ALTIJD buiten. Ik rijd slechts enige duizenden mijlen per jaar als dat al relevant is. Mijn manier van een auto wassen was tot nu toe steeds hetzelfde, EN bij mijn vorige auto's, waarvan ik de meeste 10+ jaar heb gehad, zaten uiteraard ook op den duur wel krasjes (sterker, ik had ook een RODE Toyota), maar dit was wel heel erg. Dit was ook de eerste keer ooit dat ik een auto heb laten behandelen, en voor het bedrijf ook de EERSTE keer (zeggen ze) dat er iemand terugkomt omdat het niet goed is. Ik snap er ook helemaal niets van, en er komen allerlei vragen bij me op: is deze lak misschien vatbaar voor krassen? Kan toch niet, want het gaat immers om de toplaag die het bedrijf EEN MAAND geleden heeft aangebracht. Mag ik hem niet te vaak of te weinig wassen? Nadat ik hem terug kreeg heb ik hem inderdaad een week NIET gewassen.

Nogmaals je verhaal lezend moet ik stellen dat ik best wel zuinig op mijn auto ben, maar ik ben er geen 'slaaf' van.
Als het zonlicht al de krassen laat zien doet zo'n lamp dat ook. Een wasbox heb ik dus nog nooit van gehoord, maar je bedoelt waarschijnlijk een wasstraat. ALS ik al shampoo gebruik dan staat er 'autoshampoo' op. Ik heb verder geen apparatuur om zelf een actie te ondernemen om die lak goed te houden. Ik wil daarmee niet dwars doen, maar heb het eenvoudigweg nooit nodig gehad. En wat denk je: het bedrijf zegt: gebruik.......een spons!!!!!!!! Washandschoen, nooit van gehoord. Grid guards, nooit van gehoord. Lijkt me logisch, ik werk altijd van boven naar onder. Osmose water? Big blower?

Nogmaals, ik begrijp je goede bedoelingen, maar is me allemaal een beetje te gek. Ik heb ook niet de illusie dat er geen krasjes komen hoor. Sterker, ik ben er van overtuigd dat hij over een maand weer vol zit.............maar er is ook nog een leven naast de auto.......
jhboss302
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 dec, 2021 09:22

Re: Auto polijsten en glass coating

Bericht door jhboss302 »

Beste Kees,

Ik ben helaas geen expert het is alleen ervaring :)
Ik snap dat er allemaal veel op je af komt.
Ik probeer je hierin te helpen aangezien het probleem is dat je krasjes krijgt na een maand bij de detailer te hebben gestaan.

Ik weet niet of het mag, maar ik kan je een website aanraden dat is waxworld.nl die hebben alle basis benodigdheden voor je auto.

wasbox bedoel ik geen wasstraat mee (wasstraat is i.m.o. een baan waar je doorheen getrokken wordt of een rollover systeem)
Ik bedoel ermee, een auto waar je deze parkeert een hogedruk reiniger tot je bezit heb en hiermee de auto afspuit.

Dat ze een spons adviseren vind ik nogal raadselachtig, aangezien een spons gewoon voor een groter schurend effect heeft en dus een grotere kans op krassen creeert,

- een niet ph neutrale autoshampoo kan je coating aantasten omdat hier bepaalde zuren inzitten die niet alleen vuil wegnemen maar dus ook je coating wat je auto verder onbeschermd laat.
- Washandschoen is een zachter microvezel handschoen die dus niet/minder schadelijk is voor de lak
- grid guard zijn soort roosters die je in je wasemmer kan doen om eventuele zandkorrels in op te sluiten
- osmose water is dus onthard water zonder kalk, deze heeft dus iedere wasbox wel wordt meestal vermeld onder vlekvrij naspoelen
- Big blower is een luchtspuit waarmee je je auto kan drogen (dus een droogdoek heb je dan minder snel nodig) scheelt allemaal weer wrijving.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Auto polijsten en glass coating

Bericht door keesie25 »

Hoi Joey,
Weer bedankt. We kunnen er inmiddels een boek over schrijven.
Ik ga dit allemaal weer in me opnemen, je uitleg kon sowieso geen kwaad, al was het maar voor de weinige overgebleven forum-leden hier.
Kees
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”